Gå til innhold

Fremover eller bakovervendt vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på utikk etter ny vogn, er ute etter en sportsvogn/trille. Men jeg ser at nesten alle er fremovervendt, i utgangspunktet ønsker jeg ei som jeg kan ha barnet mot meg. Da jeg har lest forskning på at det visstnok ikke er så bra å ha småbarn fremovervendt.

Er det noen her som har erfaring å dele? Hva er best fremover eller bakover?

Tusen takk for svar :)

Anonymous poster hash: c55b8...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har/ hadde en som kunne brukes begge veier, var gull når det enten var mye vind eller mye sol, kunne snu barnet bort :)

Skrevet

Ville valgt en som kan snus begge veier. Mange vogner med den muligheten, f.eks Emmaljunga :) men Babyjogger vognene (som ikke kan snus) er gode for de eldre barna, for kalesjen skygger såpass godt mot sol at man ikke trenger å snu dem av den grunn.

Jeg har valgt Mountain Buggy, nyeste modell denne gang. Den har en liten del som kan brukes mot foreldrene fra 6 mnd alder, og en god stund :) man gjør om bagen til bakovervendt sittedel. Syntes det var genialt. F.o.m 1 år har jeg hatt ungen forovervendt uten problemer.

Skrevet

Har simovogn og snudde denne da han var 1 år. Da var han nysgjerrig og ville se andre enn mamman sin:-)

Anonymous poster hash: cf124...865

Skrevet

Takk for svar :)

Vi har en emmaljunga nå, men synes det er så tungvindt å ta den ut og inn av bilen på korte turer (butikken osv..) Så ønsker en som tar litt mindre plass, både i bilen og inn på butikker.

Hun er forresten 10mnd nå :)

Skrevet

Vi brukte kun trille med nedleggbar rygg i fjor sommer da vår var 10-14 mnd:-)

Anonymous poster hash: cf124...865

Skrevet

Vi har en Emmaljunga som kan snues begge veier men vi har kun hatt ungen mot oss, mest vane men og greit å se han. Skjermen skygger for sol og vind uansett. Han er snart 2 år. Om jeg skulle valgt en vogn som ikke kan snues begge veier så ville jeg valgt en som er vendt mot oss, for det tror jeg er best for babyer. Vognbagen ble for liten når han var 5 mnd så da måtte vi bytte til sportsdelen. Biler (som han elsker) ol. ser han uansett.

Vi har en trille som vi bruker en sjelden gang og i den er han vent fra oss og han sutrer i begynnelsen hver gang. Den første gangen begynte han å hyle mamma når jeg beynte å trille, tror han ble forvirra. Men han er jo vant med å se meg og prate til meg. Vi kan prate når han er vent bort og men det blir ikke det samme. Har aldri sett en trille (som jeg kan huske) som er vent mot den som triller. Jeg syns ikke at det er så ille å løfte Emmaljungaen inn i bilen, tar av sportsdelen og setter den inn først og så understellet. Syns det er for tugt å sette inn hele på en gang, men selvfølgelig så har ikke alle biler plass til at man deler opp vogna. Men triller er selvfølgelig enda lettere :)

Anonymous poster hash: 9e289...7d5

Skrevet

Jeg har alltid valgt vogn som kan snus begge veier. Her hjemme varierer det litt hvilken veg vi har den. Minsten liker godt å se fremover på eldre søsken som sykler/går sammen med oss f.eks. Bor langt ute på landet, så skjer ikke så mye rundt vogna.

Reiser vi inn til byen eller andre steder med mye folk har jeg alltid vogna mot meg. Uavhengig om barnet oppi er 1 eller 2,5. Det handler om at barnet skal ha meg som en trygghet og se på dersom det blir mye intrykk. Jeg kan også følge godt med samt prate med barnet.

Skrevet

Hva med emmaljunga viking? Den er snerten :) evt så kan du se på babyjogger vue. Det e mer en trille enn sportsvogn.

Skrevet

Brio smile har jeg. Kan snus begge veier og er en kjempefin vogn

Skrevet

Vi er på utikk etter ny vogn, er ute etter en sportsvogn/trille. Men jeg ser at nesten alle er fremovervendt, i utgangspunktet ønsker jeg ei som jeg kan ha barnet mot meg. Da jeg har lest forskning på at det visstnok ikke er så bra å ha småbarn fremovervendt.

Er det noen her som har erfaring å dele? Hva er best fremover eller bakover?

Tusen takk for svar :)

Etter å ha fått to barn - og slukt alt som er av foreldretips - kan jeg med hånda på hjertet si: Det finnes ikke noe større flisespikkeri enn den saken der. Det spiller ingen rolle. Virkelig. Null, niks, nada.

Når det er sagt liker jeg Brio Smile. Der kan du ha ungen begge veier 😊

Anonymous poster hash: 151a5...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...