Gå til innhold

Så vanlig med SA/MA som det ser ut som her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et litt rart spørsmål. Kjenner jeg får litt nerver av å lese på dette forumet. Virker jo som at majoriteten har opplevd en eller flere SA og MA her. Er det så vanlig som det virker som, eller er det rett og slett at veldig mange som opplever dette er på dette forumet? 

Jeg vet liksom ikke om jeg skal være lettet over at det er så "vanlig" at det skjer nesten alle og jeg nå vet om det, eller om jeg blir unødig bekymret. Klarer nesten ikke glede meg over at jeg er gravid, for jeg føler sjansene er jo så store for at det går "åt skogen"..   :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 1 MA men er 33 uker gravid nå. Som jeg ser er det ofte de samme som sliter.. Det dukker jo opp ofte. Jeg visste ikke at det var SÅ vanlig jeg heller men det er nå desverre det.

Kjenner veldig godt følelsen av at du føler du skal miste.. Jeg mistet jo i fjor og klarte knapt å glede meg når jeg ble gravid igjen, til tross for at jeg bare har hatt 1 MA. Først etter OUL begynte jeg å skjønne det og i uke 25-26 begynte det å sprelle. Nå er det jo ingen tvil :D

Ikke kast bort tid på å bekymre deg og forvente det verste. NYT tiden! Hva om det er kortvarig? Vondt gjør det uansett men herregud, du er jo gravid med din lille spire :D Hurra! Gratulerer!

Skrevet (endret)

Jeg har hatt 1 MA men er 33 uker gravid nå. Som jeg ser er det ofte de samme som sliter.. Det dukker jo opp ofte. Jeg visste ikke at det var SÅ vanlig jeg heller men det er nå desverre det.

Kjenner veldig godt følelsen av at du føler du skal miste.. Jeg mistet jo i fjor og klarte knapt å glede meg når jeg ble gravid igjen, til tross for at jeg bare har hatt 1 MA. Først etter OUL begynte jeg å skjønne det og i uke 25-26 begynte det å sprelle. Nå er det jo ingen tvil :D

Ikke kast bort tid på å bekymre deg og forvente det verste. NYT tiden! Hva om det er kortvarig? Vondt gjør det uansett men herregud, du er jo gravid med din lille spire :D Hurra! Gratulerer!

Ja, hver gang det er et lite stikk i magen så tenker jeg "NÅ skjer det!" påfulgt av tanken "Ånei, jeg må visst bare en tur på do denne gangen og".  :klo: 

Men det er slik at det er sjelden man mister ETTER uke 12 eller? At hvis jeg klarer meg så langt, så kan jeg roe nervene litt? Eller er det mange som mister etter det og? 

Kjenner absolutt jeg er gravid på kroppen selvom jeg bare er 5+3. Puppene har vært umme i flere uker, og de har begynt å bli større allerede faktisk. Pluss at jeg ser ut som jeg er fjortiss igjen med tanke på et hav av kviser. Så det er ingen tvil - men ja, du veit :) 

Du er heldig som er 33 uker på vei! Tiden går jo så treeeeeeeeeeeegt! :)

Endret av Charming
Skrevet

Hehe vet hvor sakte et går! Frem til uke 12 gikk det driiiiittregt! Frem til uke 20 og OUL var også en liten evighet men herregud tiden bare flyr nå! Er ikke klar med huset i det hele tatt :legrine: så sørg for å få ting gjort mens du kan, du vet aldri om du plutselig blir slått ut av kvalme eller bekkenproblemer og da sitter du i det! Så ja, jeg føler meg heldig :D Det nærmer seg med stormskritt! *skrekk*

Etter uke 12 er det mye mindre sjanse for at du mister. Jeg kjente på kroppen min at noe var galt med meg men kroppen skjønte det ikke før i uke 13.. :-( Jeg kjente at magen ikke vokste, at livmoren min ikke vokste.. Men ja, kom deg forbi 12 uker'n så føler du deg mye bedre! :) Og ta vare på deg selv, vær forsiktig, drikk nok, få i deg proteiner og start på gravidvitaminer :) Bra du har vondt i puppene! ^_^ Og kvisene kan forsvinne, jeg startet med å få masse på magen, av alle mulige ting!

Det kan jo alltid skje noe men jo lenger du kommer jo mindre sannsynlig er det :-)

Skrevet

Tidlig sa er nok ganske vanlig, men etter hvert er det mindre og mindre vanlig at du mister😊 Jeg mistet ikke før i uke14, men bestemte meg for å ha troen da jeg ble gravid igjen. Og da gikk det bra! Prøv å ikke uroe deg - gratulerer med spire ❤️

Skrevet

Tidlig SA er ganske vanlig, men de fleste får ikke engang med seg at det skjer. Er som en litt kraftig mensen veldig tidlig. Utover det så skjer det ikke så ofte nei. Alt av sånne historier samler seg på et sted og da virker det jo som om mange opplever det.

Jeg ble gravid med en gang etter å ha gått på pillen i 17 år uten å vite det og hadde en SA. 8 mnd etter var jeg gravid igjen og er nå høygravid.

Statistikken om at mange opplevde SA første gangen var faktisk en trøst, men som sagt så er det ikke alle eller flertallet det skjer med. Hva du enn gjør; ikke Google NOE annet enn hva som skjer uke for uke og utstyrsliste. Alt annet et gift!

Skrevet

Er som hu sier over her igrunn. Å sitte på datan å lese på div forum kan gjøre deg livredd og tilnærmet paranoid, å du klarer ikke glede deg over spiren i det hele tatt. jeg har to barn fra før av og leste mye på nettet når jeg gikk med de, gikk rundt som ei livredd høne, kjempe stressa og redd. Hold deg unna, det er mitt råd. last heller ned koselige æpper til tlf. jeg har babyverden sin, pregapp og I'm pregnant, og det er bare koselig i stedet for. 

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg hadde en spontanabort i uke 7 for noen år tilbake.. Da jeg ble gravid igjenn turte jeg ikke glede meg, sa det ikke til noen andre før jeg hadde passert uke 12 å da var det kunn til de aller nærmelste fordi jeg hadde en så sterk frykt for å miste. Men mye av denne angsten for å miste kunne jeg unngått ved å ikke lest så mye på nettet og div forum. Jeg slet meg så ut psykisk med å tenke kunn på at det kom til å gå galt, gledet meg aldri da jeg var så redd for å bli knust. Idag angrer jeg bittert på at jeg ikke gledet meg å koste meg med graviditeten!! Der gikk jo så bra, å jeg fikk en perfekt baby:) Det kommer høyst sannsynlig til å gå bra med deg, det er ikke stor sjangse for at det kommer til å gå galt! Gled deg over graviditeten din å tenk positivt :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Det går jo oftets veldig bra, men de som har SA/MA skriver jo ofte om det, fordi de må få ut sorgen, og siden de har behov for å skrive om det ser det ut som at det er veldig vanlig å ha det, men det er jo ikke vanlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...