Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Ser mange skriver at det er bedre med ONS i fylla/tilfeldig sex enn forhold med følelser. Hvorfor det har jeg aldri forstått. Dere skriver at mannen sier at det betydde ingenting, kun sex. For meg hadde det vært verre hvis min mann ofret vårt liv for noe som ikke en gang betyr noe for ham - hvor lite er vår familie verdt for ham da? Enn hvis han risikerte familien på grunn av en blind forelskelse der han ikke klarte å styre følelsene sine. Synspunkter? Anonymous poster hash: 49a10...27c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Man trenger heldigvis ikke forstå hvorfor andre følelser annerledes. Vi er jo ikke like. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 5dd8e...cea
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Man trenger heldigvis ikke forstå hvorfor andre følelser annerledes. Vi er jo ikke like. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 5dd8e...cea Jeg prøver bare å forstå tankegangen deres, siden så mange mener at det er bedre med ONS som ikke betyr noe, enn kjærlighetsforhold på si. Jeg hadde følt at vår familie ikke betydde noen ting for mannen hvis han risikerte den for noe som han ikke en gang bryr seg om eller anser som viktig. Anonymous poster hash: 49a10...27c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Man trenger heldigvis ikke forstå hvorfor andre følelser annerledes. Vi er jo ikke like. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 5dd8e...cea Jeg prøver bare å forstå tankegangen deres, siden så mange mener at det er bedre med ONS som ikke betyr noe, enn kjærlighetsforhold på si. Jeg hadde følt at vår familie ikke betydde noen ting for mannen hvis han risikerte den for noe som han ikke en gang bryr seg om eller anser som viktig. Anonymous poster hash: 49a10...27c Fordi et ONS er noe som skjer én gang. At mannen driter på draget i fylla, angrer som en hund, hater seg selv for det han har gjort og bestemmer seg for og ALDRI gjøre det igjen er for mange mye bedre enn at mannen med viten og vilje, gang på gang, er utro...og er komfortabel med å være utro. At han synes det er greit å lyve for sin kjære: Nå går jeg på trening, kjære...og så drar han til elskerinnen. Personlig skjønner jeg ikke hvordan du synes at bevist og langvarig løgn og svik over lang tid ikke er være enn en tabbe på guttetur.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Men hvorfor orker du å bry deg om det i det hele tatt? Hvorfor prøve å forstå? Det angår jo bare de det angår, og det spiller jo ingen rolle for andre. Noen ganger er det enklere om man ikke skal forstå alt. Skjønner at du er nysgjerrig. Jeg er ikke av typen du beskriver, men har begynt å tenke at jeg ikke alltid trenger å forstå hvorfor folk ikke tenker som meg. Anonymous poster hash: 5dd8e...cea
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Ser at jeg har lest litt fort mellom linjene her og ikke tok helt hva du egentlig pratet om. Men du har fått et svar over her som er ganske logisk. Også er nok svaret det samme uansett. Vi er forskjellig, har forskjellige meninger. Det er ingen fasit. Anonymous poster hash: 5dd8e...cea
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Man trenger heldigvis ikke forstå hvorfor andre følelser annerledes. Vi er jo ikke like. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 5dd8e...cea Jeg prøver bare å forstå tankegangen deres, siden så mange mener at det er bedre med ONS som ikke betyr noe, enn kjærlighetsforhold på si. Jeg hadde følt at vår familie ikke betydde noen ting for mannen hvis han risikerte den for noe som han ikke en gang bryr seg om eller anser som viktig. Anonymous poster hash: 49a10...27c Jeg er enig tankegangen din, men jeg tror grunnen for de som synes et kjærlighetsforhold er verre ligger i at det er et dobbelt svik. I tillegg foregår jo slikt over lengre tid slik at hemmeligholdet og sviket blir enda større. Tror også at mange lettere vil akseptere et enkelt sidesprang som en feil som kan skje den beste. Men jeg er veldig enig resonnementet ditt rundt betydningen av forholdet man er i. Jeg ville også satt et stort spørsmålstegn ved soliditeten i forholdet om noe slikt hadde skjedd. Jeg hadde nok heller ikke akseptert det, men forstår tankegangen til de som velger å akseptere slikt. Anonymous poster hash: e1c75...336
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Men hvorfor orker du å bry deg om det i det hele tatt? Hvorfor prøve å forstå? Det angår jo bare de det angår, og det spiller jo ingen rolle for andre. Noen ganger er det enklere om man ikke skal forstå alt. Skjønner at du er nysgjerrig. Jeg er ikke av typen du beskriver, men har begynt å tenke at jeg ikke alltid trenger å forstå hvorfor folk ikke tenker som meg. Anonymous poster hash: 5dd8e...cea Det er vel ikke noe galt i å ønske å forstå hvordan andre tenker? Jeg synes det er ganske interessant å prøve å se ting fra andres synsvinkel så bare fortsett å spørre du hi👍 Anonymous poster hash: e1c75...336
Tulla99 Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Forskjellen er vel som flere påpeker, at et ons kan kalles forsettlig mens et kjærlighetsforhold eller elsker/ elskerinne forhold er overlagt. De fleste mener vel at gjentatte svik er verre enn et enkelt svik.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Jeg er enig med deg hi. Et ons hadde vært verre enn om mannen ble forelsket i en annen. Anonymous poster hash: 74b3c...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå