Gå til innhold

Hvor mange seter har dere i bilen, og hvor mange barn har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har 2 seter og jeg har 5 seter. Vi hadde 7 seter før og synes det ofte var veldig praktisk selv om vi bare har 2 barn selv..

Men klarer liksom ikke helt å få meg til å kaste bort plass for å ha de 2 ekstra setene hehe :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 seter og 1 barn. Søsteren min har 7 seter, men de har 4 barn :P

Anonymous poster hash: ce8d7...990
Skrevet

5 seter, 2 barn.

Anonymous poster hash: a8593...7d2
Skrevet

7 seter og 4 barn. Det er så vidt det går, men nå er vi ferdig med vognperioden, og snart bakovervendt bilstol. Eldstemann har akkurat sluttet med bilstol, så nå er vi over den kritiske fasen.

Skrevet

Har tre seter, to barn her på heltid og en bonussønn.

Anonymous poster hash: 272b6...4d3

Skrevet

Har tre seter, to barn her på heltid og en bonussønn.

Har bil med 5 seter..

Skrevet

Kaste bort plass? Finnes det 7-setere der man ikke kan legge ned de to bakerste setene da? Vi har 4 barn og Toyota Pris + med 7 seter. De to bakerste kan enkelt legges ned og da blir det som en vanlig stasjonsvogn. I tillegg er det et ekstra rom i den helt bakerst under "bagasjerommet" med plass til en liten bag eller to handleposer. Tidligere hadde vi 8-seters bil, men etter at vi ble ferdig med barnevogn og lignende, ville vi ha en mindre bil. Som oftest er det bare en av oss voksne med 1-4 barn som kjører, så de to setene bakerst pleier å ligge nede.

Anonymous poster hash: f4b05...6e4
Skrevet

7 seter, 1 barn. De 2 bakerste setene er tatt ut. 

Anonymous poster hash: c5fde...aad
Skrevet

Den ene bilen 7 seter og den andre 5 seter. Vi har 3 barn

Skrevet

En 7-seter og en 5-seter. To barn.

Anonymous poster hash: 3efdc...67f

Skrevet

Kaste bort plass? Finnes det 7-setere der man ikke kan legge ned de to bakerste setene da? Vi har 4 barn og Toyota Pris + med 7 seter. De to bakerste kan enkelt legges ned og da blir det som en vanlig stasjonsvogn. I tillegg er det et ekstra rom i den helt bakerst under "bagasjerommet" med plass til en liten bag eller to handleposer. Tidligere hadde vi 8-seters bil, men etter at vi ble ferdig med barnevogn og lignende, ville vi ha en mindre bil. Som oftest er det bare en av oss voksne med 1-4 barn som kjører, så de to setene bakerst pleier å ligge nede.

Vi hadde VW Touran 7 seter, og da var gulvet i bagasjerommet like høyt som baklista om du forstår. Jeg som nå har 5 seter har nedsunket gulv ca. 10-20 cm som gir litt større bagasjerom + at mange ting står mer støtt når baklista tar imot istedenfor bakluka. Så eks. når vi hadde hundeburet i bilen min så sto det helt støtt fordi baklista holdt det på plass.

Og når du veldig ofte kjører med fullt pakk så er 20 cm på hele gulvflaten en del.

De setene veier vel litt også? 7 seteren har vel høyere totalvekt enn 5 seteren? Kan man ta ut de nedfellbare setene uten at man risikere å ødelegge fester og slikt?

I tillegg har jeg lest en del om disse 'småbilene' som 7 seter og det er visst farligere å sitte på den bakerste rekken når det er så kort mellom setene og bakluka dersom noen kjører i bilen bak. Så da blir kanskje løsningen å kjøpe en større bil, ev. en Sharan for at det skal være sikrere.

Så i og med at vi faktisk bare har 2 barn, og det nesten er en sjeldenhet at mannen er hjemme og er med, så føler jeg kanskje at det er bortkastet å ha 7 seter..

Skrevet

Snart 3 barn.

En bil med 7 seter(de to ekstra ligger stort sett nedfelt), plass til 3 bilstoler i baksetet

En liten bil med 5 seter, men bare plass til to bilstoler i baksetet, og knapt plass til noen mellom bilstolene

Anonymous poster hash: ad527...de5
Skrevet

Vi hadde VW Touran 7 seter, og da var gulvet i bagasjerommet like høyt som baklista om du forstår. Jeg som nå har 5 seter har nedsunket gulv ca. 10-20 cm som gir litt større bagasjerom + at mange ting står mer støtt når baklista tar imot istedenfor bakluka. Så eks. når vi hadde hundeburet i bilen min så sto det helt støtt fordi baklista holdt det på plass.

Og når du veldig ofte kjører med fullt pakk så er 20 cm på hele gulvflaten en del.

De setene veier vel litt også? 7 seteren har vel høyere totalvekt enn 5 seteren? Kan man ta ut de nedfellbare setene uten at man risikere å ødelegge fester og slikt?

I tillegg har jeg lest en del om disse 'småbilene' som 7 seter og det er visst farligere å sitte på den bakerste rekken når det er så kort mellom setene og bakluka dersom noen kjører i bilen bak. Så da blir kanskje løsningen å kjøpe en større bil, ev. en Sharan for at det skal være sikrere.

Så i og med at vi faktisk bare har 2 barn, og det nesten er en sjeldenhet at mannen er hjemme og er med, så føler jeg kanskje at det er bortkastet å ha 7 seter..

Hvor har du funnet info ang. dette? Link?

Anonymous poster hash: c404e...94f

Skrevet

En 7 seter med de to bakerste setene nedfelt, og mannen har en 5 seter.

Vi har to som bor her 70% (barneskolealder), to som er her 40% (ungdomsskolealder), en over 18 som titter innom når han har tid. Og en i magen som vi har termin med i disse dager...

På turer over 30/60 min blir det å kjøre to biler. Helt ok :)

Anonymous poster hash: 5889e...a99

Skrevet

Har 7 seter, og 2 barn. De bakerste setene er så og si aldri i bruk.

Anonymous poster hash: 61392...fb2
Skrevet

7 seter. 1 barn. De bakerste setene kan legges ned.

Skrevet

Hvor har du funnet info ang. dette? Link?

Anonymous poster hash: c404e...94f

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/mer-utsatt-i-syvsetere-farligere-med-smell-bakfra/a/10010368/

Skrevet

5 seter, 3 barn. Alene med de og eldste er 15, så sitter foran

Anonymous poster hash: 983eb...098

Skrevet

Minibuss, og har 10 barn..

Trnger all den plassen vi kan få. MYE bagasje når vi skal på ferie.

Anonymous poster hash: 409d5...7e5

Skrevet

Har to 5 setere.

Når ungene hans er her kjører vi to biler.

Vi har to sammen og han har tre utenom.

De er nå tenåringer, men vi har alltid heller brukt to biler, enn å skvise inn i 7 seter.

Hadde en 7 seter som leiebil en ferie for temmelig mange år siden. Det var trangt, det var det ingen som var fornøyd med.

Anonymous poster hash: 67170...2f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...