Gå til innhold

Legen prøver å overtale meg til setefødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storebror veide 4500g. Ble m

Anonymous poster hash: 72a8d...069

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet. Klarer ikke skrive.

Storebror ble estimert til 3700g. Jeg stoler ikke på målingene, men hun er så lite ydmyk. Denne er estimert til 3500. Jeg er helt fortvilet, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Du står på ditt og kan for eksempel printe ut britisk forskning om emnet, og norske gynekologers uttalelser om at KS i sete er best for barnet, mens setefødsel er best for mor. Det er din avgjørelse. Norge er vel nå det eneste landet i Vest-Europa som praktiserer vaginal fødsel som førstevalg ved seteleie.

Anonymous poster hash: 0e69f...f3c
Skrevet

Jeg fikk beskjed om 4500 gram dagen før fødsel. Kan tru jeg grua meg! Heldigvis kom det ut en liten bylt på nesten 3500 gram med et lite fint hode.

Den vektestimeringen går begge veier fikk jeg beskjed om.

Anonymous poster hash: b581d...5a2

Skrevet

Vekststimering er jo bare en vits. De har bommet med mer enn 1 kg begge ganger hos meg.

Du må stå på ditt. Så vidt jeg vet kan de ikke tvinge deg til vaginalfødsel når det er seteleie.

Anonymous poster hash: a137d...fee
Skrevet

Hvilke sykehus er dette? Aldri i livet om jeg hadde gått med på dette. 

Anonymous poster hash: a8bee...4b2
Skrevet

Jeg har har hatt sete fødsel, synes det var bedre.

Anonymous poster hash: adb02...a0b

Skrevet

Stå på ditt. Og bytt lege, hvis du kan.

Skrevet

Vekststimering er jo bare en vits. De har bommet med mer enn 1 kg begge ganger hos meg.Du må stå på ditt. Så vidt jeg vet kan de ikke tvinge deg til vaginalfødsel når det er seteleie. Anonymous poster hash: a137d...fee

Vits og vits... Bomma med 5 gram her. Jenta ble født noen timer over termin;)

Anonymous poster hash: 343ba...646

Skrevet

Søf. Vurderer å søke meg til riksen, dersom vendingsforsøk mislykkes. Min kommunale jordmor er helt enig med meg.

Skrevet

Vekststimering er jo bare en vits. De har bommet med mer enn 1 kg begge ganger hos meg.

Du må stå på ditt. Så vidt jeg vet kan de ikke tvinge deg til vaginalfødsel når det er seteleie.

Anonymous poster hash: a137d...fee

Ja, det er en vits. En gynekolog sa til meg da jeg spurte at det bare ble rein gjetning!

Anonymous poster hash: 75eca...07a

Skrevet

Kan dere hjelpe meg med å gi noen konkrete argumenter jeg kan bruke mot denne grusomme legen?

Jeg vet ikke hva som er relevant, men her er hverfall litt fakta:

Storebror var stor, det vet dere.

Bmi før svangerskapet var 27.7. Det er nå 33

Jeg veide 5kg ved fødsel

Skrevet

Søf er? Har de barnelege tilstede 24/7? Det er et ufravikelig krav ved vaginalfødsel av seteleie. 

Skrevet

Søf er? Har de barnelege tilstede 24/7? Det er et ufravikelig krav ved vaginalfødsel av seteleie.

Sykehuset Østfold.

Ja, de har fødselslege tilstede under hele fødselen sa hun. Men det bryr meg midt på ryggen, jeg skal ikke føde i sete. Dette barnet var ikke planlagt og svangerskapet har vært en stor nedtur. Jeg er helt fortvilet.

Skrevet

Sykehuset Østfold.

Ja, de har fødselslege tilstede under hele fødselen sa hun. Men det bryr meg midt på ryggen, jeg skal ikke føde i sete. Dette barnet var ikke planlagt og svangerskapet har vært en stor nedtur. Jeg er helt fortvilet.

Fødselslege er ikke det samme som barnelege. Krev å få snakke med en annen lege. Det er sjelden at sykehusene på østlandet påtvinger en et alternativ. Da er det jo bare å føde på et annet sykehus. 

Skrevet

Søf. Vurderer å søke meg til riksen, dersom vendingsforsøk mislykkes. Min kommunale jordmor er helt enig med meg.

Utgaard kjerringa eller? Søk deg til rikesen!

Skrevet

De sier jo så fint at kvinner som har født barn over 3500 gram før fint kan føde i sete. 

MEN: dersom du absolutt ikke vil det (det er alltid større sjangse for komplikasjoner) så burde du da vitterlig få innvilget KS. 

Herregud, jeg fikk tilbud om KS slengt etter meg med nr 2 pga en traumatisk fødsel nr 1. Jeg takket nei da, men utrolig ålreit å vite at jeg fikk valget. Det var Riksen :) Skal føde nr 3 der nå om få uker.

Anonymous poster hash: 3bb4d...ca8
Skrevet

Jeg har født i seteleie, og det gikk overraskende bra. Hadde gjort det igjen om det var aktuelt. Imidlertid tenker jeg som de over, at ingen kan eller vil, tvinge deg til dette. En setefødsel krever en mor som er innstilt på å samarbeide, og ettersom setefødsel er litt "kontroversielt", vil de nok aldri tvinge noen til syvende og sist. De vil prøve å overtale deg, men dersom de ikke klarer det, vil de nok innvilge keisersnitt. Så ta det med ro. Kanskje til og med baby snur seg i siste sekund?

Anonymous poster hash: 3205e...ffa

Skrevet

Jeg fødte en gutt på 4900. Og når jeg skulle føde tvillingene 4 år etter fødte jeg en i hode og en i sete. Ingen problem. Tv2 i sete var 3500 g og var ute på ett par trykk. Hadde ikke hatt problemer med og føde i sete en gang til.

Anonymous poster hash: 8c545...5b3

Skrevet

Hadde nektet vendingsforsøk også jeg da, faren for morkakeløsning, blødinger o.l. er nok til at jeg ikke ville tatt sjansen. Flere sykehus har sluttet med vending pga farene ved det...

Anonymous poster hash: 5ca76...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...