Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Hva skjer med kroppen min? Har bestilt legetime altså. Men jeg kjenner jeg begynner å bli litt urolig. Det startet for 1 år siden. En gang i blant komaten ut(diaré) med en gang jeg spiste. Tenkte ikke særlig over det i starten. Det har blitt verre. Nå de siste ukene har det vært hver eneste gang jeg spiser, jeg må rett på do. Det buldrer høyt fra magen,og så fort jeg er på do får jeg frysninger og skikkelig mageknip. Spiller ingen rolle hva jeg spiser. Er testet for allergier,og ingenting slår ut. Det lukter helt grusomt også. Noen som har noen ideer om hva dette kan være? Kroppen min kan umulig rekke å ta opp ting den trenger... Jeg mangler jern og d-vitaminer vet jeg,så tar tilskudd av dette. Mem magetrøbbel startet lenge før jeg begynte på tilskudd også... Anonymous poster hash: 6b6f7...37a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har et par venninner som har hatt det slik. Den ene hadde Chrons og den andre ulcerøs colitt. En jeg kjenner hadde det også lignende, men hadde cøliaki - reagerte selvfølgelig mest på gluten, men på slutten før diagnosen ble fastslått så kom det meste ut. Godt du kommer deg til legen - det burde jo ha vært tatt tak i før det gikk et år. Håper du finner fort ut av det, du blir så tappet når du går slik. Anonymous poster hash: c7b74...51e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Takk for svar. Har vært hos lege flere ganger. Tatt blodprøver, og svarene som kommer er ingen allergi, for lavt nivå på jern og d-vitaminer. Jeg skal til legen igjen nå,for nå er det blitt så vondt og slitsomt at jeg ikke orker mer. Har jo ikke lyst til å spise noe når det ender slik. De frysningene jeg får når jeg må på do,minnet om den følelsen man har i kroppen ved omgangssyke. Jeg er ikke kvalm,men har vondt i magen. Men disse sykdommene du nevner,kommer de bsre plutselig liksom? Har aldri hatt hverlen allergier eller lignende plager før. Hi Anonymous poster hash: 6b6f7...37a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Takk for svar. Har vært hos lege flere ganger. Tatt blodprøver, og svarene som kommer er ingen allergi, for lavt nivå på jern og d-vitaminer. Jeg skal til legen igjen nå,for nå er det blitt så vondt og slitsomt at jeg ikke orker mer. Har jo ikke lyst til å spise noe når det ender slik. De frysningene jeg får når jeg må på do,minnet om den følelsen man har i kroppen ved omgangssyke. Jeg er ikke kvalm,men har vondt i magen. Men disse sykdommene du nevner,kommer de bsre plutselig liksom? Har aldri hatt hverlen allergier eller lignende plager før. Hi Anonymous poster hash: 6b6f7...37a Chrons og ulcerøs colitt er jo betennelse i tarmen, så det har ikke noe med allergi å gjøre. Det kan være ulike årsaker til at man får disse sykdommene og det varierer når det bryter ut. Jeg har tre venninner med ulcerøs colitt, to har det slått ut på i tenårene, den tredje slo det ut på som mange og 40-åring. Det kommer også i ulike grader, så noen kan ha hatt diffuse plager i årevis som de ikke har trodd var noe spesielt. Hun med Chrons brøt det ut med da hun var i begynnelsen av 20-årene, etter en lang periode med mye stress, dårlig kosthold og mye sukker og alkhol (festing). Jeg kjenner forresten en til med Chrons, han spiste seg frisk av det. Han hadde iflg. sykehuset en av de verste tarmene de hadde sett på sykehuset! Han fikk beskjed om at medisinene han skulle få bare ville kunne dempe symptomene hans. Han endret kosthold totalt etter å ha lest seg opp på kosthold, gikk over på konsekvent lavkarbokosthold, et kosthold som ikke trigger betennelse (det er betennelsessykdommer), fikk i seg nok og riktig fett og andre tilskudd. Han har en normal tarm i dag og slipper å gå på medisiner! Skeier han ut et par dager så får han symptomer igjen, så han er veldig konsekvent. Ingen problemer i dag, helt frisk og mye overskudd i hverdagen. Anonymous poster hash: c7b74...51e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har crohns og har det som deg. Få legen til å henvise deg videre til koloskopi og send inn avføringsprøve. Få resept på sterkere d-vitamin. Har man crohns skal man ikke ta jerntabletter, da får man jern intravenøst. Anonymous poster hash: bf01e...4a6
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Be om videre utredelse, ja Lykke til og god bedring! Anonymous poster hash: 0920c...aa3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 Tusen takk for alle svar og lykkeønskninger! Du som skriver du har det som meg.. Vil du dele erfaringer med hva som hjelper og hva som gjør det verre? Anonymous poster hash: 6b6f7...37a
HvittHus Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Mannen min hadde det slik på slutten før han begynte å spise glutenfritt. Lav d-vitamin og ellers fryktelig dårlig med lite energi, depresjon etc Ble testet for mye rart, også matvareallergi, men ingen av disse slo ut selv om han ble fryktelig dårlig av hvete, gluten, egg og melkeprodukter. Etter gastro fik han diagnosen cøliaki. Be om en gastroskopi for det holder ikke med blodprøver for å diagnostisere cøliaki, crohns etc
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #9 Skrevet 14. juni 2015 Takk for svar. Har vært hos lege flere ganger. Tatt blodprøver, og svarene som kommer er ingen allergi, for lavt nivå på jern og d-vitaminer. Jeg skal til legen igjen nå,for nå er det blitt så vondt og slitsomt at jeg ikke orker mer. Har jo ikke lyst til å spise noe når det ender slik. De frysningene jeg får når jeg må på do,minnet om den følelsen man har i kroppen ved omgangssyke. Jeg er ikke kvalm,men har vondt i magen. Men disse sykdommene du nevner,kommer de bsre plutselig liksom? Har aldri hatt hverlen allergier eller lignende plager før. Hi Anonymous poster hash: 6b6f7...37a Tar du noe medisin? Antidep eller noe? Anonymous poster hash: 1f199...13e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 Takk for svar. Har vært hos lege flere ganger. Tatt blodprøver, og svarene som kommer er ingen allergi, for lavt nivå på jern og d-vitaminer. Jeg skal til legen igjen nå,for nå er det blitt så vondt og slitsomt at jeg ikke orker mer. Har jo ikke lyst til å spise noe når det ender slik. De frysningene jeg får når jeg må på do,minnet om den følelsen man har i kroppen ved omgangssyke. Jeg er ikke kvalm,men har vondt i magen. Men disse sykdommene du nevner,kommer de bsre plutselig liksom? Har aldri hatt hverlen allergier eller lignende plager før. Hi Anonymous poster hash: 6b6f7...37a Tar du noe medisin? Antidep eller noe? Anonymous poster hash: 1f199...13e Ja. Står på seroquel og efexor nå. Brukt de i mange år. Tidligere også stått på lamictal og cipralex fast,samt truxal ved behov. Også vært igjennom halve apoteket da jeg og psykiater leta oss frem til rett kombinasjon og dosering. Men som sagt,har brukt medisiner i mange år,ihvertfall de siste 20 åra. Anonymous poster hash: 6b6f7...37a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå