Gå til innhold

UROLIG!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et familiemedlem som har ei datter på 6 mnd. Født til termin. Og den jenta får så lite mat og så og si nada med vann eller annen drikke. Ho får litt melk som er kald og har stått lenge. Jeg og andre har prøvd å fortelle ho at ho må få mere mat og drikke, men da sier ho bare at ho ikke vil ha,bare tuller og ror vekk. Var hos ho en dag da ho prøvde å go grøt men ho ble selvfølgelig litt gira når vi kom og da gadd ikke moren å gi mere mat. Ho fikk ikke drikke da. Etter 30 min med myr sutring og grining sa jeg at jeg kunne gi ho og det var greit. Barnet slukte i seg all mat og ville ha mer men ho fikk ikke mere. Aner ikke hba ho veier, men vil tippe 5-6 kg. Hva kan jeg gjøre? Nytter ikke snakke med ho om dette. Har vært inne på tanken om Bv.. Får så vondt i hjertet mitt av å vite at ho ikke får nok mat/vann og kald og gammel melk :(

Anonymous poster hash: 79e51...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor trenger veiledning! Hvis hun ikke er villig til det er bv rett adresse!

Anonymous poster hash: 0e79e...3a8

Skrevet

Hvordan er foreldrene ellers da? Oppegående voksne mennesker? Eller? Er det bare i forhold til matsituasjonen til baby de er slik? Jeg skjønner du får vondt i hjertet av den lille jenta og jeg foreslår at du kontakter helsestasjon. Hvordan er det med klær, rene bleier og søvn?

Skrevet

Hvis du er urolig for om barnet får nok mat og drikke, ringer du BV. Enkelt og greit. Det høres uansett ut som om mor trenger litt foreldreveiledning med tanke på at man ikke gir melk som har stått en stund pga bakterievekst, samt at barnet ikke får mer mat når hun gir signaler om det.

Skrevet

Ho kan alt og vet alt! En slik person er moren. De klager hele tiden på at ho er sur og grinete hele tiden. Ho sa senest i går selv at barnet hadde hatt en del tørre bleier og at ho har forstoppelse. Jeg sa at ho må få vann!! Men da sier ho at ho ikke liker vann.. Men så sier ho at ho liker vann men bare noen ganger varmt og noen ganger kaldt. Når jeg var på besøk så hadde jeg flaske ned vann til barna mine og ho strakte seg etter dem sine flasker, så jeg ga ho SV våres og ho drakk som bare det. Spurte og om ho får brødskive men da sa søsteren til moren til meg at ho fikk kun smake på tørt brød. Spurte moren idag om hvorfor ho ikke fikk pålegg, men da fikk ho det tydeligvis likevel. Så jeg spurte om jeg kunne gi ho, men det fikk jeg ikke lov til fordi ho bare satt i halsen... Bullshit!!

Skrevet

Ho kan alt og vet alt! En slik person er moren. De klager hele tiden på at ho er sur og grinete hele tiden. Ho sa senest i går selv at barnet hadde hatt en del tørre bleier og at ho har forstoppelse. Jeg sa at ho må få vann!! Men da sier ho at ho ikke liker vann.. Men så sier ho at ho liker vann men bare noen ganger varmt og noen ganger kaldt. Når jeg var på besøk så hadde jeg flaske ned vann til barna mine og ho strakte seg etter dem sine flasker, så jeg ga ho SV våres og ho drakk som bare det. Spurte og om ho får brødskive men da sa søsteren til moren til meg at ho fikk kun smake på tørt brød. Spurte moren idag om hvorfor ho ikke fikk pålegg, men da fikk ho det tydeligvis likevel. Så jeg spurte om jeg kunne gi ho, men det fikk jeg ikke lov til fordi ho bare satt i halsen... Bullshit!!

Ok dette er ikke greit. Et barn på 6 måneder skal ikke ha en del tørre bleier. Ring BV og be om veiledning i hvordan du skal ta saken videre.

Skrevet

Ja, jeg vet. Og har veldig lyst å kontakte helsestasjon eller bv. Men jeg vet ikke hvilken hs ho hører til og vil helst kontakte dem først. Men syns det er litt skummelt æ ringe da den vil finne ut at det er meg som har kontaktet hs eller bv selvom jeg er anonym. De vet at det er kun jeg som hadde turt å gjøre det. Det er så vanskelig. Ho jobber i barnehage og tror ho er pedagog. (som ho ikke er)! Så da kan ho alt og vet alt. :/

Skrevet

Det er ikke vanskelig å finne ut hvilken helsestasjon hun sogner til ihvertfall, det er bare å ringe kommunen å spørre. Skolekrets og helsesøsterkrets er gjerne lik, og den har de oversikt over i kommunen.

Anonymous poster hash: 69d66...323
Skrevet

Ærlig talt, barnet tørster ihjel og du gidder ikke gjøre noe??? Ring barnevernet!!

Anonymous poster hash: 3dd4d...c28

Skrevet

Et barn på 6 mnd skal uansett ikke ha brødskiver.

Anonymous poster hash: e93f3...323

Skrevet

Et barn på 6 mnd skal uansett ikke ha brødskiver.

... Og for øvrig heller ikke kumelk.

Skrevet

Mine barn har bare drukket melk og vann og ikke spist noe når de var så små

Anonymous poster hash: ff480...0bf

Skrevet

Ei på seks måneder skal da ikke ha brød. Det er du som virker gal her som prøver å fore andres små babyer på brød.

Skrevet

en baby på 6mnd kan få brød, min spiste bröd da

Skrevet

Ho kan alt og vet alt! En slik person er moren. De klager hele tiden på at ho er sur og grinete hele tiden. Ho sa senest i går selv at barnet hadde hatt en del tørre bleier og at ho har forstoppelse. Jeg sa at ho må få vann!! Men da sier ho at ho ikke liker vann.. Men så sier ho at ho liker vann men bare noen ganger varmt og noen ganger kaldt. Når jeg var på besøk så hadde jeg flaske ned vann til barna mine og ho strakte seg etter dem sine flasker, så jeg ga ho SV våres og ho drakk som bare det. Spurte og om ho får brødskive men da sa søsteren til moren til meg at ho fikk kun smake på tørt brød. Spurte moren idag om hvorfor ho ikke fikk pålegg, men da fikk ho det tydeligvis likevel. Så jeg spurte om jeg kunne gi ho, men det fikk jeg ikke lov til fordi ho bare satt i halsen... Bullshit!! Anonymous poster hash: 79e51...2b2

Hadde du gitt mitt 6mnd barn vann av ditt barns flaske så hadde jeg pælma deg ut av døra fortere enn svint!

Anonymous poster hash: 03076...635

Skrevet

Ring barnevernet og fortell det du har fortalt oss.

Får helt vondt av å tenke på jenta som er sulten og sikkert tørst også :(

Hilsen mamma til en annen 6mnd gammel baby <3

Anonymous poster hash: cecf6...2f9

Skrevet

Ja, jeg vet. Og har veldig lyst å kontakte helsestasjon eller bv. Men jeg vet ikke hvilken hs ho hører til og vil helst kontakte dem først. Men syns det er litt skummelt æ ringe da den vil finne ut at det er meg som har kontaktet hs eller bv selvom jeg er anonym. De vet at det er kun jeg som hadde turt å gjøre det. Det er så vanskelig. Ho jobber i barnehage og tror ho er pedagog. (som ho ikke er)! Så da kan ho alt og vet alt. :/

Da må du tenke på hva som er viktigst. Helsa til den seks måneder gamle babyen eller at mora blir sur på deg...

Jeg synes absolutt du skal ringe, da gjør du det riktige. Bedre med en telefon for mye til barnevernet enn en for lite

Anonymous poster hash: cecf6...2f9

Skrevet

Ei på seks måneder skal da ikke ha brød. Det er du som virker gal her som prøver å fore andres små babyer på brød.

Klart barn på 6 mnd kan spise brød om de er klar for det!

Anonymous poster hash: acf23...e51

Skrevet

Et så lite barn kan ikke snakke, og er helt avhengig av at foreldrene forstår deres behov og deres måte å uttrykke seg på.

Tilstrekkelig ernæring, og ikke minst riktig oppbevaring og tilberedning for å unngå botulisme osv, er basiskunnskaper som foreldrene burde ha ervervet seg. Her ville jeg ha ringt helsestasjonen, og barnevernet hvis ikke det bedret seg etter hvert.

Skrevet

Et barn på 6 mnd KAN få smake på brød!! Og hadde du pælma meg ut fordi jeg ga vann på flaske fordi en annen hadde drukket av den som du vet ikke er noe som helst syk enn å ikke få vann i det hele tatt?? Ja, deg om det. Vann er vann når det ikke er så mye annen løsning der og da. Har snakket med BV. Så kvass kommentarer som er over her kan dere holde for dere selv. Har DU selv vært i samme situasjon kanskje? Jeg spurte om råd her, ikke å få sære kommentarer om at det er jeg som er gal!

Hi

Skrevet

Og!! Det har ikke vært snakk om kumelk her heller. Les før dere skriver.

HI

Skrevet

Et barn på 6 mnd KAN få smake på brød!! Og hadde du pælma meg ut fordi jeg ga vann på flaske fordi en annen hadde drukket av den som du vet ikke er noe som helst syk enn å ikke få vann i det hele tatt?? Ja, deg om det. Vann er vann når det ikke er så mye annen løsning der og da. Har snakket med BV. Så kvass kommentarer som er over her kan dere holde for dere selv. Har DU selv vært i samme situasjon kanskje? Jeg spurte om råd her, ikke å få sære kommentarer om at det er jeg som er gal!

Hi Anonymous poster hash: 79e51...2b2

Hva sa BV?

Anonymous poster hash: 38b50...849

Skrevet

HI

Les før vi skriver.. Og HVOR i innlegget ditt sto det at det her var snakk om morsmelk/mme om jeg tør spørre?

Skrevet

HI

Les før vi skriver.. Og HVOR i innlegget ditt sto det at det her var snakk om morsmelk/mme om jeg tør spørre?

Når hun skriver melk, så går hun ut fra at folk er normalt oppegående og skjønner at hun ikke mener kumelk.

Anonymous poster hash: 89127...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...