Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Hvis man trenger ambulanse i forbindelse med fødsel, hvor vil den da kjøre den gravide? Til det sykehuset som den gravide sogner til? Eller til det som den gravide faktisk har fødeplass...? Anonymous poster hash: 28ecf...f9a
snurripåsnei Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Fortrinnsvis til det sykehuset som du har fødeplass. Hvis det oppstår komplikasjoner eller de ser at fødsel er forestående kan de kjøre til sykehus som er nærmest. Jordmor kan også komme fra sykehus I møte med ambulanse.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Hvis man trenger ambulanse i forbindelse med fødsel, hvor vil den da kjøre den gravide? Til det sykehuset som den gravide sogner til? Eller til det som den gravide faktisk har fødeplass...? Anonymous poster hash: 28ecf...f9a Jeg antar at hvis det er såpass alvorlig at en må ha ambulanse, så kjører de til nærmeste mulig fødested. Som oftest må en ta taxi eller bli kjørt av noen, om det ikke er helt krise. Anonymous poster hash: bf715...4f7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Til nærmeste sykehus, så fremt dette har den kompetansen som kreves. Amublanse er ingen taxi og dekker kun behov for akutt hjelp. Anonymous poster hash: dc544...0f2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Kommer vel an på grunnen til at ambulansen kommer? Jeg hadde seteleie og fikk beskjed at ved vannavgang så skulle jeg legge meg flatt ned (uavhengig av hvor jeg var) og ringe ambulanse. Hadde jo ikke vært noe akutt, men måtte fraktes liggende. Anonymous poster hash: efd86...09d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Til nærmeste sykehus, så fremt dette har den kompetansen som kreves. Amublanse er ingen taxi og dekker kun behov for akutt hjelp. Anonymous poster hash: dc544...0f2 Akkurat det er veldig forskjellig rundt omkring. Her er det 2 timers kjøring til nærmeste sykehus, og man får ambulanse hvis man ikke har noen som kan kjøre eller hvis det er tvil om man rekker frem i tide. (Siden det er så store avstander så får selvfølgelig alle føde på nærmeste sykehus, så jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet i hovedinnlegget.) Anonymous poster hash: 8fa2a...c5d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Antar at om du trenger ambulanse så blir du kjørt til nærmeste sykehus. Det er ikke en taxi service vet du..... så om du bare trenger skyss må du nok ringe en venn eller ta taxi. Anonymous poster hash: 873df...6b3
3døtre1sønn Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Her (Sunnmøre) er det ganske vanlig å få ambulanse til sykehuset ved fødsel. Her er ikke så mange sykehus akkurat, men man blir kjørt til det sykehuset man har bestemt seg for å føde på. Med mindre det er altfor tidlig, el.l. da blir det Ålesund uansett. Har fire barn. Brukte ambulanse med nr.1, 2 & 4, med nr.3 kjørte vi selv, men ble møtt av ambulanse på andre siden av fergen. Nr.2 ble forøvrig født i ambulansen 5 minutt hjemmefra, utenfor huset til en jordmorvenninne
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Til alle dere som så pent ymter frempå at ambulanse ikke er noen taxi, så vet jeg da det. Herlighet, er da ikke dum heller! Jeg er helt avhengig av å få antibiotika intravenøst/skylling med klorhexidin før barnet er ute. Det er 5/6 sykehus ca 1time fra meg (forskjellige retninger). Derfor jeg lurte. Dette er 3 barnet, og de to andre har vi kjørt selv, men mannen har nå jobben sin en time unna han også. Og taxi vil helst ikke ha fødende med.... Pga vannavgang o.l... Anonymous poster hash: 28ecf...f9a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Til alle dere som så pent ymter frempå at ambulanse ikke er noen taxi, så vet jeg da det. Herlighet, er da ikke dum heller! Jeg er helt avhengig av å få antibiotika intravenøst/skylling med klorhexidin før barnet er ute. Det er 5/6 sykehus ca 1time fra meg (forskjellige retninger). Derfor jeg lurte. Dette er 3 barnet, og de to andre har vi kjørt selv, men mannen har nå jobben sin en time unna han også. Og taxi vil helst ikke ha fødende med.... Pga vannavgang o.l... Anonymous poster hash: 28ecf...f9a Nå er det slik at ambulansen ikke administrerer IV antibiotika på tur inn til sykehuset, så en taxi fungerer like bra. Anonymous poster hash: dc544...0f2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 De har andre muligheter enn taxi.... Men bare dropp denne tråden nå dere. Jeg har fått svaret mitt. Anonymous poster hash: 28ecf...f9a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Ta taxi Hilsen paramedic Anonymous poster hash: 14da6...c8f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 Til alle dere som så pent ymter frempå at ambulanse ikke er noen taxi, så vet jeg da det. Herlighet, er da ikke dum heller! Jeg er helt avhengig av å få antibiotika intravenøst/skylling med klorhexidin før barnet er ute. Det er 5/6 sykehus ca 1time fra meg (forskjellige retninger). Derfor jeg lurte. Dette er 3 barnet, og de to andre har vi kjørt selv, men mannen har nå jobben sin en time unna han også. Og taxi vil helst ikke ha fødende med.... Pga vannavgang o.l... Anonymous poster hash: 28ecf...f9a Når ting begynner å skje hos deg, så ring til føden på ditt planlagte sykehus. De hjelper deg mer enn denne gjengen Lykke til! Det går nok strålende Anonymous poster hash: e13d0...05f
snurripåsnei Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Kommer ann på hvor lang tid det tar å kjøre til sykehuset. Ambulanse kan kjøre blått noe taxi ikke kan! Ring føden så kan evt de ordne med ambulanse! Hilsen paramedic!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Her er det 2,5 time kjøring til sykehuset, jeg ble sendt med ambulansefly med 2 cm åpning, fordi ungen lå skyhøyt med hodet og var ikke festet, og jeg hadde fostervannslekkasje. Var valget mellom ambulansebil og 'fly, men heldigvis er jordmødre menneskelige her og ikke lar fødende ligge med tette rier 2,5 time fastspent i ambulansen uten mulighet til badekar, epidural, lystgass, varmeflaske eller annen smertelindring, eller mulighet til å snu seg slik at det er behagelig/stå/sitte. Jeg ble sendt til nærmeste sykehus, mens forrige gang ble jeg sendt til et sykehus 7 timers kjøring unna (selvfølgelig også med fly), fordi det var stengt over fjellet til nærmeste sykehus, og flyene landet heller ikke der på grunn av uvær. Anonymous poster hash: 7a9bd...7a6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Til alle dere som så pent ymter frempå at ambulanse ikke er noen taxi, så vet jeg da det. Herlighet, er da ikke dum heller! Jeg er helt avhengig av å få antibiotika intravenøst/skylling med klorhexidin før barnet er ute. Det er 5/6 sykehus ca 1time fra meg (forskjellige retninger). Derfor jeg lurte. Dette er 3 barnet, og de to andre har vi kjørt selv, men mannen har nå jobben sin en time unna han også. Og taxi vil helst ikke ha fødende med.... Pga vannavgang o.l... Anonymous poster hash: 28ecf...f9a Ring fødeavdelingen på sykehuset du skal føde, så rekvirerer de ambulanse. Jeg ringte 113 da pressriene startet, men burde ha ringt sykehuset jeg skulle føde. De hadde sendt ut ambulanse med jordmor raskere enn 113. Anonymous poster hash: 0dac3...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå