Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Jeg synes dette er fryktelig vanskelig. Virker ikke syk ellers, men klager på hodepine. Er 6 år. Har gitt paracet og hodepinen er delvis borte. Klaget på hodepine i går ettermiddag/kveld og var litt slapp. Har holdt hjemme fra skole i dag, men usikker på om det var rett. Hva synes dere? Anonymous poster hash: ab00a...f33
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Vårt barn har vært mye plaget med hodepine helt siden barnehagen. Viste seg til slutt at det var synet som var "problemet". Hadde litt dårlig syn, og skjeve hornhinner. Anonymous poster hash: b3e14...4ae
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Jeg ville fulgt litt med. Om dette er en engangshendelse eller veldig sjeldent, så er det greit, men ikke dersom det blir månedlig eller oftere. Jeg har en gutt på 8 år som begynte sånn, og etter hvert begynte han å kaste opp innimellom også. Han har fått barnemigrene, men har heldigvis sjeldent anfall. Vi har bare måtte holde ham hjemme to ganger dette halvåret. Anonymous poster hash: b0483...893
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har migrene selv, så er litt obs på det. Er første gang hun klager på hodepine. Er ikke pga syn. Har allerede briller. Anonymous poster hash: ab00a...f33
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har migrene selv, så er litt obs på det. Er første gang hun klager på hodepine. Er ikke pga syn. Har allerede briller. Anonymous poster hash: ab00a...f33 Kom bare til å tenke, kan synet ha endret seg slik at brillene er feil? Det skjedde her. Anonymous poster hash: 006c2...e16
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har migrene selv, så er litt obs på det. Er første gang hun klager på hodepine. Er ikke pga syn. Har allerede briller. Anonymous poster hash: ab00a...f33 Kom bare til å tenke, kan synet ha endret seg slik at brillene er feil? Det skjedde her. Anonymous poster hash: 006c2...e16 Nei. Går hver 3 mnd til ortoptist og øyelege og optiker. Anonymous poster hash: ab00a...f33
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Prøv med drikke før tablett. Vår får hodepine og deretter oppkast når hun er treg i magen. Jeg har også tenkt migrenetanken (fordi jeg har det selv), men det er ingen andre symptomer. Anonymous poster hash: 4a45f...765
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har migrene selv, så er litt obs på det. Er første gang hun klager på hodepine. Er ikke pga syn. Har allerede briller.Anonymous poster hash: ab00a...f33 Kom bare til å tenke, kan synet ha endret seg slik at brillene er feil? Det skjedde her.Anonymous poster hash: 006c2...e16 Nei. Går hver 3 mnd til ortoptist og øyelege og optiker.Anonymous poster hash: ab00a...f33 Hva er ortoptist? Har jeg aldri hørt om før, og jeg jobber i helsevesenet Anonymous poster hash: f10e0...1d5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har migrene selv, så er litt obs på det. Er første gang hun klager på hodepine. Er ikke pga syn. Har allerede briller.Anonymous poster hash: ab00a...f33 Kom bare til å tenke, kan synet ha endret seg slik at brillene er feil? Det skjedde her.Anonymous poster hash: 006c2...e16 Nei. Går hver 3 mnd til ortoptist og øyelege og optiker.Anonymous poster hash: ab00a...f33 Hva er ortoptist? Har jeg aldri hørt om før, og jeg jobber i helsevesenet Anonymous poster hash: f10e0...1d5 Var ikke meningen å være arrogant! Når smilyen forsvant, virket jeg plutselig litt allvitende som ikke var meningen. Det skulle være en flau smiley siden jeg ikke hadde hørt om det. Anonymous poster hash: f10e0...1d5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har migrene selv, så er litt obs på det. Er første gang hun klager på hodepine. Er ikke pga syn. Har allerede briller.Anonymous poster hash: ab00a...f33 Kom bare til å tenke, kan synet ha endret seg slik at brillene er feil? Det skjedde her.Anonymous poster hash: 006c2...e16 Nei. Går hver 3 mnd til ortoptist og øyelege og optiker.Anonymous poster hash: ab00a...f33 Hva er ortoptist? Har jeg aldri hørt om før, og jeg jobber i helsevesenet Anonymous poster hash: f10e0...1d5 Var ikke meningen å være arrogant! Når smilyen forsvant, virket jeg plutselig litt allvitende som ikke var meningen. Det skulle være en flau smiley siden jeg ikke hadde hørt om det. Anonymous poster hash: f10e0...1d5 Ortoptist er spesialist på skjeling Anonymous poster hash: ab00a...f33
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Prøv med drikke før tablett. Vår får hodepine og deretter oppkast når hun er treg i magen. Jeg har også tenkt migrenetanken (fordi jeg har det selv), men det er ingen andre symptomer. Anonymous poster hash: 4a45f...765 Jeg gir flytende da hun ikke klarer svelge tabletter. Synes dette er vanskelig. Men med paracet sier hun nå at det er bedre og er ikke slapp. Hun sier hodepinen sitter på høyre side, men vet ikke om det har noe å si. Anonymous poster hash: ab00a...f33
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Tenkte syn jeg også, men det utelukkes jo... Dårlig søvn? Vantrivsel? Migrene kan jo dessverre være et alternativ, men generelt sett skal jo ikke barn ha hodepine! Men du sier barnet var litt slapt, og det er mange syke nå når været er så vekslende, så det kan jo være pannehulebetennelse o.l., så bare følg med. Min verste skrekkhistorie er en kompis til gutten min, han hadde mye, og KRAFTIG, hodepine ganske ofte. Foreldrene insisterte på MR/CT, og det viste seg at gutten hadde en hjernesvulst! Da var han 8, nå er han 13 og frisk Litt tullete og skrive dette kanskje, da dette er høyst usannsynlig! Men det ligger alltid i bakhodet hos meg..... Anonymous poster hash: 294e2...4c2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 Prøv med drikke før tablett. Vår får hodepine og deretter oppkast når hun er treg i magen. Jeg har også tenkt migrenetanken (fordi jeg har det selv), men det er ingen andre symptomer.Anonymous poster hash: 4a45f...765 Jeg gir flytende da hun ikke klarer svelge tabletter. Synes dette er vanskelig. Men med paracet sier hun nå at det er bedre og er ikke slapp. Hun sier hodepinen sitter på høyre side, men vet ikke om det har noe å si. Anonymous poster hash: ab00a...f33 Migrene pleier typisk å være på en side av hodet så det kan jo passe. Men dersom dette er første gang hun har hodepine er det ingen grunn å skulle begynne å utrede noe enda. Anonymous poster hash: f10e0...1d5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Tenkte syn jeg også, men det utelukkes jo... Dårlig søvn? Vantrivsel? Migrene kan jo dessverre være et alternativ, men generelt sett skal jo ikke barn ha hodepine! Men du sier barnet var litt slapt, og det er mange syke nå når været er så vekslende, så det kan jo være pannehulebetennelse o.l., så bare følg med. Min verste skrekkhistorie er en kompis til gutten min, han hadde mye, og KRAFTIG, hodepine ganske ofte. Foreldrene insisterte på MR/CT, og det viste seg at gutten hadde en hjernesvulst! Da var han 8, nå er han 13 og frisk Litt tullete og skrive dette kanskje, da dette er høyst usannsynlig! Men det ligger alltid i bakhodet hos meg..... Anonymous poster hash: 294e2...4c2 Foreløpig tenker jeg ikke så langt. Vært inne på tanken allergi, mye vind og ute i vind og migrene (både jeg, min mor og min bror har migrene), men migrenen min sitter ofte foran i pannen, så vet lite om den som sitter på siden. Men hun er ikke kvalm eller lyssky, så er litt usikker. Og det er første gang hun nevner hodepine Anonymous poster hash: ab00a...f33
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 Tenkte syn jeg også, men det utelukkes jo... Dårlig søvn? Vantrivsel? Migrene kan jo dessverre være et alternativ, men generelt sett skal jo ikke barn ha hodepine! Men du sier barnet var litt slapt, og det er mange syke nå når været er så vekslende, så det kan jo være pannehulebetennelse o.l., så bare følg med. Min verste skrekkhistorie er en kompis til gutten min, han hadde mye, og KRAFTIG, hodepine ganske ofte. Foreldrene insisterte på MR/CT, og det viste seg at gutten hadde en hjernesvulst! Da var han 8, nå er han 13 og frisk Litt tullete og skrive dette kanskje, da dette er høyst usannsynlig! Men det ligger alltid i bakhodet hos meg.....Anonymous poster hash: 294e2...4c2 Foreløpig tenker jeg ikke så langt. Vært inne på tanken allergi, mye vind og ute i vind og migrene (både jeg, min mor og min bror har migrene), men migrenen min sitter ofte foran i pannen, så vet lite om den som sitter på siden. Men hun er ikke kvalm eller lyssky, så er litt usikker. Og det er første gang hun nevner hodepineAnonymous poster hash: ab00a...f33 Man må ikke være kvalm eller være lyssky når man har migrene. Jeg er forresten også lydsky når jeg har anfall. Jeg får ellers vondt i hodet av for lite søvn, for lite drikke, været osv. Som sagt er det ingen grunn til å bekymre seg enda ved bare ett tilfelle av hodepine. Anonymous poster hash: f10e0...1d5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Tenkte syn jeg også, men det utelukkes jo... Dårlig søvn? Vantrivsel? Migrene kan jo dessverre være et alternativ, men generelt sett skal jo ikke barn ha hodepine! Men du sier barnet var litt slapt, og det er mange syke nå når været er så vekslende, så det kan jo være pannehulebetennelse o.l., så bare følg med. Min verste skrekkhistorie er en kompis til gutten min, han hadde mye, og KRAFTIG, hodepine ganske ofte. Foreldrene insisterte på MR/CT, og det viste seg at gutten hadde en hjernesvulst! Da var han 8, nå er han 13 og frisk Litt tullete og skrive dette kanskje, da dette er høyst usannsynlig! Men det ligger alltid i bakhodet hos meg.....Anonymous poster hash: 294e2...4c2 Foreløpig tenker jeg ikke så langt. Vært inne på tanken allergi, mye vind og ute i vind og migrene (både jeg, min mor og min bror har migrene), men migrenen min sitter ofte foran i pannen, så vet lite om den som sitter på siden. Men hun er ikke kvalm eller lyssky, så er litt usikker. Og det er første gang hun nevner hodepineAnonymous poster hash: ab00a...f33 Man må ikke være kvalm eller være lyssky når man har migrene. Jeg er forresten også lydsky når jeg har anfall. Jeg får ellers vondt i hodet av for lite søvn, for lite drikke, været osv. Som sagt er det ingen grunn til å bekymre seg enda ved bare ett tilfelle av hodepine. Anonymous poster hash: f10e0...1d5 Jeg er ikke spesielt bekymret. Men jeg er usikker på om det er rett å holde henne hjemme fra skolen slik jeg skrev i hovedinnlegget:) Anonymous poster hash: ab00a...f33
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Tenkte syn jeg også, men det utelukkes jo... Dårlig søvn? Vantrivsel? Migrene kan jo dessverre være et alternativ, men generelt sett skal jo ikke barn ha hodepine! Men du sier barnet var litt slapt, og det er mange syke nå når været er så vekslende, så det kan jo være pannehulebetennelse o.l., så bare følg med. Min verste skrekkhistorie er en kompis til gutten min, han hadde mye, og KRAFTIG, hodepine ganske ofte. Foreldrene insisterte på MR/CT, og det viste seg at gutten hadde en hjernesvulst! Da var han 8, nå er han 13 og frisk Litt tullete og skrive dette kanskje, da dette er høyst usannsynlig! Men det ligger alltid i bakhodet hos meg.....Anonymous poster hash: 294e2...4c2 Foreløpig tenker jeg ikke så langt. Vært inne på tanken allergi, mye vind og ute i vind og migrene (både jeg, min mor og min bror har migrene), men migrenen min sitter ofte foran i pannen, så vet lite om den som sitter på siden. Men hun er ikke kvalm eller lyssky, så er litt usikker. Og det er første gang hun nevner hodepineAnonymous poster hash: ab00a...f33 Man må ikke være kvalm eller være lyssky når man har migrene. Jeg er forresten også lydsky når jeg har anfall. Jeg får ellers vondt i hodet av for lite søvn, for lite drikke, været osv. Som sagt er det ingen grunn til å bekymre seg enda ved bare ett tilfelle av hodepine.Anonymous poster hash: f10e0...1d5 Jeg er ikke spesielt bekymret. Men jeg er usikker på om det er rett å holde henne hjemme fra skolen slik jeg skrev i hovedinnlegget:)Anonymous poster hash: ab00a...f33 Det kommer jo an på hvor sterke smertene er. Ved litt murring kan man fint gå på skolen, men er han veldig plaget vil det være slitsomt for han med alt bråket på skolen. Så hvordan er han hjemme? Anonymous poster hash: f10e0...1d5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Tenkte syn jeg også, men det utelukkes jo... Dårlig søvn? Vantrivsel? Migrene kan jo dessverre være et alternativ, men generelt sett skal jo ikke barn ha hodepine! Men du sier barnet var litt slapt, og det er mange syke nå når været er så vekslende, så det kan jo være pannehulebetennelse o.l., så bare følg med. Min verste skrekkhistorie er en kompis til gutten min, han hadde mye, og KRAFTIG, hodepine ganske ofte. Foreldrene insisterte på MR/CT, og det viste seg at gutten hadde en hjernesvulst! Da var han 8, nå er han 13 og frisk Litt tullete og skrive dette kanskje, da dette er høyst usannsynlig! Men det ligger alltid i bakhodet hos meg.....Anonymous poster hash: 294e2...4c2 Foreløpig tenker jeg ikke så langt. Vært inne på tanken allergi, mye vind og ute i vind og migrene (både jeg, min mor og min bror har migrene), men migrenen min sitter ofte foran i pannen, så vet lite om den som sitter på siden. Men hun er ikke kvalm eller lyssky, så er litt usikker. Og det er første gang hun nevner hodepineAnonymous poster hash: ab00a...f33 Man må ikke være kvalm eller være lyssky når man har migrene. Jeg er forresten også lydsky når jeg har anfall. Jeg får ellers vondt i hodet av for lite søvn, for lite drikke, været osv. Som sagt er det ingen grunn til å bekymre seg enda ved bare ett tilfelle av hodepine.Anonymous poster hash: f10e0...1d5 Jeg er ikke spesielt bekymret. Men jeg er usikker på om det er rett å holde henne hjemme fra skolen slik jeg skrev i hovedinnlegget:)Anonymous poster hash: ab00a...f33 Det kommer jo an på hvor sterke smertene er. Ved litt murring kan man fint gå på skolen, men er han veldig plaget vil det være slitsomt for han med alt bråket på skolen. Så hvordan er han hjemme? Anonymous poster hash: f10e0...1d5 Nå har hun fått paracet, så er bedre nå, men startet dagen med å si "jeg har vondt i hodet-kan du varme meg" klokken 07.00 Anonymous poster hash: ab00a...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå