Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Jeg har lagt merke til at endel brukere her inne bruker uttrykket "gro seg noen baller" i betydningen at noen må bli tøffere...-Er ikke det uttrykket svært kvinnediskriminerende? Er det det vi skal lære våre døtre -at skal de bli tøffe nok må de være menn?.....-Det er da mange, mye bedre alternativer å bruke: få seg ryggrad, få seg ben i nesa, kvinne seg opp.... Anonymous poster hash: f2adc...42f
☆☆☆ Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Aldri tenkt på uttrykket som diskriminerande overfor kvinner, men deimot overfor "feminine" menn. Ikkje dermed sagt at det er særlig finare.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Det er ganske treffende da baller produserer testosteron, og testosteron både hos menn og kvinner er det hormone som fører den oppførselen man sikter til når man ber noen få seg noen baller Anonymous poster hash: c3fb4...0ec
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Det er ganske treffende da baller produserer testosteron, og testosteron både hos menn og kvinner er det hormone som fører den oppførselen man sikter til når man ber noen få seg noen baller Anonymous poster hash: c3fb4...0ec Er skikkelig uenig i denne -aggressivitet er mer treffende -noe som i veldig mange sammenhenger er negativt..... Anonymous poster hash: 3d3ad...297
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Det er ganske treffende da baller produserer testosteron, og testosteron både hos menn og kvinner er det hormone som fører den oppførselen man sikter til når man ber noen få seg noen baller Anonymous poster hash: c3fb4...0ec Er skikkelig uenig i denne -aggressivitet er mer treffende -noe som i veldig mange sammenhenger er negativt..... Anonymous poster hash: 3d3ad...297 Testosteron har ikke bare med aggressivitet å gjøre. Men med mindre usikkerhet, mer besluttsomhet osv. http://forskning.no/hormoner-ledelse-og-organisasjon-kjonn-og-samfunn/2009/09/tar-storre-sjanser-med-testosteron Anonymous poster hash: c3fb4...0ec
Iselilja Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 "Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding." Sheng Wang
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 I det engelsktalende landet jeg bor, så bruker man det bare om menn. Anonymous poster hash: af005...e15
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Det er ganske treffende da baller produserer testosteron, og testosteron både hos menn og kvinner er det hormone som fører den oppførselen man sikter til når man ber noen få seg noen baller Anonymous poster hash: c3fb4...0ec Er skikkelig uenig i denne -aggressivitet er mer treffende -noe som i veldig mange sammenhenger er negativt..... Anonymous poster hash: 3d3ad...297 Testosteron har ikke bare med aggressivitet å gjøre. Men med mindre usikkerhet, mer besluttsomhet osv. http://forskning.no/hormoner-ledelse-og-organisasjon-kjonn-og-samfunn/2009/09/tar-storre-sjanser-med-testosteron Anonymous poster hash: c3fb4...0ec Igjen, veldig uenig! Tenk på alle beslutningene en mor må gjøre gjennom en dag, mens en far ofte er mer passiv. Nå er det kanskje annerledes i arbeidslivet, men det vil jeg si er kulturelt betinget og har ingenting å gjøre med hormoner. Anonymous poster hash: 3d3ad...297
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Jeg skjønner ikke det uttrykket. Baller er jo så skjøre og utsatte. Kunne aldri falt meg inn å si det. Anonymous poster hash: 66100...a0b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Det er ganske treffende da baller produserer testosteron, og testosteron både hos menn og kvinner er det hormone som fører den oppførselen man sikter til når man ber noen få seg noen baller Anonymous poster hash: c3fb4...0ec Er skikkelig uenig i denne -aggressivitet er mer treffende -noe som i veldig mange sammenhenger er negativt..... Anonymous poster hash: 3d3ad...297 Testosteron har ikke bare med aggressivitet å gjøre. Men med mindre usikkerhet, mer besluttsomhet osv. http://forskning.no/hormoner-ledelse-og-organisasjon-kjonn-og-samfunn/2009/09/tar-storre-sjanser-med-testosteron Anonymous poster hash: c3fb4...0ec Igjen, veldig uenig! Tenk på alle beslutningene en mor må gjøre gjennom en dag, mens en far ofte er mer passiv. Nå er det kanskje annerledes i arbeidslivet, men det vil jeg si er kulturelt betinget og har ingenting å gjøre med hormoner. Anonymous poster hash: 3d3ad...297 Du kan være så uenig du vil, men testosteron er ett av hormonene som gjør at man lettere tør å ta upopulære beslutninger blant annet. Det er individuelle forskjeller mellom enkelte kvinner og menn, alle har forskjellig hormonbalanse. Høyere andel av østrogen gjør at kvinner oftere søker resonans og enighet, de er gjerne mer diplomatiske. Igjen er dette kun generelt, da det finnes kvinner som gir faen i hva andre mener og gjør som de selv vil og menn som er mer opptatt av at folk eusnr seg skal ha det bra og ikke være uenige Anonymous poster hash: c3fb4...0ec
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Er det samme som "manne seg opp", har ikke tenkt på det som diskriminerende før men er jo egentlig det, men ville ikke tatt meg nær av det om noen sa det til meg. Anonymous poster hash: 0c361...315
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Det er ganske treffende da baller produserer testosteron, og testosteron både hos menn og kvinner er det hormone som fører den oppførselen man sikter til når man ber noen få seg noen baller Anonymous poster hash: c3fb4...0ec Er skikkelig uenig i denne -aggressivitet er mer treffende -noe som i veldig mange sammenhenger er negativt..... Anonymous poster hash: 3d3ad...297 Testosteron har ikke bare med aggressivitet å gjøre. Men med mindre usikkerhet, mer besluttsomhet osv. http://forskning.no/hormoner-ledelse-og-organisasjon-kjonn-og-samfunn/2009/09/tar-storre-sjanser-med-testosteron Anonymous poster hash: c3fb4...0ec Igjen, veldig uenig! Tenk på alle beslutningene en mor må gjøre gjennom en dag, mens en far ofte er mer passiv. Nå er det kanskje annerledes i arbeidslivet, men det vil jeg si er kulturelt betinget og har ingenting å gjøre med hormoner. Anonymous poster hash: 3d3ad...297 Du kan være så uenig du vil, men testosteron er ett av hormonene som gjør at man lettere tør å ta upopulære beslutninger blant annet. Det er individuelle forskjeller mellom enkelte kvinner og menn, alle har forskjellig hormonbalanse. Høyere andel av østrogen gjør at kvinner oftere søker resonans og enighet, de er gjerne mer diplomatiske. Igjen er dette kun generelt, da det finnes kvinner som gir faen i hva andre mener og gjør som de selv vil og menn som er mer opptatt av at folk eusnr seg skal ha det bra og ikke være uenige Anonymous poster hash: c3fb4...0ec Tenker dette et mest kulturelt betinget. Anonymous poster hash: 3d3ad...297
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Er det samme som "manne seg opp", har ikke tenkt på det som diskriminerende før men er jo egentlig det, men ville ikke tatt meg nær av det om noen sa det til meg. Anonymous poster hash: 0c361...315 Å manne deg opp er jo også et kvinnediskriminerende uttrykk.... Anonymous poster hash: 3d3ad...297
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Bra kronikk om uttrykket og temaet her: http://www.bt.no/meninger/kronikk/Nar-personlig-egnethet-betyr-kjonn-3378823.html Anonymous poster hash: 64dc5...747
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #15 Skrevet 12. juni 2015 Herregud, hvem bryr seg. Anonymous poster hash: 75541...381
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #16 Skrevet 13. juni 2015 Jeg har lagt merke til at endel brukere her inne bruker uttrykket "gro seg noen baller" i betydningen at noen må bli tøffere...-Er ikke det uttrykket svært kvinnediskriminerende? Er det det vi skal lære våre døtre -at skal de bli tøffe nok må de være menn?.....-Det er da mange, mye bedre alternativer å bruke: få seg ryggrad, få seg ben i nesa, kvinne seg opp.... Anonymous poster hash: f2adc...42f Sånt fjas som dette orker jeg ikke å høre på. Engasjer deg i noe viktig. Barn som dør f.eks Anonymous poster hash: 9705c...a1a
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #17 Skrevet 13. juni 2015 Jeg har lagt merke til at endel brukere her inne bruker uttrykket "gro seg noen baller" i betydningen at noen må bli tøffere...-Er ikke det uttrykket svært kvinnediskriminerende? Er det det vi skal lære våre døtre -at skal de bli tøffe nok må de være menn?.....-Det er da mange, mye bedre alternativer å bruke: få seg ryggrad, få seg ben i nesa, kvinne seg opp.... Anonymous poster hash: f2adc...42f Sånt fjas som dette orker jeg ikke å høre på. Engasjer deg i noe viktig. Barn som dør f.eks Anonymous poster hash: 9705c...a1a Lenge leve naiviteten. Anonymous poster hash: 64dc5...747
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #18 Skrevet 13. juni 2015 Jeg har lagt merke til at endel brukere her inne bruker uttrykket "gro seg noen baller" i betydningen at noen må bli tøffere...-Er ikke det uttrykket svært kvinnediskriminerende? Er det det vi skal lære våre døtre -at skal de bli tøffe nok må de være menn?.....-Det er da mange, mye bedre alternativer å bruke: få seg ryggrad, få seg ben i nesa, kvinne seg opp.... Anonymous poster hash: f2adc...42f Sånt fjas som dette orker jeg ikke å høre på. Engasjer deg i noe viktig. Barn som dør f.eks Anonymous poster hash: 9705c...a1a Hei mann! Anonymous poster hash: 3d3ad...297
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå