Gå til innhold

Jaja, så ble svigerinnen potte sur da.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er egentlig en litt lang historie, men skal prøve å korte den inn.

For 10 år siden hadde svigerinnen min et digert beist av en hund som sikklet lange og svære klyser som den la igjen etter seg over alt. Jeg blir kvalm når jeg ser sånne klyser og dette vet svigerinnen min. Likevel dresser hun hunden med til oss. Resultatet ble en nedsikklet stoffsofa, stue gardiner osv. Jeg sa ifra om at hun ikke fikk ta med hunden til oss mer. Ble litt fornærma da.

Etter et par år fikk vi oss selv en hund, en som ikke sikkler. Denne utviklet etter hvert aggresjon mot andre hunder. Ble sånn etter at en hund fløy på han to ganger på kort tid. Siste gangen ble han stygt skadet også.

Derfor var det aldri aktuellt å ha vår hund sammen med min svigerinnes heller. Svigerinnen måtte avlive sin hund og fikk seg ny. Denne overtok svigerforeldrene raskt for svigerinnen min hadde ikke tid til den. Etter ett års tid fikk hun seg en ny igjen. Et digert beist av en hund som sikkler enda verre enn den første.

For noen dager siden måtte vi avlive vår hund pga sykdom.

I går kveld ringer svigerinnen meg og sier at vi må ha hunden hennes i sommer og at det nå var så fint at vi var uten hund for da kunne vi avlaste henne.

Grunnen til at hun ringte meg og ikke broren var at han hadde tlf på lydløs så han hørte ikke at den ringte.

Jeg sprakk totalt på svigerinnen min. Kommer ikke på tale at vi skal ha hennes hund. Den er hennes og hennes ansvar, ikke vårt. Vi jobber hele dagen, hunden er ikke vandt til å være alene. Hun mente faktisk at nå som det er skolefriedager snart så kan jo 9 åringen min lufte hunden på 75 kg. En hund som ikke er lydig, ikke går pent i bånd, går rett på deg fordi han vet han skumpee deg unna. Jeg vet jo også at hadde vi sagt ja så hadde vi endt opp med bikkja på fulltid. Foreldrene hennes har alltid endt opp med hundene hennes, ikke bare denne jeg har nevnt her.

Jeg nekter plent å ha en hund her som sikkler og røyter så ille som det hennes gjør. Det skjer bare ikke. Skal vi ha ny hund så skal det være en rase som er litt mer i vår "stil".

Så nå er svigerinnen min potte sur på meg, men det driter jeg i. Og mannen han er helt forstyrret fordi jeg var dønn ærlig mot søsteren hans og satte henne på plass.

Anonymous poster hash: 7a9a7...27b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heier fullt og helt på deg!! Godt du sa fra!! Skulle ønske jeg hadde litt av din guts! :-)

Anonymous poster hash: 325a5...2d7

Skrevet

Dette er egentlig en litt lang historie, men skal prøve å korte den inn.

For 10 år siden hadde svigerinnen min et digert beist av en hund som sikklet lange og svære klyser som den la igjen etter seg over alt. Jeg blir kvalm når jeg ser sånne klyser og dette vet svigerinnen min. Likevel dresser hun hunden med til oss. Resultatet ble en nedsikklet stoffsofa, stue gardiner osv. Jeg sa ifra om at hun ikke fikk ta med hunden til oss mer. Ble litt fornærma da.

Etter et par år fikk vi oss selv en hund, en som ikke sikkler. Denne utviklet etter hvert aggresjon mot andre hunder. Ble sånn etter at en hund fløy på han to ganger på kort tid. Siste gangen ble han stygt skadet også.

Derfor var det aldri aktuellt å ha vår hund sammen med min svigerinnes heller. Svigerinnen måtte avlive sin hund og fikk seg ny. Denne overtok svigerforeldrene raskt for svigerinnen min hadde ikke tid til den. Etter ett års tid fikk hun seg en ny igjen. Et digert beist av en hund som sikkler enda verre enn den første.

For noen dager siden måtte vi avlive vår hund pga sykdom.

I går kveld ringer svigerinnen meg og sier at vi må ha hunden hennes i sommer og at det nå var så fint at vi var uten hund for da kunne vi avlaste henne.

Grunnen til at hun ringte meg og ikke broren var at han hadde tlf på lydløs så han hørte ikke at den ringte.

Jeg sprakk totalt på svigerinnen min. Kommer ikke på tale at vi skal ha hennes hund. Den er hennes og hennes ansvar, ikke vårt. Vi jobber hele dagen, hunden er ikke vandt til å være alene. Hun mente faktisk at nå som det er skolefriedager snart så kan jo 9 åringen min lufte hunden på 75 kg. En hund som ikke er lydig, ikke går pent i bånd, går rett på deg fordi han vet han skumpee deg unna. Jeg vet jo også at hadde vi sagt ja så hadde vi endt opp med bikkja på fulltid. Foreldrene hennes har alltid endt opp med hundene hennes, ikke bare denne jeg har nevnt her.

Jeg nekter plent å ha en hund her som sikkler og røyter så ille som det hennes gjør. Det skjer bare ikke. Skal vi ha ny hund så skal det være en rase som er litt mer i vår "stil".

Så nå er svigerinnen min potte sur på meg, men det driter jeg i. Og mannen han er helt forstyrret fordi jeg var dønn ærlig mot søsteren hans og satte henne på plass.

Anonymous poster hash: 7a9a7...27b

Du høres ut som en ubehagelig person. Skjønner godt at du ikke ønsker å ha hunden, men det må da gå an å si i fra som et normalt dannet voksent menneske. Å "sprekke totalt" høres  bare barnslig ut. 

Anonymous poster hash: 7b656...fba

Skrevet

Jeg er enig med deg HI!

Heia heia 😃👍

Anonymous poster hash: 20343...31a

Skrevet

Helt greit av deg! 😊

Anonymous poster hash: be475...d75

Skrevet

Klarte du ikke å si fra som en normal person med en anelse folkeskikk?

Anonymous poster hash: 0b3e4...dc6
Skrevet

Jeg synes det er flott at du satte henne på plass.

Anonymous poster hash: 38bd5...631
Skrevet

Synes det er helt på sin plass å sprekke totalt jeg, når noen kommer å sier noe sånt rett etter at dere har avlivet deres egen hund og hun tar for gitt at dere skal passe hennes hund i sommer. Hadde gjort akkurat det samme. Med sånne folk er det bare klar tale som gjelder. 

Anonymous poster hash: 3712c...f61
Skrevet

Hvorfor skal HI svare dannet når svigerinna ringer og sier at "de MÅ ha hunden i sommer"?!?! Ville ikke normal folkeskikk være evt å be pent? HI: Heier på deg, enkelte forstår bare ikke normalt språk og man må dessverre bare si fra på en direkte måte slik at de forstår!

Anonymous poster hash: 9f51b...bfa

Skrevet

Synes det er helt på sin plass å sprekke totalt jeg, når noen kommer å sier noe sånt rett etter at dere har avlivet deres egen hund og hun tar for gitt at dere skal passe hennes hund i sommer. Hadde gjort akkurat det samme. Med sånne folk er det bare klar tale som gjelder. 

Det er total mangel på elementær folkeskikk. Man kan godt si at man er helt uenig i tankegangen og at hvorvidt man har egen hund eller ikke uansett ikke er poenget, men man kan gjøre det som et voksent menneske. Forstår godt at HIs mann er "helt forstyrret", det hadde jeg også blitt dersom mannen min hadde oppført seg slik mot et av mine søsken.

Skrevet

Så frekt av henne å kreve at dere skal avlaste henne! Hun høres utrolig umoden ut. Bra du satte henne på plass!

Anonymous poster hash: 75751...d5c

Skrevet

Det er total mangel på elementær folkeskikk. Man kan godt si at man er helt uenig i tankegangen og at hvorvidt man har egen hund eller ikke uansett ikke er poenget, men man kan gjøre det som et voksent menneske. Forstår godt at HIs mann er "helt forstyrret", det hadde jeg også blitt dersom mannen min hadde oppført seg slik mot et av mine søsken.

Men det er total mangel på folkeskikk fra svigerinnen å holde på som hun gjør, og da vet jeg av erfaring at mange mennesker som ikke klarer å oppføre seg selv heller ikke klarer å ta inn budskapet på noen annen måte enn rett frem når noen skal si noe til dem. Så jeg har ingen problemer med at HI la fra seg folkeskikken her ett øyeblikk, for det svigerinnen gjør er uhørt frekt. I tillegg så er man gjerne i en sorgprosess etter å ha mistet sitt eget dyr og da er dette mildt sagt upassende å komme med. Hadde noen nær meg sagt det samme til meg rett etter at jeg har mistet ett av mine dyr så hadde jeg blitt sjokkert og temmelig forbannet og kunne nok fort glemt folkeskikken selv ett sekund, det er gjerne mye følelser inne i bildet når man mister ett dyr. 

Skrevet

Jeg har aldri skjønt dette behovet for å sette folk på plass. Holder det ikke med å stå opp for seg selv og svare ja eller nei på en skikkelig måte?  

Skrevet

Jeg har aldri skjønt dette behovet for å sette folk på plass. Holder det ikke med å stå opp for seg selv og svare ja eller nei på en skikkelig måte?

Jeg vil nå si at å stå opp for seg selv betyr å sette folk på plass.

Skrevet

Jeg vil nå si at å stå opp for seg selv betyr å sette folk på plass.

Jeg er fullt i stand til å stå opp for meg selv, og jeg "sprekker" aldri på folk. I dette tilfellet ville jeg sagt kort og greit at nei, vi ønsket ikke å ha hennes hund, og at det at vi ikke lenger har egen hund ikke betyr at hun kan regne med at vi vil stille opp som hundevakt. Dette hadde jeg klart å si i et helt normalt toneleie. 

Skrevet

Det er greit å være tydelig.

Ikke greit å være frekk.

Husk at enhver samtale er starten på den neste.

Anonymous poster hash: 97977...533
Skrevet

Har hun brukt å passe deres hund?

Du høres veldi utrivelig ut, og din svigerinne høres dum ut. Dere kler hverandre:-)

Anonymous poster hash: 83107...c25

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Klarte du ikke å si fra som en normal person med en anelse folkeskikk?

Anonymous poster hash: 0b3e4...dc6

Når noen kommer og sier (indirekte): "så flott av bikkja deres daua, da kan dere overta drittbikja mi som jeg vet dere ikke liker", så er det på sin plass å tilte litt.

Skrevet

Jeg har nå mine tvil om denne svigerinnen ringte og krevde at dere skulle passe hunden i sommer. Var vel du HI som gjorde det litt mer dramatisk enn det var. Vi er tross alt på et forum. Hun ringte vel og spurte om dere kunne passe hunden? Og da kan man si nei, det passer ikke. Ikke sprekke totalt.

Men en diskusjon og litt underholdning ble det jo av dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...