Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Sitat et annet innlegg: "ingen med god økonomi trenger å låne 100 000kr for å fikse opp i hagen" (Ikke helt ordrett skrevet av, men samme mening). Er 100 000 kr bare lommerusk for så mange? For oss er det kjempemye penger. Vi eier egen bolig (lån såklart), har bil (med lån), penger til mat og klær. Men ikke mye ekstra. Men vi har det da bra og vil nå påstå at økonomien er god selv om vi ikke hoster opp 100 000kr til å bare gjøre noe "småtteri" i og rundt huset... Er definisjonen på å være fattig at man ikke har 100 000'er i fond og sparing, kan reise på flotte ferier minst 1 gang i året, 2 biler osv så er det virkelig en trist utvikling. Er det mange "oljebarn" her... Ønsker virkelig en bedre verden og bedre verdier for mine barn! Anonymous poster hash: 842ea...85b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 Ikke småpenger her i gården iallefall! Anonymous poster hash: 0e710...f73
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Da blir jeg alltid fattig. Selv med 1 mill i inntekt har vi aldri 100 000 kr på konto. Anonymous poster hash: 1cbff...598
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 Etter 6 år son student så er jeg vant til å tenke på 100.000 som en årslønn. Tjener mer nå, men det jo likevel 4 utbetalte lønninger. Virkelig ikke småpenger. 😊 Anonymous poster hash: 4c11f...383
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 Det er fryktelig mye penger for oss, men jeg kjenner opptil flere som ser på det som lommerusk. Anonymous poster hash: 7bbf8...ee7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #7 Skrevet 13. juni 2015 Det er langt fra småpenger, men de fleste med ordnet økonomi sørger vel heller for å legge til side penger på forhånd, også kalt sparing, til slike utgifter enn å ta opp nye lån. Anonymous poster hash: 9655a...7c2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #8 Skrevet 13. juni 2015 Det er ikke småpenger i en privatøkonomi etter min mening. Dersom det er det, er det på tide å gi bort til veldedige formål! Jeg har ca 100.000 stående på konto. Det er min buffer mot det meste (bil eller andre ting som ryker osv). Tenker meg veeeeldig nøye om før jeg bruker av den. Nå er jeg 40+ og ikke 20. Hadde ikke en slik buffer før jeg bikket 30 omtrent. Anonymous poster hash: 4b7c5...3f4
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #9 Skrevet 13. juni 2015 Sitatet er jo riktig. Det står tross alt ingen med god økonomi, og det er jo sant. Dersom man har god økonomi og økonomisk sans, klarer man helt fint å legge av til 100 000 kr for å fikse hagen til sommeren om dette er noe man har planlagt i noen måneder. For de med normal økonomi eller dårlig økonomi blir saken en helt annen. For oss er ikke 100 000 kr veldig mye penger, men heller ikke lommerusk. Vi har vel i øvre del av normal økonomi/nedre del av god økonomi (får inn ca 75 000 kr i mnd, men har mye utgifter da). Anonymous poster hash: fba7e...444
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #10 Skrevet 13. juni 2015 Det er mye penger Anonymous poster hash: ea504...82b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #11 Skrevet 13. juni 2015 Jeg synes absolutt ikke det er småpenger, jeg er alene og har en normalt god inntekt. Men jeg har allikevel litt mer enn det på sparekonto, i et forsøk på å spare opp egenkapital. Anonymous poster hash: b4bf0...b58
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #12 Skrevet 13. juni 2015 Jeg er enslig mor og student. Så for meg er 100 000 en formue, som faktisk hadde gjort livet mitt ekstremt mye lettere. Anonymous poster hash: ccd6f...2f7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #13 Skrevet 13. juni 2015 Småpenger er det man bruker på å kjøpe seg en iskrem eller litt smågodt. Å kalle 100 000 småpenger er å la det gå inflasjon i begrepet og er veldig vulgært Anonymous poster hash: 823bb...3b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå