Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Jeg er sykmeldt, tar til vanlig buss til jobb. Pga aktuelle sykdom er jeg usikker på hvorvidt jeg greier å ta buss. Kan jeg ha rett til å få dekket annen transport til jobb? Bare spør altså, men jeg har ingen mulighet til å legge ut 3-400kr pr dag til drosje, for å komme meg på jobb. Anonymous poster hash: 278d4...421
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 Ja, du kan få dekket reisekostnader tilsvarende sykepengegrunnelaget ditt. I utgangspunktet dekkes billigste transport. Dersom du pga sykdom ikke kan ta offentlig kommunikasjon, må legen begrunne hvorfor. Dette kalles reisetilskudd og har avhenger ikke av om virksomheten er IA - bedrift. Legen søker NAV på sykmeldingsblanketten og det er NAV aom gjør et vedtak. DJ må legge ut og søke NAV om refusjon i ettertid basert på kvitteringer. Anonymous poster hash: 6234f...9bd
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Den er grei:-) har behov for å ut litt. Ikke bra å bare gå hjemme og vente på utredning som jeg frykter kan ta tid... Anonymous poster hash: 278d4...421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå