Gå til innhold

Hvis et hus har ligget til salgs lenge ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, ganske mange måneder. Hvor mye er "lov" å legge inn som skambud under takst da? Mye som må gjøres der også så derfor det ikke er solgt mest sannsynlig 

Anonymous poster hash: a351f...aa2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er lov 😊

Anonymous poster hash: 9faa1...399

Skrevet

Kommer an på hvor det er. Men hvis vi sier 25% under takst så er det ikke et skambud

Anonymous poster hash: b774e...0e8
Skrevet

Huset ligger ute til 2.690. Hvor mye ville dere lagt inn som skambud da? Det ligger ikke så veldig sentralt, men litt.

Skrevet

2,5

Anonymous poster hash: 7ccde...42b
Skrevet

Hva er taksten da? Jeg synes du kan legge inn bud på 2,4

Anonymous poster hash: 9faa1...399

Skrevet

Kommer helt an på prisantydning. Hva ligger det ute for?

Anonymous poster hash: 0fca4...7cc

Skrevet

Ligger ute for 2.690

Skrevet

Ligger ute for 2.690 Anonymous poster hash: a351f...aa2

Det må uansett bero på en totalvurdering, men som et grovt utgangspunkt hadde jeg kjørt ned selgers forventninger kraftig og lagt inn på 2.200'. Ikke uspiselig, men på vippepunktet. Blir det totalt avvist, så har man mulighet til å gå litt opp.

Skrevet

Tror du har misforstått betydningen av ordet skambud. Å legge bud som 2.3 på dette huset er ikke skambud, da megler tydelig har misset en del på prisantydning. (Nå tar jeg høyde for at dette ikke er langt ute i gokk, hvor man nesten ikke kan regne med å få solgt i det hele tatt)

Spørsmålet ditt bør heller dreie seg om hvor lavt dere kan gå FØR budet blir skambud. Å legge inn skambud er bare ufint og unødvendig, og du kan og risikere at selger blir så fornærmet at han ikke vil selge til deg uansett hvor mue du høyner budet etterpå.

Jeg hadde i dette tilfellet lagt inn bud på rundt 2.350-2-4.

Anonymous poster hash: 14416...a2c

Skrevet

Tror du har misforstått betydningen av ordet skambud. Å legge bud som 2.3 på dette huset er ikke skambud, da megler tydelig har misset en del på prisantydning. (Nå tar jeg høyde for at dette ikke er langt ute i gokk, hvor man nesten ikke kan regne med å få solgt i det hele tatt)

Spørsmålet ditt bør heller dreie seg om hvor lavt dere kan gå FØR budet blir skambud. Å legge inn skambud er bare ufint og unødvendig, og du kan og risikere at selger blir så fornærmet at han ikke vil selge til deg uansett hvor mue du høyner budet etterpå.

Jeg hadde i dette tilfellet lagt inn bud på rundt 2.350-2-4. Anonymous poster hash: 14416...a2c

Du sier at 2,3 ikke er skambud, men så konkluderer du med at du hadde lagt inn et bud på 2,35 el 2,4. Hvorfor legger du på 150-200.000 over noe du mener ikke er et skambud?? Ren gavepakke til selger:)

Skrevet

Ligger ute for 2.690 Anonymous poster hash: a351f...aa2

Det må uansett bero på en totalvurdering, men som et grovt utgangspunkt hadde jeg kjørt ned selgers forventninger kraftig og lagt inn på 2.200'. Ikke uspiselig, men på vippepunktet. Blir det totalt avvist, så har man mulighet til å gå litt opp.

Enig. Prøv 2.2 og se.

Anonymous poster hash: 9f8dd...aa9

Skrevet

Legg et lavt bud for å få selger ned på jorda.. Si at dere er fleksibel på overtakelse ect, og gi utrykk for at dere kan gå i dialog 😊 vi driver med samma greia! 😂

Anonymous poster hash: cdb6a...ef4

Skrevet

Hva er verditakst? Hvor ligger boligen? Enebolig? 

Anonymous poster hash: 7ccde...42b
Skrevet

ER det virkelig slik at huset ikke er verdt det det ligger ute for, eller er det for høyt over deres lånegrense?

Man kan la huset stå lenger enn bare noen få måneder før man blir tvunget til å selge til skambud. Det kan ta litt tid før de rette kjøperene kommer.

Anonymous poster hash: 97166...11c

Skrevet

Det er ikke over vår lånegrense, men det er mye som må gjøres med huset.

Skrevet

ER det virkelig slik at huset ikke er verdt det det ligger ute for, eller er det for høyt over deres lånegrense?

Man kan la huset stå lenger enn bare noen få måneder før man blir tvunget til å selge til skambud. Det kan ta litt tid før de rette kjøperene kommer.

Anonymous poster hash: 97166...11c

Et hus er ikke verdt mer enn noen vil betale for det. Het jeg bor, sentralt på Østlandet, ville et hus som ligger ute noen måneder vært overpriset. Hus selges normalt etter første visningene og de som ligger ute til for høyt pris, må kanskje gjennom to for at selger skakk skjønne det. Samtidig ville et hus til 2.6 ekstremt billig.

Anonymous poster hash: 00ce8...733

Skrevet

Man kan la huset stå lenger enn bare noen få måneder før man blir tvunget til å selge til skambud. Det kan ta litt tid før de rette kjøperene kommer.Anonymous poster hash: 97166...11c

Ja, men det er aldri heldig at det ligger lenge ute.

Skrevet

Man kan la huset stå lenger enn bare noen få måneder før man blir tvunget til å selge til skambud. Det kan ta litt tid før de rette kjøperene kommer.Anonymous poster hash: 97166...11c

Ja, men det er aldri heldig at det ligger lenge ute. Anonymous poster hash: 0fca4...7cc

Og hadde det vært verdt prisantydning, så hadde det blitt solgt for en stund siden uansett.

Skrevet

HI: Blir det noe bud, eller? Og på hvor mye?

Skrevet

Vårt hus hadde prisantydning 2,3, men vi fikk det for 2...

Anonymous poster hash: c8000...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...