Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Jobber i kommune og er ikke vant til dette systemet.. Jeg slutter til sommeren og skal derfor ikke bli trukket for fem uker, men fire. Det hadde skjedd en feil, så jeg ble trukket for fem. Men så sier de på jobb at beløpet er veldig lite, stemmer det? Da vil jeg jo heller ha en uke ferie med lønn... Hvor mye utgjør det per uke for dere? Vi får altså feriepenger nå, og vanlig lønn i juli. Jeg er vant til at feriepengene er 10,2 og 12 % av lønna og ferdig med det, men her skal det altså trekkes og så får vi lønn som vanlig, så forstår ikke dette her. Noen som har det på samme vis og kan hjelpe? Lønningskontoret er sprengt, så nytter ikke ringe dit igjen. Anonymous poster hash: 069df...d46
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Du får selvsagt feriepenger som vanlig. Vanligvis er måten de gjør det på at de feks gir deg månedslønn for juni, men trekker så fra 5 uker med ferie, altså får du - 1 uke i lønn. Det du får utbetalt er altså feriepenger minus en uke med lønn. Alternativet hadde jo vært at de ga deg null lønn i juni, og tre ukers lønn i juli om du forstår. Jeg forstår ikke hva de mener med at beløpet er lite, de har trukket deg for en ferieuke for mye? Da skal du ha de pengene tilbake? Anonymous poster hash: 867b2...b60
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Du får selvsagt feriepenger som vanlig. Vanligvis er måten de gjør det på at de feks gir deg månedslønn for juni, men trekker så fra 5 uker med ferie, altså får du - 1 uke i lønn. Det du får utbetalt er altså feriepenger minus en uke med lønn. Alternativet hadde jo vært at de ga deg null lønn i juni, og tre ukers lønn i juli om du forstår. Jeg forstår ikke hva de mener med at beløpet er lite, de har trukket deg for en ferieuke for mye? Da skal du ha de pengene tilbake? Anonymous poster hash: 867b2...b60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå