Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Jeg er ingen ekspert på hud og soling men jeg ble solbrent i går og skal i butikken i dag. Det er strååålende vær ute og jeg har smurt meg med 15 og 25 faktor, for det var det jeg hadde. Tenkte jeg skulle på apoteket og kjøpe høyere faktor i dag. Hvor krise er det å gå 10 minutter hver vei i bare singlet når jeg er solbrent? Og da mener jeg at jeg er rød, litt øm og klør i dag. Anonymous poster hash: a553c...6ed
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Jeg skjønner jo selv at jeg bør peise på med 50 faktor og langermet genser men kjenner jeg har litt lyst på sol mens det er sol! Anonymous poster hash: a553c...6ed
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Du dør ikke av å være litt solbrent ... Og du trenger absolutt IKKE faktor 50 i Norge! Holder langt med faktor 15 og 25 Anonymous poster hash: f5830...778
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Du dør ikke av å være litt solbrent ... Og du trenger absolutt IKKE faktor 50 i Norge! Holder langt med faktor 15 og 25 Anonymous poster hash: f5830...778 har vanligvis ikke blitt så solbrent av å sitte i sola noen timer én dag, så mistenker at graviditeten har gjort meg rimelig sensitiv. Vil jo ikke bli MER brent enn jeg har blitt heller, tenkte 50 var safest da. Men da kan jeg kjøpe meg en 30 faktor ihvertfall Anonymous poster hash: a553c...6ed
hms33 Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Kjære vene!! Du kommer til å få mange bekymringer framover du......
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Å nei da :-) Generelt ubekymret, lurte bare på om noen hadde noe reelle erfaringer med solbrenthet og overdreven eksponering. Selvfølgelig dumt av meg å spørre her, men jeg regnet med å få nedlatende svar av noen. Har skjønt at det er normen. Nei. Jeg er ikke bekymret, I just fucking wondered. Hadde ikke giddet å ta på genser i 20 grader ute med mindre noen hadde KONKRET INFORMASJON om det jeg spurte om. Anonymous poster hash: a553c...6ed
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Og sorry sur tone, er bare så evig lei av hånlige svar på det forumet her. Du mente heeelt sikkert alt godt og følte du forstod hva slags person jeg er Anonymous poster hash: a553c...6ed
hms33 Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Hehe!! Ja det må være første gangen gir alt.,,,, nå har du opplevd å være solbrent😂😂
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Om du er solbrent bør du ikke eksponere den huden for sol men dekke den til. Søstera mi døde av føflekkreft så jeg tar ikke lett på sånt lenger. Anonymous poster hash: a5b3a...f61
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Synes det er flott at du tenker, jeg. Selv er jeg vokst opp på 80-tallet, da alle lå og stekte toppløse på stranden. Fint at det er mer bevissthet rundt soling nå (tipper du er endel yngre enn meg). Smør på, eller ta en tynn bluse over. Du kan også lettere få aldersglekker av soling når du er gravid. Du dør nok ikke av en tur ut, men hvorfor gjøre forbrenningen verre? Anonymous poster hash: c8d18...3fd
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #11 Skrevet 13. juni 2015 Takk, det var mer de svarene der jeg var ute etter.. Jeg har selvsagt vært solbrent alt for mange ganger men i og med at huden oppfører seg så annerledes enn før så ble jeg litt usikker. Anonymous poster hash: a553c...6ed
amandine Skrevet 13. juni 2015 #12 Skrevet 13. juni 2015 Jeg fikk iallefall veldig annerledes hud da jeg var gravid, ble ikke lettere solbrent men vet jeg har fått flekker, spesielt to i ansiktet som ikke går bort. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tynn bluse på, og brukt godt med faktor i fjeset.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #13 Skrevet 13. juni 2015 Skal tenke på det utover sommeren. Er første dag jeg har sittet og solt meg, trodde virkelig ikke jeg skulle bli brent men jaggu fikk jeg ikke t-skjorteskille av å prate med naboen Svir litt fortsatt men smører godt og drikker nok Tenkte investere i en god faktor snart, de andre flaskene er så og si tomme allikevel. Er vel en risk for at strekkmerkene sitter mer permanent om jeg soler dem også regner jeg med, som det er med alle arr i huden. Får ta litt pause denne sommeren x) Anonymous poster hash: a553c...6ed
Gjest Me2u Skrevet 13. juni 2015 #14 Skrevet 13. juni 2015 Jeg blir svart når jeg soler meg og bruker aldri mindre en 30 i solfaktor, i Thailand etc alltid 50. Du får fremdeles farge, men er mer beskyttet mot hudkreft. Når det er sagt, nå som du først er brent så må du selvsagt ikke eksponere huden mer for sol der du er brent, uansett faktor. Det hjelper å smøre på Aloe Vera. Kjør på med det 3-4 ganger i dag og ikke sol deg så burde det verste være over i morgen
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #15 Skrevet 13. juni 2015 Takk for tips Me2u, har en tube aloe some er min beste venn nå, har heldigvis skyet til i dag. Jeg er jo litt bitt av den idiotiske norske *SKALSOLEMEGUANSETTHVA* basillen men får stå imot nå, har ikke lyst på melasma og andre varige pigmentflekker mer enn jeg må. Ble heldigvis bare solbrent på armene så skal overleve dette! Og satse på god faktor Anonymous poster hash: a553c...6ed
*Smiley* Skrevet 13. juni 2015 #16 Skrevet 13. juni 2015 Smør deg . Man er veldig utsatt for føflekkkreft ved gjentatte ganger solbrenthet. Her døde akkurat en bekjent av det 45 år gammel. Jeg har blitt ekstra forsiktig etter dette. Det trenger selvfølgelig ikke å skje deg, men bruk sunn fornuft:)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #17 Skrevet 13. juni 2015 Dekk deg til med en tynn bluse og hatt. Unngå pigmentflekker og føflekkreft. Anonymous poster hash: d2085...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå