Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Det siste semestret har jeg vært sykneldt grunnet depresjon. Men starter studiene igjen til høsten. Nå i sommer har jeg bare barnebidrag, barnetrygd og bostøtte å leve av. Pluss 5000 i skattepenger som forhåpentligvis kommer i juni. SFO er stengt (1.klassing) så vanskelig for meg å jobbe. Jeg synes også det er vanskelig å komme seg yt i jobb da jeg fortsatt sliter med depresjon/angst og går til behandling for dette. Opp i alt dette har jeg også funnet ut at jeg er gravid. Termin rundt desember. På en mnd har jeg utgifter til leilighet, mobil, sfo (ikke i juli) og et lån jeg nedbetaler. Aner ikke hvordan jeg skal overleve sommeren, da pengene jeg får inn ikke strekker til mine fasteutgifter og mat. Føler meg langt ned i gjørma :-( Anonymous poster hash: 635a3...6da
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Kontakt nav. Anonymous poster hash: ef799...861
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Det å få et nytt barn når du ikke klarer forsørge deg selv og barnet du allerede har, høres ut som en utrolig dårlig ide ihvertfall. Beklager krasst svar, men det er jo lov å planlegge litt og evt ta ansvar for egen situasjon. Anonymous poster hash: 2bc2b...4a9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Tror du har rett på sosialstønad. Jeg søkte på det den sommeren jeg skulle begynne på universitetet. Dama på sosialkontoret var dritsur, og sa at "studenter regnes som selvforsørget", men da vedtaket kom fikk jeg det innvilget likevel. Men dette er noen år siden da. Anonymous poster hash: 6573d...875
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Jeg var i samme situasjon som deg for lenge siden. Bortsett fra at jeg var veldig nøye med prevensjon slik at jeg ikke skulle havne i en håpløs situasjon. Jeg lånte penger av familie og betalte litt og litt tilbake når høsten kom. Jeg forstår at du er fortvilet for du har virkelig rotet deg oppi en situasjon barnet ditt ikke fortjener å bli utsatt for. Enten får du kontakte nav og be om hjelp. Snakke med banken om et forbrukslån. Høres med familien din om de kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: e074b...c42
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Man får jo normalt ikke lån og stipend om sommeren. Det vi gjorde da vi studerte en liten plass der det var umulig å få sommerjobb, var å utsette husleie (studentbolig) ti august når vi får ekstra mye i lånogstipend. Så tok brukte vi mastercard utenom. Ikke lurt, men vi hadde rett og slett ikke noe valg. Anonymous poster hash: b5b77...bfb
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 Dette er vel ingen ting i forhold til hvordan du vil slite når du sitter der med 2 unger og ingen penger. Anonymous poster hash: 7c65d...91a
Sint naken biltyv Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Bare vent til du sitte alene og deprimert med to barn... Håper virkelig du tar abort
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #9 Skrevet 14. juni 2015 Bare vent til du sitte alene og deprimert med to barn... Håper virkelig du tar abort Med termin i desember så er hun vel over 12 uker på vei nå. Anonymous poster hash: 22e55...5d6
Tullejenten Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 Bare vent til du sitte alene og deprimert med to barn... Håper virkelig du tar abort Og du fornekter deg ikke😡 jeg kan ikke fatte og begripe behovet ditt for å svare så til de grader ufint og dømmende i de fleste innlegg!! Du må virkelig føle at du hever deg langt over alle oss andre! Har bitt det i meg lenge nå, måtte bare få det ut!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #11 Skrevet 14. juni 2015 Bare vent til du sitte alene og deprimert med to barn... Håper virkelig du tar abortOg du fornekter deg ikke😡 jeg kan ikke fatte og begripe behovet ditt for å svare så til de grader ufint og dømmende i de fleste innlegg!! Du må virkelig føle at du hever deg langt over alle oss andre! Har bitt det i meg lenge nå, måtte bare få det ut! Og der var Åsta tilbake ja.. Anonymous poster hash: 993ce...7a1
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #12 Skrevet 14. juni 2015 Bare vent til du sitte alene og deprimert med to barn... Håper virkelig du tar abort Den der var unødvendig!..Hva hjelper det å trykke andre ned i dritten? Hva får du igjen for det? Anonymous poster hash: 702e6...fd3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #13 Skrevet 14. juni 2015 Ta kontakt med Nav og med banken du har lånet i. Kanskje du kan få utsatt avdragene disse månedene. Hva med barnefaren? Kan han ha barnet nå i sommer, slik at du får jobbet? Anonymous poster hash: 42b51...2ec
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #14 Skrevet 14. juni 2015 Bare vent til du sitte alene og deprimert med to barn... Håper virkelig du tar abortDen der var unødvendig!..Hva hjelper det å trykke andre ned i dritten? Hva får du igjen for det? Anonymous poster hash: 702e6...fd3 Et lite løft i en ellers trasig tilværelse, vil jeg tro. Anonymous poster hash: 4e1e1...68f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #15 Skrevet 14. juni 2015 Jeg sto med minimal inntekt over et par måneder for endel år siden, og hørte da med sosialkontoret om hjelp. Jeg hadde også oppsparte midler i mitt navn (noe som automatisk ville betydd avslag den gang), men som jeg i realiteten ikke hadde tilgang til. Sosialkontoret så bort fra at jeg egentlig ikke hadde rett til hjelp, fordi det var snakk om kun en måned eller to (husker ikke nøyaktig) hvor jeg trengte hjelp. Det at det ikke var langvarig eller på ubestemt tid hadde mye å si den gangen iallefall, slik at de vanlige reglene kunne bøyes. Anonymous poster hash: 67928...289
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #16 Skrevet 14. juni 2015 Barnet ditt har vel en far og siden du er gravid på nytt har du vel en kjæreste / samboer som kan stille opp så du kan jobbe. Som student har man ingen rettigheter, men siden du har barn kan du søke om livsopphold hos NAV. Anonymous poster hash: 323c0...93e
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 14. juni 2015 #17 Skrevet 14. juni 2015 Tror at så lenge du er sykemeldt ut sommeren så får du penger for juni og juli også. Ring Lånekassen og hør med de!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #18 Skrevet 14. juni 2015 Bare vent til du sitte alene og deprimert med to barn... Håper virkelig du tar abort Ditt nek! Anonymous poster hash: e8f87...bf6
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #19 Skrevet 14. juni 2015 Bare vent til du sitte alene og deprimert med to barn... Håper virkelig du tar abort Ditt nek! Anonymous poster hash: e8f87...bf6 Det hun sier stemmer forsåvidt. HI har 1 barn som hun ikke kan forsørge og nå skal hun sette flere barn til verden. Det er knappest en god plan...... Anonymous poster hash: 323c0...93e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #20 Skrevet 14. juni 2015 Med termin i desember kan det holde akkurat innenfor 12 uker. Det er også mulig, ganske enkelt faktisk, å få innvilget abort etter 12 uker så lenge HI har en rimelig god grunn. Det har hun jo. Anonymous poster hash: 761ac...76a
Sint naken biltyv Skrevet 14. juni 2015 #21 Skrevet 14. juni 2015 Seriøst, hun har allerede ett barn hun ikke klarer å forsørge i tillegg til psykiske problemer. Om dere liker det eller ikke er det fakta at hun ikke kan ta hånd om barnet hun allerede har så en unge til er helt vilt og sykt.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #22 Skrevet 14. juni 2015 Har jo et poeng da. Hvorfor bli gravid og beholde når man vet man er sykemeldt for depresjon, enslig mor og ikke har inntekt? Sorry.. Men det er trist virkelig. Men, kontakt NAV. De kan vel hjelpe. Evt må du ut i jobb, deprimert eller ei. Må man så må man. Anonymous poster hash: fd200...be9
Serepta Skrevet 14. juni 2015 #23 Skrevet 14. juni 2015 Jeg er enig med biltyven her jeg altså. Det trengs en reality check, selv om det er vondt.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #24 Skrevet 14. juni 2015 Da må du skaffe deg en jobb. Det burde du faktisk gjort for lenge siden! Du må jo ha sett dette komme? Men altså, du får nødhjelp med NAV. Har du noe du kan selge? Skiutstyr? Barneutstyr dere ikke bruker? Sykkelen din? Anonymous poster hash: a42f3...c1b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #25 Skrevet 14. juni 2015 Da må du skaffe deg en jobb. Det burde du faktisk gjort for lenge siden! Du må jo ha sett dette komme? Men altså, du får nødhjelp med NAV. Har du noe du kan selge? Skiutstyr? Barneutstyr dere ikke bruker? Sykkelen din? Anonymous poster hash: a42f3...c1b Hun skriver jo hun er sykemeldt?! Har vel jobb da? Men og beholde enda et barn når man knapt får det til og gå rundt og er alene derimot, det er jo galskap! Lurt å selge ting da, om hun har. Anonymous poster hash: fd200...be9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå