Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Hva gjør jeg når bf nekter urinprøve? Han sier han ikke ruser seg men jeg VET at han gjør det. Han bor med en venn og de gjør ikke noe annet enn å feste,drikke og ruse seg. bf ønsker samvær alene med barnet men jeg tørr ikke slippe barnet ned til de?? Anonymous poster hash: 85b83...5f0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 du kan ikke nekte han kontakt med ungen,du virker vanskelig. kan ikke bare si at faren bruker dop Anonymous poster hash: af5ad...a5c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Da melder du din bekymring til barnevernet. Anonymous poster hash: d7df7...ef5
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #4 Skrevet 13. juni 2015 du kan ikke nekte han kontakt med ungen,du virker vanskelig. kan ikke bare si at faren bruker dop Anonymous poster hash: af5ad...a5c Atte vafforno???? Man kan ikke bare sende en unge til en rusa far for ikke å være kjip. Hvis du helt oppriktig tror at man ruser seg (være seg hasj eller heroin - det spiller ingen rolle), så sender du ikke ungen til far uten oppsyn. Han kan ta det til domstolen eller bv eller hva han vil, og så sier du at han skal selvfølgelig få være med barnet - men da må han avlegge urinprøve. Hvis han ikke ruser seg burde det være uproblematisk. Du kan jo foreslå at dere kan avlegge urinprøver begge to, om han skulle synes det er urettferdig. Anonymous poster hash: ef701...024
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 Jovisst kan du nekte far samvær med barn dersom han ruser seg. Kontakt barnevernet for bistand her, de kan evt bistå ved samvær med tilsyn osv. Hvis du sender barnet til en far som ruser seg er det DU som kan få problemer med barnevernet. Anonymous poster hash: 6ad1a...ad2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 du kan ikke nekte han kontakt med ungen,du virker vanskelig. kan ikke bare si at faren bruker dop Anonymous poster hash: af5ad...a5c Jeg har aldri nekte han samvær. Han har vært inn og ut av livet vårt siden fødsel, av og på med samvær. Har vært hos familievernkontoret men de kunne ikke hjelpe oss da han ikke møtte opp. Han har selv sagt at han har slitt med rus siden han var 16 år gammel. Han sier han ikke ruser seg nå, men jeg VET at han gjør det. Han sier selv at han kun tar seg en blås til fest, men det stemmer ikke... Anonymous poster hash: 85b83...5f0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #7 Skrevet 13. juni 2015 du kan ikke nekte han kontakt med ungen,du virker vanskelig. kan ikke bare si at faren bruker dop Anonymous poster hash: af5ad...a5c Jeg har aldri nekte han samvær. Han har vært inn og ut av livet vårt siden fødsel, av og på med samvær. Har vært hos familievernkontoret men de kunne ikke hjelpe oss da han ikke møtte opp. Han har selv sagt at han har slitt med rus siden han var 16 år gammel. Han sier han ikke ruser seg nå, men jeg VET at han gjør det. Han sier selv at han kun tar seg en blås til fest, men det stemmer ikke... Anonymous poster hash: 85b83...5f0 Han sa selv for noen uker siden at han drakk og ruset seg noen ganger til "kos" for å slippe de vonde tankene med at han ikke har noe særlig kontakt med meg og barnet sitt. Anonymous poster hash: 85b83...5f0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #8 Skrevet 13. juni 2015 Han sa selv for noen uker siden at han drakk og ruset seg noen ganger til "kos" for å slippe de vonde tankene med at han ikke har noe særlig kontakt med meg og barnet sitt. Anonymous poster hash: 85b83...5f0 Det viser jo bare hvor bakvendt tankegangen hans er og hvor lite konstruktiv han er for å få det bedre. Han gir altså manglende kontakt skylden for at han ruser seg, han forsvarer rusen sin med hans savn etter dere. Han innser jo ikke at hvis han skal ha mer kontakt så må han endre livet sitt. Som noen over foreslår så ville jeg ha kontaktet bv og krevd urinprøver. Vil han ikke så velger han bort barnet sitt! Han har to valg - ta tak i livet sitt og rusproblemet sitt og skaffe seg behandling og dermed kunne bli en god far, eller han kan fortsette rusmisbruket og miste kontakten med barnet sitt. Om du setter ned foten og kobler inn bv så gis han en sjanse til å skaffe seg hjelp og å slutte rusmisbruket. Men vil han ikke så må du bare fortsette å beskytte barnet. Anonymous poster hash: e7054...460
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #9 Skrevet 13. juni 2015 du kan ikke nekte han kontakt med ungen,du virker vanskelig. kan ikke bare si at faren bruker dop Anonymous poster hash: af5ad...a5c Jeg har aldri nekte han samvær. Han har vært inn og ut av livet vårt siden fødsel, av og på med samvær. Har vært hos familievernkontoret men de kunne ikke hjelpe oss da han ikke møtte opp. Han har selv sagt at han har slitt med rus siden han var 16 år gammel. Han sier han ikke ruser seg nå, men jeg VET at han gjør det. Han sier selv at han kun tar seg en blås til fest, men det stemmer ikke... Anonymous poster hash: 85b83...5f0 Å ta seg en blås, mener han at han røyker hasj? Jeg røyka en del hasj da jeg var yngre (i flere år), men når man får barn er det over med alt sånt. Jeg hadde aldri sent ungen min til en far som røyka hasj innimellom. Uavhengig av om han røyker og er høy når barnet er der. Hasj gir en bakrus som går treeeeigt ut av systemet. Det tar flere uker (kan ta flere måneder, om han har røyka gjevnlig i lang tid). Man blir sløv og treig i reaksjonen og det er ikke kompatibelt med å ha ansvar for et barn. Anonymous poster hash: ef701...024
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #10 Skrevet 13. juni 2015 du kan ikke nekte han kontakt med ungen,du virker vanskelig. kan ikke bare si at faren bruker dop Anonymous poster hash: af5ad...a5c Så du hadde sendt ungen din til en far som har vært rusmisbruker og NEKTER urinprøve? Hvem nekter å pisse i en kopp hvis man har alt på det rene? Det er vel heller faren her som virker vanskelig. Jeg hadde aldri hatt noe problem med å avlegge urinprøve hvis jeg var ren. Anonymous poster hash: 0bb6d...e48
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #11 Skrevet 13. juni 2015 du kan ikke nekte han kontakt med ungen,du virker vanskelig. kan ikke bare si at faren bruker dop Anonymous poster hash: af5ad...a5c Jeg har aldri nekte han samvær. Han har vært inn og ut av livet vårt siden fødsel, av og på med samvær. Har vært hos familievernkontoret men de kunne ikke hjelpe oss da han ikke møtte opp. Han har selv sagt at han har slitt med rus siden han var 16 år gammel. Han sier han ikke ruser seg nå, men jeg VET at han gjør det. Han sier selv at han kun tar seg en blås til fest, men det stemmer ikke... Anonymous poster hash: 85b83...5f0 Å ta seg en blås, mener han at han røyker hasj? Jeg røyka en del hasj da jeg var yngre (i flere år), men når man får barn er det over med alt sånt. Jeg hadde aldri sent ungen min til en far som røyka hasj innimellom. Uavhengig av om han røyker og er høy når barnet er der. Hasj gir en bakrus som går treeeeigt ut av systemet. Det tar flere uker (kan ta flere måneder, om han har røyka gjevnlig i lang tid). Man blir sløv og treig i reaksjonen og det er ikke kompatibelt med å ha ansvar for et barn. Anonymous poster hash: ef701...024 Ja, det er det han mener. Noen av vennene hans har fortalt meg at han prøver å skjule det for meg,fordi han ikke ønsker å såre/skade meg og barnet. Anonymous poster hash: 85b83...5f0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #12 Skrevet 13. juni 2015 *Var han som selv foreslo at han kunne ta det, men så gikk det noen uker så hørte vi ikke noe mer fra han. Så gikk det 3.mnd, da ville han ta opp kontakten med oss igjen og da var han veldig på det at han kunne ta urinprøve når som helst fordi han ikke ruset seg. Men da gikk det to uker, så hørte vi ikke noe fra han igjen. Han kommer og går når det passer han. Han har også mistet en del venner, fått masse gjeld o.l. Flytter ofte rundt, skifter jobber osv. Jeg føler meg bare IKKE trygg på han. Er derfor jeg er litt redd for barnet vårt. TS Anonymous poster hash: 85b83...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå