Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Hva driver dere med på gården? Anonymous poster hash: 2ad3e...256
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Nei, det er ikke mulig. Vi har "bare" 300 mål og bor på østlandet. Anonymous poster hash: 009f4...dff
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Har vokst opp på gård, hvor den ene alltid har vært i full jobb utenom, må nok ha en ganske stor gård for å kunne leve ok av det. Gården jeg vokste opp på hadde mye skog og melkeproduksjon, mellomstor gård. Det nytter i alle fall ikke å leve av type småbruk med litt sauer, kaniner og et par kyr. Det kommer jo an på hvilken type bonde og gård du mener. Bortsett fra de store, store gårdene (type slike på Jæren) og kanskje korngårder (?) har vel de aller,aller fleste en jobb utenom. Å være bonde er en livsstil, svært forpliktende, det er morgen og kveld og alle ferier Anonymous poster hash: 1784b...510
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Har vokst opp på gård, hvor den ene alltid har vært i full jobb utenom, må nok ha en ganske stor gård for å kunne leve ok av det. Gården jeg vokste opp på hadde mye skog og melkeproduksjon, mellomstor gård. Det nytter i alle fall ikke å leve av type småbruk med litt sauer, kaniner og et par kyr. Det kommer jo an på hvilken type bonde og gård du mener. Bortsett fra de store, store gårdene (type slike på Jæren) og kanskje korngårder (?) har vel de aller,aller fleste en jobb utenom. Å være bonde er en livsstil, svært forpliktende, det er morgen og kveld og alle ferier Anonymous poster hash: 1784b...510 Hehe, beklager at jeg egentlig ikke svarte på det du spurte om, jeg er ikke bonde selv. Anonymous poster hash: 1784b...510
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Storfe, sau, grovforproduksjon og korn. Anonymous poster hash: f04a1...f4e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Grønnsaker, klarer meg med rundt 100 daa. Anonymous poster hash: 55e23...c87
Grønn Sommerfugl Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 MelkekyrTakk for jobben du gjør💙 Enig! Staten burde gitt mer støtte til Norsk landbruk
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 MelkekyrTakk for jobben du gjør💙Enig! Staten burde gitt mer støtte til Norsk landbruk Enig 🌲💚💚 Anonymous poster hash: 2ad3e...256
Snartmamma2015 Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Takk 💙 samboeren min jobber 100 % på gården, jeg er i permisjon nå, men jobber 100 % som sykepleier utenom og hjelper til på gården utenom. Er travle dager, men å ha kalver beitende utenfor kjøkkenvinduet om sommeren, tur på setra for å se til dyrene, tidlige morgener i fjøset og vite at min (nyfødte) datter skal få ta del i alt dette - ja det gjør det faktisk verdt alt sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå