Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Er trykket i ordet likt som som i f.eks. "førere" (med likt trykk over hele ordet)? Ellere sier man kynnere med trykk på nn slik at intonasjonen går litt "ned" på "ynn" og litt opp igjen på "ere"? Har lurt på dette i flere måneder nå, og blir sprø! :S Anonymous poster hash: 4f021...788
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Uttales med tilsvarende trykk som "vinnere" Anonymous poster hash: 991b1...760
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Likt på hele ordet vil jeg si. Anonymous poster hash: 8d077...d72
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Takk:) Anonymous poster hash: 4f021...788
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Tror det avhenger av hvilken dialekt man har. Jeg er bergenser og sier kjynn-er-æ med trykk på kynn og æ😉 Anonymous poster hash: 1043d...07f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Kchynnèrë Anonymous poster hash: 9d7d7...70b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå