Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Dette er jo det tredje bryllupet og må jo koste svenskene ufattelig mye. Burde det ikke holdt at Victoria fikk et kongelig bryllup? Anonymous poster hash: 13022...c98
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Hvorfor skal de ikke få lov å gjøre stas på alle barna sine? Anonymous poster hash: 53873...8ff
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Kjekt med skattepengene. Anonymous poster hash: 4322d...835
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Kjekt med skattepengene. Anonymous poster hash: 4322d...835 De har da også egne familieformuer som de bruker av... Det er ikke alt de bruker penger på som innbyggerne i landet betaler for å si det sånn. Jeg tenker at alle kongelige brylluper er spleiselag. Anonymous poster hash: 53873...8ff
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Men jeg tenker på : Disse kongelige, og også Sofia har sine hjertesaker som de jobber for. Når jeg så de enorme blomsteroppsatsene og blomsterVEGGENE i går, klarer jeg ikke la være å tenke på at de mye heller kunne moderert seg litt (fortsatt pent, men enklere) og gitt resten til disse hjertesakene de brenner sånn for. Om det da ikke bare er et skalkeskjul da. Anonymous poster hash: 2e3f0...4b5
Mamma_til_2 Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Det er da noe ekstra når kongelige gifter seg de har da råd til det, alle andre så gifter seg bruker det de har råd til så hvorfor ikke de!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 Alt man skal stikke nesen sin i.... Anonymous poster hash: b2728...01d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Bryllupet kostet faktisk ikke mer enn 6 millioner. Det er lite i forhold til mange andre kongelige bryllup. Staten tar halve regningen, kongen resten. Anonymous poster hash: b62da...36b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #9 Skrevet 14. juni 2015 Dronning Margrethe av Danmark brukte nettopp 20 millioner på sin 75-årsdag. Der kan vi snakke spill av penger! Anonymous poster hash: 7f393...1e8
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 Dette er jo det tredje bryllupet og må jo koste svenskene ufattelig mye. Burde det ikke holdt at Victoria fikk et kongelig bryllup? Anonymous poster hash: 13022...c98 Så mye dom det mases her inne om ikke å gjøre forskjell på barna sine.... Anonymous poster hash: c9d46...91e
Pengetreet Skrevet 14. juni 2015 #11 Skrevet 14. juni 2015 Klarer ikke fri meg fra tanken om alt disse pengene kunne blitt brukt til i stedet... Hvis det stemmer at dronning Margrethe brukte 20 millioner på sin 75 års dag så sliter jeg med å forstå skamvettet hennes. Nå skal det sies at jeg aner ikke hvor mye hun gir til veldedighet, men hun kan visst åpenbart gi mer. Nei, jeg vet, jeg burde ikke legge meg opp i hva andre bruker pengene sine til, men jeg klarer bare ikke å forstå. Med andre prioriteringer på verdensbasis så kunne all fattigdom blitt og sult blitt eliminert.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #12 Skrevet 14. juni 2015 Klarer ikke fri meg fra tanken om alt disse pengene kunne blitt brukt til i stedet... Hvis det stemmer at dronning Margrethe brukte 20 millioner på sin 75 års dag så sliter jeg med å forstå skamvettet hennes. Nå skal det sies at jeg aner ikke hvor mye hun gir til veldedighet, men hun kan visst åpenbart gi mer. Nei, jeg vet, jeg burde ikke legge meg opp i hva andre bruker pengene sine til, men jeg klarer bare ikke å forstå. Med andre prioriteringer på verdensbasis så kunne all fattigdom blitt og sult blitt eliminert. Om resten av verden skulle hatt vår levestandard hadde planeten gått dukken. Anonymous poster hash: 645fa...50a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #13 Skrevet 14. juni 2015 De brukte 6 mill. Kongen betalte halvparten og staten betalte for kirken, blomster og noe annet. Anonymous poster hash: c240d...077
Pengetreet Skrevet 14. juni 2015 #14 Skrevet 14. juni 2015 Klarer ikke fri meg fra tanken om alt disse pengene kunne blitt brukt til i stedet... Hvis det stemmer at dronning Margrethe brukte 20 millioner på sin 75 års dag så sliter jeg med å forstå skamvettet hennes. Nå skal det sies at jeg aner ikke hvor mye hun gir til veldedighet, men hun kan visst åpenbart gi mer. Nei, jeg vet, jeg burde ikke legge meg opp i hva andre bruker pengene sine til, men jeg klarer bare ikke å forstå. Med andre prioriteringer på verdensbasis så kunne all fattigdom blitt og sult blitt eliminert. Om resten av verden skulle hatt vår levestandard hadde planeten gått dukken. Anonymous poster hash: 645fa...50a Om resten av verden skulle hatt vårt forbruk så ville jorden gått dukken ja. Jorden er faktisk allerede på vei dit hen hvis vi ikke endrer kurs snart. Forbrukssamfunnet kan ikke fortsette. Jorden har tilstrekkelig ressurser til å fylle basale behov hos hele dens befolkning, men det forutsetter at profittmaksimering ikke lengre er rådende økonomiske prioritering på bekostning av økologi og den fattige verden.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #15 Skrevet 14. juni 2015 Men jeg tenker på : Disse kongelige, og også Sofia har sine hjertesaker som de jobber for. Når jeg så de enorme blomsteroppsatsene og blomsterVEGGENE i går, klarer jeg ikke la være å tenke på at de mye heller kunne moderert seg litt (fortsatt pent, men enklere) og gitt resten til disse hjertesakene de brenner sånn for. Om det da ikke bare er et skalkeskjul da. Anonymous poster hash: 2e3f0...4b5 Selvom man har noen hjertesaker betyr det ikke at man ikke skal gjøre det man selv vil også. Når jeg via salg av min bedrift satt igjen med en betydelig sum så gav jeg en prosent (300.000 kr) til veldedighet, men jeg brukte også 120.000 på en ferietur uten at jeg tenkte at jeg burde moderert meg og gitt enda mer penger til veldedighet. Forøvrig så får jeg mindre og mindre lyst til å gi til veldedige organisasjoner på grunn av mennesker som deg som mener folk med penger ikke burde bruke penger på seg selv. Anonymous poster hash: 24f71...710
Mathias07 Skrevet 14. juni 2015 #16 Skrevet 14. juni 2015 Kongen i Sverige betaler faktisk skatt,noe kongen i Norge ikke gjør.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #17 Skrevet 14. juni 2015 Er vel vi skattebetalere som betaler for festen, nesten så jeg håper jeg ikke lever lenger når Ingrid Alexandra skal gifte seg så jeg slipper å se på alle pengene som går ut i det store sluket for en bryllupsfest og ikke minst hva kjolen vil koste. Anonymous poster hash: 1f073...ba5
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #18 Skrevet 14. juni 2015 Er vel vi skattebetalere som betaler for festen, nesten så jeg håper jeg ikke lever lenger når Ingrid Alexandra skal gifte seg så jeg slipper å se på alle pengene som går ut i det store sluket for en bryllupsfest og ikke minst hva kjolen vil koste. Anonymous poster hash: 1f073...ba5 Kjolen blir høyst sannsynlig den minste utgiften, så det trenger du ikke bekymre deg for. Er du klar over for en reklameeffekt det har for designeren å få en kongelig, ikke minst en tronarving, til å bære en av sine kreasjoner? Vil tippe det i seg selv er verdt å gjøre jobben svært billig. Anonymous poster hash: 53873...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå