Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 ... Og føler meg så dum!! Hjelpes meg altså! Føler ikke jeg mestrer i det hele tatt. Det er en veldig travel avdeling med mye trøkk. Masse potente medisiner.. Blir dette bedre?? Eller har jeg kanskje begynt i en jobb som ikke passer meg? Har bare jobbet der 1 uke. Anonymous poster hash: 5a3ca...4d7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 Blir bedre ☺️ Tok meg 2-3mnd før jeg følte jeg var "inni det" og hadde kontroll på ting Anonymous poster hash: 3b84a...649
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Takk for svar du over her.. 2-3 mnd ja, da får jeg bare ha tålmodighet! Jeg er nyutdannet i tillegg så veldig mye er helt nytt for meg. Har du noen tips til å takle den opplevelsen av "jobb-angst", føler jeg stresser unødvendig mye på jobb også... Hilsen HI Anonymous poster hash: 5a3ca...4d7
Lykke~liten Skrevet 13. juni 2015 #4 Skrevet 13. juni 2015 Det går bedre:-) tok meg en stund også. Du har mye ansvar og du er ikke vandt til å skulle jobbe så selvstendig. Bare husk på å spørre når du lurer på noe. Aldri bare gjør ting fordi du tenker at dette bør du kunne. Du blir aldri utlært som sykepleier og det er aldri feil å spørre når du tviler. Det tar nok litt tid for alle å komme inn i det. Gratulerer med å ha valgt et supert yrke. Jeg angrer ikke et sekund 😀 lykke til.
oslofrk Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 Ny jobb er ALLTID veldig krevende - selv for de som har jobbet noen år. Man vet jo ikke engang hvor kaffetrakteren er! Ta godt vare på degselv, skryt av alt du får til i speilet og ikke ta småfeil som nederlag. Spør, spør, spør! Alle har vært nye en gang 😉lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 Å være fersk i jobben er alltid "stress" og selvfølgelig enda mer når du er helt nyutdannet. Som sykepleier har man i tillegg et enormt ansvar og det er svært lite rom for å gjøre "feil". Klart det er en skremmende følelse! Men husk at alle har vært ny en gang, så ikke vær redd for å spørre, vær ydmyk, og si fra om du får tildelt oppgav du ikke føler deg kompetent til. Man er IKKE ferdigutlært etter 3-år på sykepleien og selv følte jeg at jeg "ikke kunne noenting" når jeg begynte å jobbe. Det er først i jobb du virkelig begynner å lære. Det tar litt tid, men du kommer inn i ting etterhvert og vil aldri ha en kjedelig A4 dag på jobb lykke til! Anonymous poster hash: 53992...cfe
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #7 Skrevet 13. juni 2015 Tusen hjertelig takk alle sammen! Det hjalp veldig å lese svarene deres Hilsen ydmyk sykepleier HI Anonymous poster hash: 5a3ca...4d7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #8 Skrevet 13. juni 2015 Husk, det er nå du virkelig begynner å lære! Det er nå teori og pensum kommer på plass i praksis! Selv etter 3 år er jeg usikker i faget, man lærer stadig noe nytt Anonymous poster hash: 3e7d4...741
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #9 Skrevet 13. juni 2015 Hadde det akkurat som deg da jeg nyutdannet startet 100% i hj.tjenesten. Da er man ofte alene med alt ansvar på kvelder, helger osv. Følte meg til tider helt udugelig og hadde bare lyst til å grine etter hver vakt. Men, det snudde her og etter 2,3,4 mnd.. Må si jeg fikk meg en skikkelig nybegynner-knekk! Stå i det, og som de andre sier.. Spør om hjelp, og ta også en samtale med sjefen din dersom du føler det tar helt overhånd. Vi er mange som har hatt det slik ☺️ Anonymous poster hash: f184e...c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå