Gå til innhold

Svigermor sier jeg er for streng mamma.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksempler.

Jeg hadde kjøpt inn markeringstusjer og post-it stickers som jeg skulle bruke.

Barna synes de var spennende men jeg sa de kunne tegne med egne tusjer fordi jeg skulle jobbe med disse.

Jeg synes barna har godt av at ikke alle ting kan lekes med og at de må SPØRRE i det minste.

Svigermor synes jeg er kjip og bare kan kjøpe nye.

Dette er bare ett eksempel.

Anonymous poster hash: 74e83...c36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blander hun seg virkelig opp i slikt?

Føler med deg

Anonymous poster hash: 6b56b...e6a
Skrevet

Syns og du er for streng.

Hvorfor ikke la barna prøve tusjer og noen postitlapper? Skjønner ikke problemet.

Anonymous poster hash: 164a2...7de

Skrevet

Hvorfor ikke la barna prøve tusjer og noen postitlapper? Skjønner ikke problemet.

Jeg er ikke HI men forstår henne jo.. Man skal vise respekt for andres ting. Dessuten blir markeringtusjer fort misfarget om de brukes feil og unger har en lei tendens til å trykke inn tuppen. Det blir fort mye penger av det!

Anonymous poster hash: 1e533...2f7

Skrevet

For streng?

Dette har da ikke noe med strenghet å gjøre i det hele tatt. Det er å respektere at alt ikke leketøy.

Skrevet

Fordi mor hadde kjøpt dem til et annet formål? Fordi barn har godt av å lære at det ikke "bare er å kjøpe nytt", og andre mennesker også har behov? Og rett og slett fordi mor har bestemt det?

Latterlig at andre legger seg opp i sånne detaljer. Høres ut som en travel svigermor.

Anonymous poster hash: 680c9...3bb

Skrevet

Barna mine får heller ikke bruke mine ting. Det er noen ting her i verden som er beregnet for barn og noen som er beregnet for voksne. De får glede seg til de blir voksne og kan skaffe slike ting selv. Hadde en svigermor blandet seg inn i dette, så hadde jeg pent bedt henne blande seg like fort ut som hun blandet seg inn

Anonymous poster hash: edeaa...6c5

Skrevet

Dere som mener at de bare kunne bruke noen tusjer og postit-lapper, hva blir neste? Mor sin dyre sminke blir ødelagt fordi barna vet de kan leke med de voksnes ting, og det er bare å kjøpe nye? Her i huset er det regel om at man respekterer hverandres ting, ungene bruker ikke mine ting til tull, og jeg bruker ikke deres ting til mine formål. Man låner jo selvfølgelig av hverandre ved behov, men da spør man først, og låner kun hvis "eieren" av tingen sier det er greit.

Skrevet

Enig med mange her. Barna kan godt få lære at ikke alt er til å leke med. Jeg spør hvis jeg trenger å låne noe av barnet også. Det ser ut til at hun gjør det samme andre vei - altså spør om å få låne (f.eks. tapedispenseren)

(Min 7-åring ar forøvrig hatt egne markeringstusjer i noen år - sånne søte små fra nille, fikk dem i gave ved en eller annen anledning).

Anonymous poster hash: 538c8...cb4
Skrevet

Jeg hadde nok latt barna mine låne dem, ikke fordi de får leke med alt, men fordi jeg ikke anser akkurat dette som viktig. På samme måte synes jeg heller ikke det er viktig andre veien - altså det er virkelig ikke noe å reagere på om andre ikke lar barna sine låne sånt. Det betyr jo ingenting!

Anonymous poster hash: 7183c...aa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...