Gå til innhold

Sykepleierutdanning i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurte på om noen har erfaring med å ta sykepleierutdanning i voksen alder?

Jeg er 32 år og har 2 barn. Jeg har jobbet siden jeg var 20 år i ulike kontoryrker men kjenner at jeg angrer mer og mer hver dag på at jeg ikke gikk veien jeg føler jeg var ment å gå.

Jeg har ikke generell studiekompetanse, jeg har 2 ulike GK og VK1 og privatskole. Gikk direkte i jobb etter privatskolen og har egentlig alltid hatt lett for å få gode jobber, men det betyr lite når man føler at det man sitter å gjør hver dag mellom kl 08-16 er helt meningsløst.

Hva trenger jeg før jeg kan søke opptak for skoleåret 2016-1017? Noen som vet?

Jeg har også kontaktet studiestedet og bedt om tips :)

Anonymous poster hash: e8d26...366
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje vi skal bytte jobb?

Har jobbet som sykepleier siden tidlig i tyveårene. Aldri fri en jul eller påske.

Nå er jeg midt i førtiåra og ønsker meg en kontorjobb, fordi kroppen holder på å si stopp pga slitasje.

Sykepleie er et fint yrke, men du skal vite hva du bytter til.

Anonymous poster hash: 2ccd2...212

Skrevet

Sier meg enig der: Kanskje vi kan bytte jobb... Utrolig kjedelig å aldri ha fri hele jula, påska osv. Samt at dette er et yrke som sliter veldig på helsa.

Anonymous poster hash: 66fb6...3a4

Skrevet

Har jobbet som sykepleier siden tidlig i tyveårene. Aldri fri en jul eller påske.

Nå er jeg midt i førtiåra og ønsker meg en kontorjobb, fordi kroppen holder på å si stopp pga slitasje.

Du har jobbet i tjue år, men ikke hatt fri en eneste jul eller påske? Tror jeg ikke noe på!

Anonymous poster hash: 24a6a...6fb

Skrevet

Er 35 og nettopp ferdig med sykepleien :) Men jeg var hjelpepleier fra før og visste hva jeg gikk til :) Det er tungt å studere og ha barn, jeg er alenemor, men med god hjelp fra foreldre og far, kom jeg fint gjennom det :)

Anonymous poster hash: f8c89...b93

Skrevet

Du har jobbet i tjue år, men ikke hatt fri en eneste jul eller påske? Tror jeg ikke noe på!

Eh....det kan fint stemme det. Hvis jeg har fri lille julaften + 2. juledag føles det liksom ikke som at jeg har hatt fri jula...hadde du følt det slik? Er ikke snakk om å ikke ha fri I jul/påske, men å ha hele jul/påske fri. Ser du forskjellen?

Anonymous poster hash: 66fb6...3a4

Skrevet

Hehe,det er helt vanlig i helsevesenet det ;) Jeg har heller aldri hatt fri både jul og påske i mine 13 år i helsevesenet :)

Skrevet

Kanskje vi skal bytte jobb?Har jobbet som sykepleier siden tidlig i tyveårene. Aldri fri en jul eller påske.Nå er jeg midt i førtiåra og ønsker meg en kontorjobb, fordi kroppen holder på å si stopp pga slitasje.Sykepleie er et fint yrke, men du skal vite hva du bytter til.Anonymous poster hash: 2ccd2...212

Du har jobbet i tjue år, men ikke hatt fri en eneste jul eller påske? Tror jeg ikke noe på! Anonymous poster hash: 24a6a...6fb
Nei, du får tro hva du vil, men som fulltidsarbeidende turnusarbeider har jeg aldri hatt fri en HEL jul eller påske. Alltid jobbet en eller flere av røddagene.

Unntaket er det året jeg jobbet som avdelingssykepleier, tre fødselspermisjoner og den jula jeg var sykemeldt. Selvfølgelig kan dette variere fra arbeidsplass til arbeidsplass, men jeg lyver ikke.

Folk må vite hva de risikerer ved å velge et sånt yrke.

Skrevet

Bytter gjerne også jobb ;) over 10 år i helsevesenet , man kan aldri planlegge noe i helger før man må sjekke i kalenderen om det er jobbe helg . Man har aldri en hel påske fri nei , man jobber selvsagt skjærtorsdag , langfredag og 2 påskedag om man er så heldig å ha helgen fri da. I jula, om man klarer få julaften fri, har man mest sannsynlig kvelden lillejulaften og dagvakt 2 juledag. Også 17 mai må man jo selvsagt på jobb , enten kvelden eller dagen . Osv... Man har faktisk aldri fri en hel periode av høytid/ helligdager i helsevesenet. ;)

Anonymous poster hash: eb623...cfe

Skrevet

Jeg har to venninner som har tatt det valget du lurer på, Hi. Begge har vært litt eldre enn deg og begge har hatt barn. De er storfornøyd med valget de tok :)

Anonymous poster hash: afffd...181

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...