Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Jeg elsker å lese fødehistorier! At en fødsel kan skje på så mange måter! Min var ikke så spennende.. Anonymous poster hash: 7f72b...f92
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Kan dele nr 3. Fordi den var så rask. Våknet av murringer og den nesten timen gikk slimproppen og ubehaget kom tettere. Ikke vondt. Ble hentet av ambulanse kl kvart på 11 ca. (Lang vei til sykehus, raske tidligere fødsler, ble bestemt av jm og lege. Fikk ikke på fødestue av medisinske årsaker) Ambulanseturen tok halvannen time, de kjørte inn en del. En halvtime før vi var fremme gikk vannet og riene kom regelmessig og tettere. Hadde plutselig 9 cm åpning og vonde rier. Ved ankomst sykehuset fikk jeg en naturlig eleganse, men etter 20 min kom pressrier. Lille var ute etter 5 pressrier og halvtime etter vi kom til sykehuset. Alt gikk raskt og fint. Knappe en time med vonde rier. Pappaen rakk der akkurat:) Anonymous poster hash: 177af...5fe
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Kan dele nr 3. Fordi den var så rask. Våknet av murringer og den nesten timen gikk slimproppen og ubehaget kom tettere. Ikke vondt. Ble hentet av ambulanse kl kvart på 11 ca. (Lang vei til sykehus, raske tidligere fødsler, ble bestemt av jm og lege. Fikk ikke på fødestue av medisinske årsaker) Ambulanseturen tok halvannen time, de kjørte inn en del. En halvtime før vi var fremme gikk vannet og riene kom regelmessig og tettere. Hadde plutselig 9 cm åpning og vonde rier. Ved ankomst sykehuset fikk jeg en naturlig eleganse, men etter 20 min kom pressrier. Lille var ute etter 5 pressrier og halvtime etter vi kom til sykehuset. Alt gikk raskt og fint. Knappe en time med vonde rier. Pappaen rakk der akkurat:) Anonymous poster hash: 177af...5fe Jeg hadde også raske og greie fødsler, men følte meg virkelig langt fra elegant desverre. Naturlig-ja, elegant- definnitivt ikke. ;-) Anonymous poster hash: 56053...504
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Nå ler jeg på ordentlig! "fikk en naturlig eleganse?" What? Anonymous poster hash: a506b...6ee
Husbygger Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Kan også dele min 3 fødsel fordi den var kort. Våknet og måtte på do ca 00.40, når jeg satt på do startet riene. Tok meg en dusj og vekket mannen. Vi ringte svigers for barnevakt, men fant ut at vi måtte få en nabo bort for vi måtte komme oss avgårde. Naboen kom inn døra 01.00, kom meg ned 2 etasjer med god hjelp av naboen. I det jeg skulle ut døra gikk vannet og jeg nektet å gå i bilen. Mannen ringte føden på sjukehuset og de ble enige om å sende ambulanse. Jeg gikk inn på verdens minste bad og dro ned buksa fordi det svei så inni h..... mellom beina. Der var hodet på vei ut og mann og nabo ble jordmor og jordfar kl. 01.13. Svigers kom styrtende inn døra noen minutter etterpå og ambulanse, jordmor og lege kom susende noen minutter etter det igjen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Nei, den kan skremme vannet av andre gravide så den har jeg ikke tenkt å dele.... Men det gikk bra, heldigvis har vi gode leger på sykehusene her i Norge. Men at noen tør å ha hjemmefødsler er over min fatteevne, da hadde både jeg og datteren min vært død. Anonymous poster hash: 2dd44...7de
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 I 16-tia en søndag så dro vi ut for å spise, jeg var 38+6. Jeg gikk på do før vi skulle dra og da var det en del slim med litt blod i trusa. Da jeg har lært at slimproppen ikke er et tegn på fødsel da den kan dannes på nytt så tenkte jeg ikke så mye på det men syntes ar det var litt artig da en del ikke får se sin slimpropp. Jeg sovnet ikke før rundt midnatt og våknet kl 1 av at jeg måtte tisse. Gikk på do og når jeg var ferdig og reiste meg fra doen så kjente jeg et lite smell inni underlivet, ikke vondt. Og det begynte å renne. Trodde at jeg tissa så satte meg ned men klarte ikke knipe. Slo på lyset og så at det var vått på gulvet og at det rant mellom lårene mine. Altså vannet hadde gått. Ble sur pga søvnmangel, hehe. Vekket mannen og ringte føden. Dro til føden for en sjekk og alt var greit så fikk dra hjem, men beskjed om å komme tilbake kl 18 neste dag om jeg ikke hadde født. Og jeg måtte sove sa de, fikk ikke til å sove. Tusen tanker i hodet. Fikk ikke rier så møtte opp på sykehuset kl 18 og fikk antibiotika intravanøst hver fjerde time til ungen var ute. Overnattet derfor og neste morgen fikk jeg en pille i vagina for å sette i gang fødselen. Jeg var ikke moden i det hele tatt så legen sa at jeg kanskje måtte ha en pille hver sjette time i flere dager. Men etter 3 timer så begynte jeg å få rier, ca kl 13. Gikk da mye rundt i gangene med mannen, måtte stoppe når jeg fikk rier. Riene ble så vonde at jeg ikke holdt ut lenger rundt kl 19. Fikk da en fødestue og lystgass. Jeg husker ikke hele fødselen, var så intenst og langvarig. Fikk drypp og epidural. Epiduralen var mislykket. Jeg ble lammet på den ene siden og da følte jeg at smerten på den andre siden ble mer intens. Jeg ble ikke lam med en gang jeg fikk epiduralen så jeg gikk på do like etterpå, når jeg da reiste meg fra doet var jeg lammet uten at jeg viste det. Takk og lov for sånt gelender å holde seg i. Ble veldig lyssensitiv og svimmel under fødselen, lå med en klut på øynene i flere timer og helt til gutten var ute. De prøvde å ta fra meg kluten flere ganger fordi de trudde at jeg ikke fulgte helt med men lyset skjærte i øynene mine, var så vondt med lys. Tror det var et migreneanfall da jeg har noe som heter vestibulær migrene. De ville at jeg skulle gå og når jeg lå skifte liggestilling ofte men det var så vondt så jeg klarte ikke å samarbeide. Hadde en ganske ille bekkenløsning med gangvansker, og riene satt i korsryggen og bekkenet. Jeg presset i nesten en time, det var det vondeste. Var 5 min unna sugekopp. Gutten kom ut kl 12.41, så jeg hadde hatt rier i nesten ett døgn, ett døgn uten søvn. Slitsomt Håper neste fødsel blir raskere og at jeg slipper å settes i gang! Har lyst å få være hjemme med de første riene, og bor bare 10 min unna sykehuset. Tror ikke jeg vil ha epidural neste gang. Anonymous poster hash: 91065...64a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har en greie med å se fødevideoer på YouTube...Hehe!! Jeg ble strippet dagen før termin. Var megavondt! Når vi kom hjem så tok vi oss en gåtur i det nydelige været rundt et vann her i nærheten. Resten av dagen hadde jeg vel det de kaller for maserier. På natta i 03 tiden så klarte jeg ikke å ligge i ro lengre. Hadde fortsatt ikke ordentlige rier, men det var nok til at vi begynte å pakke bagen min og forberede oss. Ringte sykehuset litt før 06 og dro inn med en gang. Været var helt nydelig! På vei til garasjen så møtte vi på naboen med bikkja. Det var siste gang vi så den stakkars skinnfellen😔 På vei til sykehuset så pratet vi og lo, gledet oss til at babyen skulle komme. Vi ble godt tatt imot og de festet måleinstrumenter på meg for å måle riene mine. Da de var ferdige reiste jeg meg opp og hoppet ut av senga. Da gikk vannet! Klokka var rundt 0730 da. Vi gikk rundt på sykehuset og ventet på at riene skulle starte ordentlig. Det gjorde de i 12 tiden da jeg snakket med mamma. Var veldig vondt og kl 17 fikk jeg epidural👍🏻 Himmelen! Pressriene startet vel ca 1915 og 1945 var han ute😊 Husker enda nesten alt selv om det er noen år siden. Solen som skinte inn vinduet og hvor glade alle var. Anonymous poster hash: 59c4f...15a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Første fødsel: Våknet tidlig om morgenen av noe, men skjønte ikke med en gang hva det var. Oppdaget blod og skjønte at noe var på gang. Etterhvert begynte svake murringer. Dette var kanskje rundt kl 7. Ringte etterhvert sykehuset og fikk beskjed om å ringe igjen når hver ve varte i ett minutt. Ville være hjemme så lenge som mulig for jeg hadde hørt om så mange som ble sendt hjem fra sykehuset. Utover formiddagen pakket jeg fødebag på nytt, mannen og jeg gikk en tur, var innom butikken og kjøpte kjeks etc til å ha med på sykehuset. Veene kom tettere og tettere. Sto utenfor butikken og krøket meg sammen. Klokka 1430 ringte vi sykehuset igjen. Men da fikk vi beskjed om at det var fullt der. De skulle finne ut hvilket sykehus vi skulle dra til og ringe oss tilbake. Jeg ble kjempestressa av det. Veene ble kjempevonde og jeg fikk helt panikk. Da det hadde gått 15 minutter uten at Ullevål ringte tilbake, ringte mannen min til dem og sa at nå måtte vi vite hvor vi skulle dra. -ja, dere får komme da, svarte sykehuset. Vi kastet oss i en drosje. Kom fram kl 15.08. Jeg hadde 6 cm åpning. En fødestue var vasket og gjort klar i all hast. Jenta ble født etter tre timer, kl 1808. Anonymous poster hash: aa3ec...269
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Andre fødsel, den var raskere: Var to dager over termin. Men da jeg sto opp om morgenen og ikke kjente noe, tenkte jeg at da skjer det ikke i dag heller. Vi bestemte oss for å dra og se på dyrene på en bondegård med den kommende storesøsteren. Klokka 10, mens vi satt i bilen, kjente jeg plutselig at det begynte å murre i magen. Vi dro til gården, men murringene i magen gikk over til regelmessige rier mens vi sto i fjøset og så på sauer og geiter. Jeg gikk ut og satte meg på en benk. Til slutt måtte jeg si til mannen at vi måtte dra. Datteren vår ble jo litt fornærma over å måtte dra etter å ha sett på dyrene i et kvarter. Vi ringte besteforeldre, som møtte oss hjemme og hentet datteren vår. Så dro vi til sykehuset. Kom fram klokka 12. Klikka 13 var babyen født. Raskt og greit. Anonymous poster hash: aa3ec...269
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Min første: Fikk kynnere på nyttårsaften, dro for å sjekke men ingen åpning så dro hjem igjen, kynnerne fortsatte hele neste dag, natt til 2. januar så skulle jeg til å legge meg, satte meg rett opp igjen fordi jeg instinktivt visste at jeg kan ikke legge meg å sove nå, da er hun født i morgen tidlig. Hadde ikke vondt. Dro til jordmorvakt og hadde 3 cm åpning og de sendte meg med ambulanse til sykehuset som er litt over 2 timer unna. Vel fremme så sto jeg i dusjen, lenge, sto å vugget i dusjen. Etterhvert tok smertene til i styrke og jeg hang over sengen istedet, kom meg oppi sengen og ble målt til 7 cm. På dette tidspunktet var det så vondt at jeg ville ha epidural, det tok tid før anestesilegen kom, når han så hadde gjort seg klar måtte jeg bare bæsje først mente jeg. Han sjekket og det viste seg at det var full åpning og dermed ingen vits med epidural. Pressriene satte igang, jeg tror jeg presset rundt 7 ganger før hun var ute, jeg lot dem ikke ta vannet mitt så hun kom ut på en flodbølge. 3,5 timer etter jeg ankom sykehuset med 3 cm. åpning. Par sting og jeg var oppe å gikk rett etterpå.2. fødsel: 11 dager på overtid sa jeg at nå orket jeg ikke mer, nedpresset var enormt og hadde vært det lenge, jeg var sliten og hadde vondt. De satte et ballongkateter, det datt ut etter 3 timer. Fremdeles ingenting som skjedde. Ble lagt inn på sykehuset hvor de startet med disse vaginale pillene, fikk alle 4 i løpet av natten. Morgenen etterpå målte de med ctg, de kom inn igjen og igjen og satte igang ny måling. Til slutt sa de at de ikke skjønte det de så. For de så sterke konstante rier og jeg sa at jeg ikke hadde vondt, hjertelyden til baby sank og han fikk ikke tid til å hente seg opp igjen. Ble flyttet til et annet rom, de ville ta vannet for å sette på ctg på hodet hans. Vannet var som diaré. De fikk på elektroden på hodet hans og der skulle jeg sitte i 20 minutter. Etter knapt 2 minutter kommer legen løpende inn på rommet, "så du det?" spurte jordmoren, "ja" svarte legen og elektroden ble tatt ut og jeg fikk beskjed om at de måtte foreta et akutt keisersnitt da baby viser tydelige tegn til stress.Jeg var i komplett sjokk, typen svimte av. Ble fraktet til operasjonssal i hui og hast, de bommet med spinalbedøvelsen 3 ganger, dritvondt!! Fikk åpnet meg opp og hentet ut gutten og han var grå og lagde ingen lyd. De holdt på med ham i det som kjentes ut som en evighet for meg, men tydeligvis ikke var det egentlig. Håret hans var grønt pga at han hadde bæsjet i vannet sitt. Ekstremt smertefullt etterpå, sengeliggende og masse sprøyter og styr. Men gutten var frisk og fin <3Håper jeg får en fødsel som den første denne gangen, men er redd fordi de vil sette meg igang tidligere denne gangen pga. lite fostervann så jeg er jo engstelig for hva kroppen min gjør med igangssettelse når jeg ikke kjenner riesmerter så godt. Anonymous poster hash: 3a285...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå