Gå til innhold

Så redd for å invitere til selskap!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I årevis har jeg hatt en kjempestor frykt for å invitere til fest. Jeg har aldri vært superpopulær, men har jo venner. Nå for tiden har jeg mest bekjente, hvor mange av de er pga ungene. Føler jevnt over det er mest jeg som tar kontakt, da jeg er innflytter og alle har sine omgangskretser fra før.

Har ikke invitert til fest siden studietiden, da jeg er redd for at ingen kommer, eller at bare noen kommer og at de tenker jeg er en taper siden ikke flere kom. Eller at det blir klein stemning og ingen har det kjekt. Litt minner fra barndommen.

Nå fyller jeg et rundt tall i år, og alle på min alder har store fester og snakker om det, og jeg vil jo gjerne ha fest, men er så redd. Og har liksom ikke nok venner til å vite at "gjengen" kommer, om ikke de andre kommer.

Er så redd og samtidig lei av å føle det slikt.

Anonymous poster hash: 144a2...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare hive deg i det!!

Det går nok bra :)

GRATULERER!

Anonymous poster hash: df7e3...b09

Skrevet

Da sender du ut en flott invitasjon i posten, og med beskjed om at du ønsker svar på om de kommer eller ikke. Da vet du hva du har å forholde deg til, og du trenger ikke vente å se om noen kommer. Går nok bra👍🏻

Skrevet

Takk :)

Er bare så redd for at det skal bli "avslørt" at jeg er upopulær og at ingen liker meg. Vet ikke om det er sant, men er det heg føler. At ingen vil hvertfall være med meg etterpå "fordi det var hun som ikke fikk gjester til festen sin, hun er sikkert kjedelig"

....

Skrevet

Sånn har jeg også tenkt, men da har jeg bare bestemt meg for å ikke tenke sånn og tatt sjansen likevel og det har alltid blitt veldig hyggelig!

Så ta sjansen :) ingen andre enn deg som tenker det uansett.

Anonymous poster hash: f6e01...a68

Skrevet

Hadde det helt likt når jeg skulle feire 30 år. Var sikker på at nesten ingen kom, folk kom til å ha det kjedeligt osv. Men huset ble til min forundring stappfullt, stemningen i taket og jeg hadde knapt tid til å snakke med alle. Siste gjest kravlet hjem kl fem ettermiddagen etter, da gikk jeg og la meg igjen 😀

Anonymous poster hash: d8950...282

Skrevet

Hadde det helt likt når jeg skulle feire 30 år. Var sikker på at nesten ingen kom, folk kom til å ha det kjedeligt osv. Men huset ble til min forundring stappfullt, stemningen i taket og jeg hadde knapt tid til å snakke med alle. Siste gjest kravlet hjem kl fem ettermiddagen etter, da gikk jeg og la meg igjen Anonymous poster hash: d8950...282

Hi her. Hva gjorde at du trodde ingen kom, hadde du mest bekjente slik jeg har? Hva fikk det til å bli så bra?

Skrevet

Inviter og sørg for tilbakemeldingsfrist slik at du vet ca hvor mange som kommer.

Sørg gjerne for at invitasjonen viser til at du f.eks tilbyr småretter, et par velkomstdrinker og at de gjerne må ta med f.eks kjæreste/samboer/partner.

Tenker du blir overrasket over hvor mange som takker ja jeg. Vært verre om det var i juli midt i fellesferien :P

Skrevet

Hadde det helt likt når jeg skulle feire 30 år. Var sikker på at nesten ingen kom, folk kom til å ha det kjedeligt osv. Men huset ble til min forundring stappfullt, stemningen i taket og jeg hadde knapt tid til å snakke med alle. Siste gjest kravlet hjem kl fem ettermiddagen etter, da gikk jeg og la meg igjen Anonymous poster hash: d8950...282

Hi her. Hva gjorde at du trodde ingen kom, hadde du mest bekjente slik jeg har? Hva fikk det til å bli så bra?

Akkurat som deg var jeg nettopp innflyttet på ny plass, kjente ikke så mange her, har alltid hatt en liten vennekrets osv. Mine nærmeste venner visste jeg ville komme, men de fra den nye plassen var jeg utrolig usikker på.

Laget en facebookevent og inviterte folk gjennom den. Men var få som svarte ja, så litt derfor jeg ikke reknet med så mange. Tydeligvis er det en dårlig vane her på plassen over at folk ikke svarer på slikt, men kommer dinglende allikevel.

Har senere hørt at alle syns det var en strålende fest, og at det er synd vi ikke har hatt en til etterpå.

Anonymous poster hash: d8950...282

Skrevet

Huff, sånn tenker jeg og noen ganger. Kunne gjerne invitert til fest , men da tror jeg bare at de som kommer kommer fordi de syns synd på meg, og ikke fordi de egentlig vil være der. Helt på jorde å tenke sånn, men sånn er jeg med venner og,tenker at de er sammen med meg bare for de føler at de må. Må skjerpe meg 😝

Inviter til fest du, de hadde jo takket nei om de ikke ville, og inviter gjerne litt utenfor den teiteste kjernen og, alltid noen kollegaer eller naboer spm er hyggelig å bli bedre kjent med.

Anonymous poster hash: 46780...988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...