Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Er det noe grense for hvor stort problemet med synet må være før man kan søke om særtilskudd? Jeg vet at dersom kostnadene er mindre enn forskuddsbidrag (som jeg ikke får) så kan man ikke få noe. Men er det noe minimumsgrense for hva det må koste før man kan søke? Eldste har fått briller fordi hun plagdes med vondt i hodet når hun leste, og bokstavene flyter i hverandre. Har betalt alt selv, og optiker nevnte ikke noe om refusjon fra NAV (som jeg har et par venninner som får til sine barn, men de har større problemer med synet...)Så, er det noen kloke damer her som vet kriterier? Om det finnes? Anonymous poster hash: 3776f...3d3
ianda Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Det står litt på NAV sine sider ang dette. hjelper ikke at de bare trenger styrke, de må ha andre problemer i tillegg, som feks sjeling. Klipt ut fra NAV: anisometropi (forskjellig optisk brytning i øynene) med 2 1/2 dioptrier eller mer astigmatisme (forskjellig brytning i øyets forskjellige optiske meridianer) med 2 1/2 dioptrier eller mer, eller strabisme (skjeling) Se mer på https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Hva+har+du+vansker+med/Briller+til+barn+og+ungdom+under+18+år.384152.cms
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Det står litt på NAV sine sider ang dette. hjelper ikke at de bare trenger styrke, de må ha andre problemer i tillegg, som feks sjeling. Klipt ut fra NAV: anisometropi (forskjellig optisk brytning i øynene) med 2 1/2 dioptrier eller mer astigmatisme (forskjellig brytning i øyets forskjellige optiske meridianer) med 2 1/2 dioptrier eller mer, eller strabisme (skjeling) Se mer på https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Hva+har+du+vansker+med/Briller+til+barn+og+ungdom+under+18+år.384152.cms Ja, det er hvis man skal få støtte fra NAV... Men særtilskudd fra far finner jeg lite om... Men takk for link! Anonymous poster hash: 3776f...3d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå