Gå til innhold

Solbrent - Hvor krise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ingen ekspert på hud og soling men jeg ble solbrent i går og skal i butikken i dag. Det er strååålende vær ute og jeg har smurt meg med 15 og 25 faktor, for det var det jeg hadde. Tenkte jeg skulle på apoteket og kjøpe høyere faktor i dag.

Hvor krise er det å gå 10 minutter hver vei i bare singlet når jeg er solbrent? Og da mener jeg at jeg er rød, litt øm og klør i dag.

Anonymous poster hash: a553c...6ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner jo selv at jeg bør peise på med 50 faktor og langermet genser men kjenner jeg har litt lyst på sol mens det er sol!

Skrevet

Du dør ikke av å være litt solbrent ... Og du trenger absolutt IKKE faktor 50 i Norge! Holder langt med faktor 15 og 25 

Anonymous poster hash: f5830...778
Skrevet

Du dør ikke av å være litt solbrent ... Og du trenger absolutt IKKE faktor 50 i Norge! Holder langt med faktor 15 og 25 

Anonymous poster hash: f5830...778

har vanligvis ikke blitt så solbrent av å sitte i sola noen timer én dag, så mistenker at graviditeten har gjort meg rimelig sensitiv. Vil jo ikke bli MER brent enn jeg har blitt heller, tenkte 50 var safest da. Men da kan jeg kjøpe meg en 30 faktor ihvertfall :)

Skrevet

Kjære vene!! Du kommer til å få mange bekymringer framover du......

Skrevet

Å nei da :-) Generelt ubekymret, lurte bare på om noen hadde noe reelle erfaringer med solbrenthet og overdreven eksponering. Selvfølgelig dumt av meg å spørre her, men jeg regnet med å få nedlatende svar av noen. Har skjønt at det er normen. Nei. Jeg er ikke bekymret, I just fucking wondered. Hadde ikke giddet å ta på genser i 20 grader ute med mindre noen hadde KONKRET INFORMASJON om det jeg spurte om.

Skrevet

Og sorry sur tone, er bare så evig lei av hånlige svar på det forumet her. Du mente heeelt sikkert alt godt og følte du forstod hva slags person jeg er

Skrevet

Hehe!! Ja det må være første gangen gir alt.,,,, nå har du opplevd å være solbrent😂😂

Skrevet

Om du er solbrent bør du ikke eksponere den huden for sol men dekke den til.

Søstera mi døde av føflekkreft så jeg tar ikke lett på sånt lenger.

Anonymous poster hash: a5b3a...f61

Skrevet

Synes det er flott at du tenker, jeg. Selv er jeg vokst opp på 80-tallet, da alle lå og stekte toppløse på stranden. Fint at det er mer bevissthet rundt soling nå (tipper du er endel yngre enn meg). Smør på, eller ta en tynn bluse over. Du kan også lettere få aldersglekker av soling når du er gravid. Du dør nok ikke av en tur ut, men hvorfor gjøre forbrenningen verre?

Anonymous poster hash: c8d18...3fd

Skrevet

Takk, det var mer de svarene der jeg var ute etter.. Jeg har selvsagt vært solbrent alt for mange ganger men i og med at huden oppfører seg så annerledes enn før så ble jeg litt usikker.

Skrevet

Jeg fikk iallefall veldig annerledes hud da jeg var gravid, ble ikke lettere solbrent men vet jeg har fått flekker, spesielt to i ansiktet som ikke går bort. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tynn bluse på, og brukt godt med faktor i fjeset.

Skrevet

Skal tenke på det utover sommeren. Er første dag jeg har sittet og solt meg, trodde virkelig ikke jeg skulle bli brent men jaggu fikk jeg ikke t-skjorteskille av å prate med naboen :legrine: Svir litt fortsatt men smører godt og drikker nok :P Tenkte investere i en god faktor snart, de andre flaskene er så og si tomme allikevel. Er vel en risk for at strekkmerkene sitter mer permanent om jeg soler dem også regner jeg med, som det er med alle arr i huden. Får ta litt pause denne sommeren x)

Skrevet

Jeg blir svart når jeg soler meg og bruker aldri mindre en 30 i solfaktor, i Thailand etc alltid 50. Du får fremdeles farge, men er mer beskyttet mot hudkreft.

Når det er sagt, nå som du først er brent så må du selvsagt ikke eksponere huden mer for sol der du er brent, uansett faktor. Det hjelper å smøre på Aloe Vera. Kjør på med det 3-4 ganger i dag og ikke sol deg så burde det verste være over i morgen :)

Skrevet

Takk for tips Me2u, har en tube aloe some er min beste venn nå, har heldigvis skyet til i dag. Jeg er jo litt bitt av den idiotiske norske *SKALSOLEMEGUANSETTHVA* basillen men får stå imot nå, har ikke lyst på melasma og andre varige pigmentflekker mer enn jeg må. Ble heldigvis bare solbrent på armene :legrine: så skal overleve dette! Og satse på god faktor :)

Skrevet

Smør deg . Man er veldig utsatt for føflekkkreft ved gjentatte ganger solbrenthet. Her døde akkurat en bekjent av det 45 år gammel. Jeg har blitt ekstra forsiktig etter dette. Det trenger selvfølgelig ikke å skje deg, men bruk sunn fornuft:)

Skrevet

Dekk deg til med en tynn bluse og hatt. Unngå pigmentflekker og føflekkreft.

Anonymous poster hash: d2085...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...