Gå til innhold

Barn med brune øyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn med brune øyne, når ble de brune? Her er storesøster født med svarte øyne som ble brune etter noen uker, men som regel er de jo blå først? Minste er fortsatt litt blå/grønn så spent på om de forandrer seg 😊

Anonymous poster hash: bfdd1...a07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste fikk brune veldig tidlig, men yngste var rundt et år før de ble skikkelig brune.

Anonymous poster hash: 398b4...81d

Skrevet

Jenta mi ble født med mørkegrå øyne, så ble de en fin blanding av mørkeblå/grå/brun etter et par mnd. Nå er hun 6 måneder og har nesten helt brune øyne. Jeg trodde også at de fleste barna ble født med lyse øyne som ble mørkere, ikke omvendt, men det er visst ikke alltid slik :) Verken jeg eller far har brune øyne heller.

Skrevet

Jeg hadde mørkebrune øyne fra jeg var 6 mnd ca, men merkelig nok endret de farge igjen i tenåra så nå har jeg mer lys grønn-brune. Så mye grønt at sist jeg fikk passble jeg klassifisert som "grønn-øyd".

Anonymous poster hash: 54eef...d01
Skrevet

Spennende!far har brun-grønne øyne her. Må vel bare vente å se hvordan det utvikler seg her 😊 flere?

HI

Skrevet

Frøkna ble født med blå øyne som deretter utviklet seg mot brungrønne og ble til slutt brune rundt 1 års alder.

Skrevet

Eldste født med svarte - no mørkebrune

Mellomst født med brune - no hasselnøttbrune

Minsta, som no har blitt 2, født med blå - no klarblå

Anonymous poster hash: 96c9e...c0e

Skrevet

Eldste født med svarte - no mørkebrune

Mellomst født med brune - no hasselnøttbrune

Minsta, som no har blitt 2, født med blå - no klarblå

Unnskyld, gløymde å svare på spm... dei har i grunnen ikkje forandra seg så mykje, kanskje litt klarare farge i løpet av dei første mnd

Skrevet

Mine barn har hatt mørkebrune (ser sorte ut på avstand) helt siden fødsel.

Anonymous poster hash: 76595...b81
Skrevet

Så rart, trodde de fleste var født med den samme øyefargen som man har resten av livet? 

Jenta vår hadde knall-blåe øyne når hun kom til og i dag 5 år etter har hun den samme knall-blåe fargen :)

Anonymous poster hash: c56fb...2ec
Skrevet

Så rart, trodde de fleste var født med den samme øyefargen som man har resten av livet?

Jenta vår hadde knall-blåe øyne når hun kom til og i dag 5 år etter har hun den samme knall-blåe fargen :)

Anonymous poster hash: c56fb...2ec

Det tar ofte litt tid før pigmentet i øynene setter seg, derfor blir de fleste lyshudede babyer født med grå/blå øyne, kan ta opp til et år før den brune fargen setter seg :)

Anonymous poster hash: b1642...4d1

Skrevet

Han hadde blå, dog en litt merkelig blåfarge (litt grumsete) frem til han var ca 2. Da ble de grønnbrune.

Anonymous poster hash: a4d91...e1e

Skrevet

Vår lille ble født med mørke grønne, men de ble brune etter bare noen dager/uker. Selv hadde jeg visstnok nesten sorte øyne da jeg ble født og så lysnet de litt. Vi er forresten mørk i trekkene både jeg og pappaen, men helnorske 😊

Skrevet

De var blå (mørke) frem til hun var rundt 10 mnd.

Skrevet

Dere som har barn med brune øyne, når ble de brune? Her er storesøster født med svarte øyne som ble brune etter noen uker, men som regel er de jo blå først? Minste er fortsatt litt blå/grønn så spent på om de forandrer seg

De var helt mørke brune da de ble født, og har ikke endret seg. 

Så de blir ikke alltid blå først!

Skrevet

Begge mine er født med brune øyne. Han ene hadde/og har mørke brune. Andremann hadde litt mer brun/grønne, idag er de brune.

Anonymous poster hash: bd4e5...6b7

Skrevet

Jeg syns de hadde brune/ svarte øyne allerede fra fødselen.

Skrevet

Min datter ble født med mørkeblå øyne (som meg), og da hun var ett år, skiftet de gradvis til brune (som farens). 

Anonymous poster hash: 38ec6...693
Skrevet

Takk for svar 😊 det blir spennende å se hva det blir her, men da er det hvertfall ikke satt at de blir blåe som nå.

HI

Skrevet

Min ble født med lyseblå og hadde det fram til han var ca 2 uker, så ble de grønne og har hatt blå siden han var ca 6 uker :)

Skrevet

Født med mørk blå øyne, ble brune ved ett års alder

Anonymous poster hash: 0fb4c...b3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...