Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Hei, trenger noen råd i en kinkig situasjon. Har en venninne, vi har vært bestevenner i over 10 år. Kjent hverandre lenge og støttet hverandre i tykt og tynt. Venninnen min har alltid vært litt stor med litt ekstra mage, ikke noe voldsomt. Ikke før etter graviditeten. Da la hun på seg enormt med vekt, og jeg så at dette var vanskelig for henne. Hun forsøkte stadig å slanke seg, men ikke før i år har hun klart å gå ned i vekt. Da men min støtte og oppmuntring hele veien. Men nå har selvtilliten gått henne i hodet rett å slett. Fra å kunne være likeverdige bidragsytere i en samtale er jeg blitt den som bare lytter uten å få snakke. Dette skjer primært fordi venninnen min er for opptatt av å snakke om sitt eget liv, og avrbyter eller dreier fokuset over på henne selv dersom jeg bidrar i samtalen. Dessuten har hun blitt ganske ukritisk i forhold til hva hun deler av detaljer i livet sitt. Hver gang vi møtes tvinger hun meg til å si at hun ser bra ut og bekrefte at hun har gått ned i vekt. Enda jeg har sagt det mange ganger og hun har ikke gått ned ytterligere.. Det er alltid noen mannfolk som kikker på henne.. og selvfølgelig vil de ha henne og alt det der... Hvis jeg skulle tenkt sånn om hver eneste mann som kikket på meg så hadde jeg også blitt høy på meg selv! Hvordan kan jeg på en skånsom måte fortelle henne at hun oppleves som selvsentrert og ufølsom? Jeg er redd vennskapet er på vei til å ryke, for jeg orker ikke å sitte å høre på mer. Anonymous poster hash: beee8...19b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Kan legge til at hun har holdt på slik i snart 1 år, så min tolmodighet er på vei til å ta slutt.. HI Anonymous poster hash: beee8...19b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Hehe, vet hvem du snakker om C Anonymous poster hash: 72784...9ef
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Nei, hun starter ikke med C... Anonymous poster hash: beee8...19b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Vi har alle ei sånn venninne, jeg har også ei. Vi sa fra til slutt, problemet med henne var at hun i tillegg til å sette seg selv på en pidestall var at hun begynte å kritisere oss andre venninnene fordi vi hadde lagt på oss litt. Hun her var ekstremt overvektig dog. Vi godtok det lenge fordi egentlig bunner det i veldig dårlig selvfølelse og de føler seg ikke slanke selv om de er det, så er den tykke jenta inni der fremdeles. Men når hun begynte å slanke oss andre en etter en så hadde vi en samtale med henne. Gikk helt fint, hun tok det til seg. Vi la det frem på en ok måte og understreket at vi forsto det, men at hun måtte ikke dra den dit at hun ble ond heller. Anonymous poster hash: 0bfc7...f8a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 HI her igjen.. Ja, jeg begynner å føle at jeg ikke liker den nye henne rett å slett. Skulle ønske at personligheten hennes ikke slanket seg med henne...Huff Har prøvd å si det indirekte, uten hell.. det bare fortsetter, og ja, hun er blitt veldig flink til å kommentere ting på meg. Vekta har jeg aldri sliti med, men andre ting da..jeg sitter nå å vurderer om det er verdt å bruke mer energi på å forsøke å få henne til å forstå eller om jeg bare skal fjerne meg mer fra livet hennes. Anonymous poster hash: beee8...19b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå