Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Jadda...i 2015... Hadde dere dratt på besøk til barnas besteforeldre som røyker inne? Selv om de lufter ut så er det så ille at vi ma dusje og skifte klær etter vi har vært der, og jeg vil ikke utsette mitt barn for dette! Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 1541b...9e4
C&M&H Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Ja, jeg hadde dratt på besøk. Litt passiv røyking innimellom tåles.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Ja det hadde (og har) vi gjort hvis de ikke hadde røyket inne akkurat mens vi var der. Ekkelt ja, men ikke god nok grunn til å nekte barna kontakt med besteforeldrene. Heldigvis har de gått over til e-sigarett nå. Anonymous poster hash: 75fb9...61a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Nei det hadde vi ikke. De hadde fått komme til oss om de ville treffe barnebarnet og klarte å rive seg bort fra røyken noen timer. Anonymous poster hash: c962a...68d
Yellow Brick Road Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Ja, det hadde vi gjort om de ikke røyket inne når vi var der, men jeg hadde ikke besøkt dem ofte. Kun ofte nok til at barnebarna hadde fått ha kontakt med dem.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Husket at min bestemor røyka noe voldsomt inne. Jeg og broren min gruet oss alltid til å dra dit fordi det var så ekkelt. Hun hadde en katt som var hvit en gang i tiden.. Utrolig nok ble den katta 15 år gammel, men han var nikotingul og rar i pelsen. Anonymous poster hash: 9b3a7...7a0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 Det hadde blitt maks en time i så fall Anonymous poster hash: d3b39...fd4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Husket at min bestemor røyka noe voldsomt inne. Jeg og broren min gruet oss alltid til å dra dit fordi det var så ekkelt. Hun hadde en katt som var hvit en gang i tiden.. Utrolig nok ble den katta 15 år gammel, men han var nikotingul og rar i pelsen. Anonymous poster hash: 9b3a7...7a0 Min bestefar røyka også voldsomt inne, men jeg trivdes kjempegodt der, ville dit hele tiden og ville aldri hjem. Han hadde et eget "røykerom" hvor han satt mye av tiden, og jeg husker bestemor alltid kom og hentet meg når jeg gikk inn dit, jeg fikk ikke være der for det var så innrøyka og ekkelt. Men jeg hadde ikke noe problem med det selv, jeg gikk jo dit gang på gang. Men ja, hvordan ungene selv opplever det er selvfølgelig også en viktig faktor, jeg ville nok latt dem få et ord med i laget. Jeg er i allefall veldig glad for at jeg ikke ble holdt borte fra huset til besteforeldrene mine, mine beste barndomsminner er derfra. Anonymous poster hash: 75fb9...61a
Julie (: Skrevet 14. juni 2015 #9 Skrevet 14. juni 2015 Nei, både mann og barn er astmatikere, så det hadde vært totalt uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 Har det samme problemet og vet ikke helt hvordan jeg skal løse det. Mamma bor 90 mil unna, så vi må nødvendigvis bo der når vi skal dit på besøk. De siste to årene har hun og broren min begynt å røyke inne, og da jeg var hjemme sist så måtte jeg sove med vinduet åpent bare for å klare å puste skikkelig (er gravid og blir utrolig kvalm av røyklukt). Var der i 5 dager, og da jeg kom hjem luktet alt jeg hadde hatt i kofferten skikkelig røyk, selv om kofferten til enhver tid var i en annen etasje og de kun røyket inne etter jeg hadde lagt meg om kvelden. Jeg er ikke hysterisk på slikt, men jeg vil ikke komme dit å la barnet mitt ligge i den lufta der så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har selv vært røyker i mine yngre dager, men etter at jeg sluttet for noen år siden kjenner jeg hvor ille det faktisk lukter og jeg misliker veldig å kjenne den lukten. De kommer neppe til å slutte å røyke inne når jeg kommer, for de tror ikke jeg merker det når de bare gjør det mens jeg sover og det hjelper ikke det spøtt å vaske rundt rommet der vi sover heller, lukter like ille uansett. Tror jeg hadde følt meg som en skikkelig drittmamma om jeg kom hjem med ett nyfødt barn som lukter røyk og der alle klærne til babyen lukter innrøkt etter noen dager hos mormor. Anonymous poster hash: d2dc6...31a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #11 Skrevet 14. juni 2015 Jeg gjorde dette hos mine svigerforeldrene den gang jeg hadde de. Jeg kunne ikke kaste ut av eget hus for å røyke. Eller sette betingelser for å komme på besøk, så da måtte jeg om vi skulle dit. De var greie nok til å sitte i en annen side av huset da eller under viften på kjøkkenet, men barnet luktet røyk ogbedtderinge badet hver gang vi hadde vært på besøk. Anonymous poster hash: 5fb7d...93e
februarprins2013 Skrevet 14. juni 2015 #12 Skrevet 14. juni 2015 hadde latt være og dratt rett og slett, de bør røyke ute hele tiden, har ikke vondt av det. sønnen min har astma,så utsetter han ikke unødvendig røyk
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #13 Skrevet 14. juni 2015 Vi besøker selvfølgelig barnas bestemor selv om hun røyker inne. Hun røyker ikke mens vi er der og lufter stort sett ut før vi kommer. Det gjør selvfølgelig ikke at lukta blir borte, men det hjelper. Barns reagerer ikke, men vi lukter det og legger alle klær til vask når vi kommer hjem. Anonymous poster hash: 78120...bcb
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #14 Skrevet 14. juni 2015 Selvfølgelig drar man til besteforeldre uansett. Her røyker vi selv inne, har barn på 9 og 7 år. Ingen av barnas venner har blitt nektet og være her av den grunn. Har venner av barna på besøk omtrent hver dag. Er kun her inne jeg hører om den fanatisk anti røyk gjengen. Her er det helt normalt å røyke inne for de som røyker og de som ikke røyker klager ikke på det. Bor i Norge i en passe stor by. Anonymous poster hash: 2aa2c...6e2
Englenemine Skrevet 14. juni 2015 #15 Skrevet 14. juni 2015 Nei det hadde vi ikke. Ungene og manneb har astma, forresten skjønner jeg ikke at noen røyker inne i 2015 ( og forventer å få besøk)...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #16 Skrevet 14. juni 2015 Selvfølgelig drar man til besteforeldre uansett. Her røyker vi selv inne, har barn på 9 og 7 år. Ingen av barnas venner har blitt nektet og være her av den grunn. Har venner av barna på besøk omtrent hver dag. Er kun her inne jeg hører om den fanatisk anti røyk gjengen. Her er det helt normalt å røyke inne for de som røyker og de som ikke røyker klager ikke på det. Bor i Norge i en passe stor by. Anonymous poster hash: 2aa2c...6e2 Det må være spesielt for det området eller noe. Jeg kjenner ikke en eneste person som røyker inne lenger, bortsett fra bestefaren min da. Men har aldri vært borti at noen i min generasjon som gjør det. Anonymous poster hash: 75fb9...61a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå