Gå til innhold

Dere som har reist med baby i fly...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man ha med seg av mat og drikke til minsten? Er det noen grenser på hvor mange ml man kan ha med seg? Hva hadde dere hatt med vis dere måtte ha reist til sammen i ca 22-28 timer av både mat, bleier og klær til barnet? Dette er første flyturen får barnet vårt og han er 7 månder når vi reiser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du? I så fall, amme på vei opp og ned er lurt!

Jeg har reist mye med min, og av barnemat har jeg fått med meg mye. De kan be deg om å smake på det, for å vise at det ikke er farlig.

Vann fungerer vel fint? Ta med en flaske til henne, og kjøp mineralvann etter dere har gått igjennom sikkerhetskontrollen. Fyll opp flasken hennes.

Mat er også mye godkjent.

Anonymous poster hash: 71f5b...f88

Skrevet

Du kan ha med så mye mat og drikke babyen trenger å turen.

Tenk gjennom hva dere normalt bruker i løpet av et døgn, så tar du med minst et ekstra skift, 4-5 ekstra bleier. Og ekstra mat og evt mme i tilfelle forsinkelser. Husk også et ekstra skift til deg selv, ikke gøy resten av reisen hvis en bleie lekker i løpet av de første par timene.

Ikke amm når dere tar av og lander, det et veldig farlig hvis dere må bråstoppe, banen må sitte med ryggen mot magen din, bruk heller smokk eller flaske.

Anonymous poster hash: 2fb43...a7e

Skrevet

Ammer du? I så fall, amme på vei opp og ned er lurt!

Jeg har reist mye med min, og av barnemat har jeg fått med meg mye. De kan be deg om å smake på det, for å vise at det ikke er farlig.

Vann fungerer vel fint? Ta med en flaske til henne, og kjøp mineralvann etter dere har gått igjennom sikkerhetskontrollen. Fyll opp flasken hennes.

Mat er også mye godkjent.

Anonymous poster hash: 71f5b...f88

Åja da så :D , tenkte jeg skulle ha med en del med tanke på at reise og mellomstopper og sånt :)

Jeg mistet melken når han var 1 mnd så ammer desverre ikke :/ , men funker det vis han får tåteflakse eller smokk på vei opp og ned?

Skrevet

Du kan ha med så mye mat og drikke babyen trenger å turen.

Tenk gjennom hva dere normalt bruker i løpet av et døgn, så tar du med minst et ekstra skift, 4-5 ekstra bleier. Og ekstra mat og evt mme i tilfelle forsinkelser. Husk også et ekstra skift til deg selv, ikke gøy resten av reisen hvis en bleie lekker i løpet av de første par timene.

Ikke amm når dere tar av og lander, det et veldig farlig hvis dere må bråstoppe, banen må sitte med ryggen mot magen din, bruk heller smokk eller flaske.

Anonymous poster hash: 2fb43...a7e

bra du nevnet det , tenkte ikke en gang over det med skifte til meg selv med tanke på at han gulper mye. Det hadde tatt seg ut å komme fram og være full av gulp og rester i fra bleie og maten til småen  :eeeh:

Skrevet

Smokk og flaske på opp og nedstigning er topp ☺ mine sovner tvert på fly ☺ og du får ha med alt av mat og drikke ( melk, vann, saft, yoghurt etc) tror du at du trenger 4 bleier ta med 6 ☺ noen leker som fenger og litt frukt ☺

Skrevet

Og skiftet til baby og en overdel og bh til deg selv ( har opplevd både spy og matsøl på fly med baby ☺☺

Skrevet

Jeg vet ikke om det er begrensning på mengde mat og drikke, men jeg har alltid tatt med mer enn rikelig for sikkerhets skyld og alltid fått med meg alt. Var på vei til å tømme en flaske med vann før sikkerhetskontrollen den ene gangen, da var ungen blitt 3 år gammel, og jeg ble stoppet av en vakt som sa at jeg måtte jo ikke tømme det ut, jeg hadde jo et barn med meg. ;)

Anonymous poster hash: 139f1...c6a
Skrevet

Jeg vet ikke om det er begrensning på mengde mat og drikke, men jeg har alltid tatt med mer enn rikelig for sikkerhets skyld og alltid fått med meg alt. Var på vei til å tømme en flaske med vann før sikkerhetskontrollen den ene gangen, da var ungen blitt 3 år gammel, og jeg ble stoppet av en vakt som sa at jeg måtte jo ikke tømme det ut, jeg hadde jo et barn med meg. ;)

så pass ja :o , siden jeg vurderte å ha med meg en termos, men tørr ikke pga trykker der oppe og sånt , men vis man trenger varmt vann så vil jeg nok tro at flyvertinnene muligens kan varme litt av det til eventuelt grøt/melk og lignenes :P

Skrevet

så pass ja :o , siden jeg vurderte å ha med meg en termos, men tørr ikke pga trykker der oppe og sånt , men vis man trenger varmt vann så vil jeg nok tro at flyvertinnene muligens kan varme litt av det til eventuelt grøt/melk og lignenes :P

Jeg hadde alltid med varmt vann på termos, det var aldri noe problem. Jeg hadde ikke satset på at flypersonalet har tid til å varme opp noe akkurat når du trenger det.

Anonymous poster hash: 705de...036

Skrevet

De flytankene de tar kaffevannet fra vaskes aldri.... Ta med termos og be noen på en cafe på innsida av sikkerhetskontrollen om å koke opp vann for dere istedet :-)

Eller kok opp og ta med hjemmefra. Mannen er sikkerhetskontrollør på flyplass og sier det ikke er noe problem om dere sier det er til babyen :-)

Skrevet

Extra med bleier, min fikk ofte flymage og det er mange med meg som har opplevd mangel på bleier....

Barn kan få løsmage på flytur, og på en tur fra Paris til Gardermoen skiftet jeg bleier hele 5 ganger. Og det stinket. Nå var vi så heldig å ha det bakre toalettet for oss selv.

Men ekstra pleier og klær.

Engan kom vi ut av flyet i bare bodyen, vi hadde ikke mere klær og jeg er ikke kjent for å pakke lite.

Anonymous poster hash: 387ec...980

Skrevet

Brukte bare puppen jeg... OG flyturen var da ikke på mer enn 5 timer, så det holdt fint!

Anonymous poster hash: 984ed...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...