Gå til innhold

7 åring som ikke tipper over 20 kg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten har ikke lagt på seg noe på vekta det siste året ihvertfall. 

Han veier nå 19,5 kg, og er ca 125 cm høy. 

Spiser ikke så mye middag, men er veldig glad i brødmat og spiser lett 4-6 skiver til kvelds. Da er det grovt brød med kaviar eller leverpostei f eks. 

Han er også alltid sulten om morgenen, og vil ha frokost med en gang han våkner. Det er ikke noe å si på matlysten altså. Kosten er det jeg vil kalle variert, selv om det ofte blir mer brødmat enn varmmat. 

Grunn til bekymring, eller er det bare noen barn som er så lette og magre? 

Anonymous poster hash: ed9e6...c7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vel være grunn til bekymring at han ikke har lagt på seg på et år... Ville tatt han med til lege eller helsesøster for å se litt på vekstkurven og ta en helsesjekk.

Anonymous poster hash: c6b5a...1e8

Skrevet

Det kan vel være grunn til bekymring at han ikke har lagt på seg på et år... Ville tatt han med til lege eller helsesøster for å se litt på vekstkurven og ta en helsesjekk.

Anonymous poster hash: c6b5a...1e8

Han har blitt lengre, men ikke tyngre. 

HI

Anonymous poster hash: ed9e6...c7a

Skrevet

Datteren min gikk ikke over 20 kg før hun var 11 år. Veide 11 kg da hun var 4.

Min andre datter er nå 7 år, veier 21, men er også 135 lang. Noen er bare tynne og i det de begynner på skolen, så er de mer aktive enn barnehagen. Står de stille på vekten mer enn første/andre skoleår, ville jeg sjekket det. Det er vanlig å begynne med fritidsaktiviteter i denne alderen som tar litt vekt

Anonymous poster hash: 9732c...d48

Skrevet

Min er like lang og veie 22 kg. Ser overhode ikke problemet så lenge barnet spiser og har appetitt.

Anonymous poster hash: 6a9f2...ed4
Skrevet

Mi jente er 122 cm og 19 kg, spiser bra, liker ikke godterier. Hun har også vokst bra i lengden siste året men ingen vektøkning. Helsesøster sa at så lenge hun var pigg og i form og vokste i lengden så er alt ok. Får dem i seg for lite, vil dem slutte å vokse i lengden og.

Anonymous poster hash: 5380c...05b
Skrevet

Datteren min gikk ikke over 20 kg før hun var 11 år. Veide 11 kg da hun var 4.

Min andre datter er nå 7 år, veier 21, men er også 135 lang. Noen er bare tynne og i det de begynner på skolen, så er de mer aktive enn barnehagen. Står de stille på vekten mer enn første/andre skoleår, ville jeg sjekket det. Det er vanlig å begynne med fritidsaktiviteter i denne alderen som tar litt vekt

Anonymous poster hash: 9732c...d48

135 cm og 21 kg er veldig undervektig. Ikke normaliser det.

Anonymous poster hash: 85439...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...