Gå til innhold

Barnet mitt hører lyder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han er 8 år og sier han hører lyder. Han har alrdi nevnt dette, men etter en lang dårlig periode på skolen har jeg og lærer prøvd å komme tilbunns i problemet. Han sier han ikke klarer og konsentrere seg fordi han hører så mye lyder i hode, på en slik måte som at han forsår at de lydene egentlig ikke er der. Hva kan dette være? Har tatt kontakt med hs, men vi kan ikke ha damtale før etter sommerferien. Noen som har noen synspunkt/erfaringer?

Anonymous poster hash: 48ca9...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan han være lydsensitiv? Min datter er det, og hun oppfatter alle lyder som folk flest filtrer bort.

Anonymous poster hash: d08bb...c76

Skrevet

Aner ikke, dette kom så brått på. Verken meg eller lærer har sett på hans "oppførsel" som noe problem, vi har tenkt at det kanskje bare tar litt tid for han og lære seg å sitte rolig å jobbe osv. Men nå merket vi at han virkelig har problemer med slikt så vi har pratet med han veldig mye å kommet frem til dette. Hordan er datteren din da? Hvordan kom dere frem til dette? Hi

Skrevet

Han sier også at han har en del hodepine. Hi

Skrevet

Hører han lyder når det er helt stille, eller er dette kun i skolesituasjon?

Min yngste var ekstremt lydvar, og kunne begynne å gråte hvis vi satte på musikk i bilen, hvis tv var skrudd på litt høyt etc.

I skolesituasjonen var det et stort problem siden klassen ikke akkurat var veldig rolig. 

Skrevet

Datteren min har add og hørte "lyder" i hodet sitt som liten. Hun har fortsatt konsentrasjonsproblemer, men har fått hjelp til filtrering av den "støyen" som barn, unge og voksne med add/ADHD ofte har i hodet sitt.

Anonymous poster hash: 6b32b...537

Skrevet

Hva lyder hører han? Hører han stemmer også?

Skrevet

Hadde tatt ham til øre/nese/hals-spesialist asap, for å utelukke fysiske tilstander!

Anonymous poster hash: fef4e...315

Skrevet

Han hører de hele dagen, men d går veldig greit når han er hjemme. I skolen er det mye værre. Han kan godt høre på høy musikk å se tv med høy lyd uten at d gjør han noe. Han forklarer det slik; om man går inn i en klesbutikk så er det en spesiell lyd der som han hører hele tiden. Problemet er at den lyden inne i klesbutikker aner ikke jeg hva er, tror ikke jeg hører noen spesiell lyd når jeg er i butikken heller. Hi

Skrevet

During? Kan være øresus eller lyder fra lufrventiler eller noe sånt. Er veldig lydsensitiv selv og irriterer meg lett over ting som f.eks kjøleskapsduring. Til tross for litt dårlig hørsel. Har øresus nesten daglig men ikke tinnitus. Vært mye hos ønh pga andre ting så har tatt opp det med øresus og, og sjekket høreselen mange ganger. Jeg ville bestilt en legetime, en helsesøster kan ikke henvise til utredning om det er nødvendig.

Anonymous poster hash: 59e1b...8c5

Skrevet

Han hører de hele dagen, men d går veldig greit når han er hjemme. I skolen er det mye værre. Han kan godt høre på høy musikk å se tv med høy lyd uten at d gjør han noe. Han forklarer det slik; om man går inn i en klesbutikk så er det en spesiell lyd der som han hører hele tiden. Problemet er at den lyden inne i klesbutikker aner ikke jeg hva er, tror ikke jeg hører noen spesiell lyd når jeg er i butikken heller. Hi

Når du skrev "lyden i klesbutikk" så tenkte jeg med en gang på en bestemt lyd. Kan ikke helt forklare den, men kanskje litt slik during som # 11 skriver, fra ventilasjonssystemer, tror jeg. Av en eller annen grunn er denne lyden anderledes på klesbutikker ofte.

Jeg er også høysensitiv, så kan ha med det å gjøre. Jeg kan også høre på musikk og annet hjemme. Men skal jeg konsentrere meg så er det stoooor irritasjon med slike lyder. I studiesituasjoner har det hjulpet for meg å sitte helt fremst i klasserom siden jeg der får med meg mindre av bråk/støy/uro som andre forårsaker (sitte urolig, ta av eller på en jakke, se på mobilen, hviske osv.).

Sjekk ut høysensitivitet og høysensitive barn.

Anonymous poster hash: abce2...08b

Skrevet

Takk for svar alle:) kanskje d kunne vært greit med en legetime:)!hi

Skrevet

Jeg hadde det samme som barn. Jeg hørte stemmer, uten å høre hva som ble sagt. Det ble høyere og høyere, men forsvant alltid etter få sekunder.

Jeg vokste opp med foreldre som kjeftet mer enn normalt og hadde alltid høye stemmer. Så mine lyder ble konstantert til å være stress-symptomer.

Anonymous poster hash: 8d0db...f2d

Skrevet

Sønnen min på 11 er helt lik.på enkelte senter greier han ikke og gå pga lyder.

Det er tydelig høye lyder for han,han kan ikke forstå at jeg ikke hører det.mn hør da sier han.

Han har ADHD i tillegg og har mye hodepine nå når det blir mye annen som skjer på skolen.mere støy og mindre organiserte timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...