Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Er det sært å skaffe seg en 2. vaskemaskin? Vi er to voksne og to barn. De to barna fører med seg ufattelig mye skittentøy og jeg rekker kun over det nødvendigste så at de har nok klær til barnehagen. Ulltøyet og mye av vintertøyet ligger fortsatt og venter på at jeg skal rekke å vaske de. Vi venter en liten en til og jeg vet jo at det fort blir ekstremt mye mer klesvask med en baby i hus Anonymous poster hash: 0eb54...368
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Vi har en vaskemaskin og en tørketrommel.Vi er 2 voksne og 4 barn.Føler at jeg bor på vaskerommet!Villle ikke skaffet meg en til, tror jeg hadde blitt sprø da😜Er begrenset hvor mye plass d er til klesstativ i huset...ikke alt som går i trommeln😄 Anonymous poster hash: 098a6...a59
Rosepus™ Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Vil ikke si det er sært! Har selv tenkt tanken om at når vaskemaskina vi nå har begynner å bli sliten, så vil jeg ha den i en bod eller noe, som grov-vaskemaskin. Har en ytterbod som kan tenkes brukt til formålet. Må være genialt å slippe å slite ut vaskemaskna med all sanden som følger med yttertøyet til barna :-)
Rosepus™ Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Må legge til at sist kjøpte vi 12 kilosmaskin. Det.var.fabelaktig! Vasker nå kun en hvit kokvask i uka, den rommer mye :-)
HvittHus Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Vi hadde to vaskemaskiner og en tørketrommel da vi var mange. Gull verdt i vår familie, og noe jeg virkelig kan anbefale til andre med mye klesvask.
It's all about me Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Hadde to vaskemaskiner før og savner det. Tegner inn plass til to når vi må bygger hus + en tørketrommel og et tørkeskap. Det fungerer med maskin også, men fy flate så deilig å sette på to vasker av gangen.
Førstemann Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Vi har to, og jeg elsker det! Bruker mest den ene, den gamle brukes til grovvask. Utrolig deilig å få vaska unna på halvparten av tiden!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har akkurat fått min maskin nummer to, og vi er nå kun én voksen og to barn. Grunnen er ar tenåringen har fått rom i kjelleren og skal ta seg av sin egen klesvask der nede. Har klart oss i alle år (med 3 barn og 2 voksne) med bare én, men jeg syns ikke du er sær som vil ha en til. Har dere plass og råd, hvorfor ikke? Anonymous poster hash: d326f...c1e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Vi kjøpte oss en større vaskemaskin og nå er det ikke hver dag den maskina går heller. Vi er 2 voksne og 3 barn. Anonymous poster hash: 541f1...3ce
Førstemann Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Vi har to, og jeg elsker det! Bruker mest den ene, den gamle brukes til grovvask. Utrolig deilig å få vaska unna på halvparten av tiden! Vi er forresten 2 voksne og 2 barn, og den nyeste maskina tar 11 kg
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Vi har to vaskemaskiner, noe som har gjort livet mye enklere for oss. Her er vi to voksne og fire barn/ungdommer, og begge voksne er i full jobb (jeg har seinvakt i dag om noen lurer på hvordan jeg da an være her inne). To maskiner betyr at klesvasken går unna dobbelt så fort. Vi har også stor tørketrommel og to klesstativ. Men ufattelig mye klesvask med to små barn? Da tror jeg kanskje vi har litt ulike definisjoner De har tross alt små kropper og dertil små plagg og trener vel ikke mange ganger i uken hver? Men joda, to vaskemaskiner er gul verd uansett! Bare pass på at det elektriske takler to stykker på en gang. Anonymous poster hash: f1d23...cef
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Hadde aldri skaffet en maskin til! Enda en maskin å passe på at man ikke glemmer noe i. Enda mer arbeid. Og enda mer som må brettes og henges opp. Hadde heller kjøpt tørketrommel (det er min store drøm!) og hatt oppi alt av klær, og heller kjøpt nytt om det ble ødelagt! Anonymous poster hash: 3389d...48a
Mamma_til_2 Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 Hadde ikke kjøpt en maskin til, vi er 2 voksene og 2 barn, blir mye vask, men er man effektiv og vasker 1-2 maskiner hverdag så går det fint.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Har aldri tenkt på at man kan ha to😂 Vi er to voksne, en hund og en toåring. Snart kommer barn Nr to! Føler jeg vasker hele tiden, men har begrenset med tørkekapasitet så det blir bare to maskiner per dag. Anonymous poster hash: 36cab...124
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 Synes oftere det er tørkekapasitet det skorter på enn plass i vaskemaskinen. Anonymous poster hash: 57502...0c6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Hadde aldri skaffet en maskin til! Enda en maskin å passe på at man ikke glemmer noe i. Enda mer arbeid. Og enda mer som må brettes og henges opp. Hadde heller kjøpt tørketrommel (det er min store drøm!) og hatt oppi alt av klær, og heller kjøpt nytt om det ble ødelagt! Anonymous poster hash: 3389d...48a Eh, det blir jo ikke mer klesvask av å ha to maskiner, det er menneskene som produserer skittentøy, ikke maskinene Fordelen med to maskiner er at du får unna mer på en gang. I stede for å fylle opp en maskin, vente i 1-2 timer, og så fylle opp en til, vente 1-2 timer, fylle opp en til osv, kan jeg fylle opp to på en gang og bli ferdig med hele greien vesentlig mye fortere. Men tørketrommel er et must ja! Anonymous poster hash: f1d23...cef
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Men når man må vente 1-2timer får man hvertfall en pause mellom slagene. Anonymous poster hash: 3389d...48a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Men når man må vente 1-2timer får man hvertfall en pause mellom slagene. Anonymous poster hash: 3389d...48a Nå skjønner jeg rett og slett ikke tankegangen din i det hele tatt. Vi har to helt identiske vaskemaskiner som hver tar 8 kg. På en normal vaskedag fyller jeg da f.eks. den ene maskinen med kulørt tøy som ikke bør tørketromels og den andre med kulørt tøy som kan tørketromles. Begge settes på, og etter ca 1,5 time er begge ferdig. Jeg går ned, henger opp det som skal henges opp fra den ene, og hiver over i tørketrommelen fra den andre. Så fyller jeg i begge to på nytt, denne gangen med lyst tøy. Etter 1,5 time til er de ferdig og vips, dagens klesvask helt ferdig etter totalt 3 timer i stede for totalt 6 timer. Mye fortere! Nå vet jeg ikke hvordan det er i ditt hus, men her med fire barn/ungdommer, har vi lite tid til å holde oss i huset for å vaske klær, så å få unna fire maskiner med klesvask på 3 timer om morgningen i helger, gir oss tid til å begge kunne være med barna på turer, cuper, eller vi får unna en del etter treninger, kamper, avslutninger, møter osv på hverdager. Spesielt er det praktisk å unne sette på en maskin med håndklær og en maskin med treningstøy på f.eks. mandager når tre av ungene og en av oss voksne kommer svette hjem fra trening på ettermiddag/kveld. Anonymous poster hash: f1d23...cef
Mamma_til_2 Skrevet 15. juni 2015 #19 Skrevet 15. juni 2015 Men når man må vente 1-2timer får man hvertfall en pause mellom slagene. Anonymous poster hash: 3389d...48a Nå skjønner jeg rett og slett ikke tankegangen din i det hele tatt. Vi har to helt identiske vaskemaskiner som hver tar 8 kg. På en normal vaskedag fyller jeg da f.eks. den ene maskinen med kulørt tøy som ikke bør tørketromels og den andre med kulørt tøy som kan tørketromles. Begge settes på, og etter ca 1,5 time er begge ferdig. Jeg går ned, henger opp det som skal henges opp fra den ene, og hiver over i tørketrommelen fra den andre. Så fyller jeg i begge to på nytt, denne gangen med lyst tøy. Etter 1,5 time til er de ferdig og vips, dagens klesvask helt ferdig etter totalt 3 timer i stede for totalt 6 timer. Mye fortere! Nå vet jeg ikke hvordan det er i ditt hus, men her med fire barn/ungdommer, har vi lite tid til å holde oss i huset for å vaske klær, så å få unna fire maskiner med klesvask på 3 timer om morgningen i helger, gir oss tid til å begge kunne være med barna på turer, cuper, eller vi får unna en del etter treninger, kamper, avslutninger, møter osv på hverdager. Spesielt er det praktisk å unne sette på en maskin med håndklær og en maskin med treningstøy på f.eks. mandager når tre av ungene og en av oss voksne kommer svette hjem fra trening på ettermiddag/kveld. Anonymous poster hash: f1d23...cef Hehe du er da ikke heeeeelte ferdig etter de 3 timene, tøyet skal vell brettes sammen og legges i skap og skuffer?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #20 Skrevet 15. juni 2015 Lær deg til å vaske bare det som faktisk trenger vask. 2 maskiner er helt unødvendig. Anonymous poster hash: 6daf5...0d1
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #21 Skrevet 15. juni 2015 Men når man må vente 1-2timer får man hvertfall en pause mellom slagene. Anonymous poster hash: 3389d...48a Nå skjønner jeg rett og slett ikke tankegangen din i det hele tatt. Vi har to helt identiske vaskemaskiner som hver tar 8 kg. På en normal vaskedag fyller jeg da f.eks. den ene maskinen med kulørt tøy som ikke bør tørketromels og den andre med kulørt tøy som kan tørketromles. Begge settes på, og etter ca 1,5 time er begge ferdig. Jeg går ned, henger opp det som skal henges opp fra den ene, og hiver over i tørketrommelen fra den andre. Så fyller jeg i begge to på nytt, denne gangen med lyst tøy. Etter 1,5 time til er de ferdig og vips, dagens klesvask helt ferdig etter totalt 3 timer i stede for totalt 6 timer. Mye fortere! Nå vet jeg ikke hvordan det er i ditt hus, men her med fire barn/ungdommer, har vi lite tid til å holde oss i huset for å vaske klær, så å få unna fire maskiner med klesvask på 3 timer om morgningen i helger, gir oss tid til å begge kunne være med barna på turer, cuper, eller vi får unna en del etter treninger, kamper, avslutninger, møter osv på hverdager. Spesielt er det praktisk å unne sette på en maskin med håndklær og en maskin med treningstøy på f.eks. mandager når tre av ungene og en av oss voksne kommer svette hjem fra trening på ettermiddag/kveld. Anonymous poster hash: f1d23...cef Hehe du er da ikke heeeeelte ferdig etter de 3 timene, tøyet skal vell brettes sammen og legges i skap og skuffer? Joda, men jeg har oppdradd barna mine til å bidra i huset, så de bretter og legger på plass sine egne klær. Dessuten kan slikt arbeids tas innimellom, man må ikke være hjemme for å passe på klær som skal brettes, men man bør ikke dra i fra vaskemaskiner og tørketrommel som står på. Anonymous poster hash: f1d23...cef
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #22 Skrevet 15. juni 2015 Hadde aldri skaffet en maskin til! Enda en maskin å passe på at man ikke glemmer noe i. Enda mer arbeid. Og enda mer som må brettes og henges opp. Hadde heller kjøpt tørketrommel (det er min store drøm!) og hatt oppi alt av klær, og heller kjøpt nytt om det ble ødelagt! Anonymous poster hash: 3389d...48a Eh, det blir jo ikke mer klesvask av å ha to maskiner, det er menneskene som produserer skittentøy, ikke maskinene Fordelen med to maskiner er at du får unna mer på en gang. I stede for å fylle opp en maskin, vente i 1-2 timer, og så fylle opp en til, vente 1-2 timer, fylle opp en til osv, kan jeg fylle opp to på en gang og bli ferdig med hele greien vesentlig mye fortere. Men tørketrommel er et must ja! Anonymous poster hash: f1d23...cef har du ha ekstra kurs på andre maskinen? Anonymous poster hash: bff44...29d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #23 Skrevet 15. juni 2015 Hadde aldri skaffet en maskin til! Enda en maskin å passe på at man ikke glemmer noe i. Enda mer arbeid. Og enda mer som må brettes og henges opp. Hadde heller kjøpt tørketrommel (det er min store drøm!) og hatt oppi alt av klær, og heller kjøpt nytt om det ble ødelagt! Anonymous poster hash: 3389d...48a Eh, det blir jo ikke mer klesvask av å ha to maskiner, det er menneskene som produserer skittentøy, ikke maskinene Fordelen med to maskiner er at du får unna mer på en gang. I stede for å fylle opp en maskin, vente i 1-2 timer, og så fylle opp en til, vente 1-2 timer, fylle opp en til osv, kan jeg fylle opp to på en gang og bli ferdig med hele greien vesentlig mye fortere. Men tørketrommel er et must ja! Anonymous poster hash: f1d23...cef har du ha ekstra kurs på andre maskinen? Anonymous poster hash: bff44...29d Ja, vi fikk elektrikeren til å legge opp ekstra slik at begge maskinene og tørketrommel kan gå samtidig uten at noen sikringer ryker. Ellers hadde det jo vært litt bortkastet med to maskiner Anonymous poster hash: f1d23...cef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå