Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 jeg nekter å passe stedatter? En og annen gang i ny og ne kan jeg gjøre det (når det er noe viktig) men når vi først har henne synes jeg at mannen kan holde seg hjemme. Han jobber ganske mye og jeg vet at hvis jeg først åpner opp for å være alene med henne vil hanjobbe en dag eller to når hun er her. Så jeg er vanskelig og sier konsekvent NEI! jeg gjør ikke dette. Anonymous poster hash: ecdcb...1f6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Regner med at mor heller hadde hatt barnet hjemme om hun ikke fikk se far allikevel, synes det er helt ok at du nekter. Hadde det vært en time her og der hadde det vært annerledes men om det er hele dager så er det ikke. Om han vil jobbe mer må han nesten endre samværsavralen. Anonymous poster hash: 4ef5e...18f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Jeg synes du er kjip. Vi har mine, dine og vårt barn. ALLE barna som befinner seg i huset er våre barn når de er her. Vi deler på alle oppgavene rundt barna og vi likestiller alle barna. Å snakke om "pass" er tull og tøys. Barn som vi har, uansett om det er biologisk eller ikke, er en felles oppgave. Du spiller deg selv ut på sidelinjen med å ha en så rigid holdning. Det er ikke lett å skape en nyfamilie, men det er oss voksne som må inkludere, være rause og gi av oss selv. Anonymous poster hash: 87fc3...3ee
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Hvor mye samvær har han da? Hvis han har annenhver helg, og han ellers ville valgt å jobbe en dag eller to(!) så er jo det nesten hele samværet. Da skjønner jeg godt at du sier nei, og det er jo til det beste for jenta også. Anonymous poster hash: 76be5...518
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Hvor mye samvær har han da? Hvis han har annenhver helg, og han ellers ville valgt å jobbe en dag eller to(!) så er jo det nesten hele samværet. Da skjønner jeg godt at du sier nei, og det er jo til det beste for jenta også. Anonymous poster hash: 76be5...518 Han har 40% Jeg har henne selvsagt for småting, jeg kan også ta henne med på badeland etc uten pappa. MEN når pappa skal på jobb så må han ta henne med. Han jobber seks dager i uka og 10-12 timers dager de dagene hun ikke er her så jeg synes vel han kan prioritere familien når hun er her. Vi har felles barn også og i ukedager ser de knapt pappa. Jeg vet at om jeg ikke sender med datter på jobben hans blir det ikke BARE to timer men fem/seks. Anonymous poster hash: ecdcb...1f6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Hvor mye samvær har han da? Hvis han har annenhver helg, og han ellers ville valgt å jobbe en dag eller to(!) så er jo det nesten hele samværet. Da skjønner jeg godt at du sier nei, og det er jo til det beste for jenta også. Anonymous poster hash: 76be5...518 Han har 40% Jeg har henne selvsagt for småting, jeg kan også ta henne med på badeland etc uten pappa. MEN når pappa skal på jobb så må han ta henne med. Han jobber seks dager i uka og 10-12 timers dager de dagene hun ikke er her så jeg synes vel han kan prioritere familien når hun er her. Vi har felles barn også og i ukedager ser de knapt pappa. Jeg vet at om jeg ikke sender med datter på jobben hans blir det ikke BARE to timer men fem/seks. Anonymous poster hash: ecdcb...1f6 Høres ut som en kjip mann som alltid prioriterer jobbe forran familien. Høres ikke noe kjekt ut for datteren han heller. Etter hvert vil hun nok heller være hos mammaen om han/dere fortsetter slik. Anonymous poster hash: 55659...f3e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Stakkars jente! Det kan ikke være lett å få en sånn stemor... Anonymous poster hash: b91d3...bc9
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Hvor mye samvær har han da? Hvis han har annenhver helg, og han ellers ville valgt å jobbe en dag eller to(!) så er jo det nesten hele samværet. Da skjønner jeg godt at du sier nei, og det er jo til det beste for jenta også. Anonymous poster hash: 76be5...518 Han har 40%Jeg har henne selvsagt for småting, jeg kan også ta henne med på badeland etc uten pappa. MEN når pappa skal på jobb så må han ta henne med. Han jobber seks dager i uka og 10-12 timers dager de dagene hun ikke er her så jeg synes vel han kan prioritere familien når hun er her. Vi har felles barn også og i ukedager ser de knapt pappa. Jeg vet at om jeg ikke sender med datter på jobben hans blir det ikke BARE to timer men fem/seks. Anonymous poster hash: ecdcb...1f6 Høres ut som en kjip mann som alltid prioriterer jobbe forran familien. Høres ikke noe kjekt ut for datteren han heller. Etter hvert vil hun nok heller være hos mammaen om han/dere fortsetter slik. Anonymous poster hash: 55659...f3e Han har masse fine sider og er flink med barna. Han kan sitte og perle med barna i fire timer når han har fri. Han kan være "hesten" deres i stua. Han fletter hår og smører matpakke. Han er en flott pappa men firmaet hans er blitt for stort. Datteren elsker pappa så jeg tviler på at hun noensinne vil velge han bort. Anonymous poster hash: ecdcb...1f6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Hvor mye samvær har han da? Hvis han har annenhver helg, og han ellers ville valgt å jobbe en dag eller to(!) så er jo det nesten hele samværet. Da skjønner jeg godt at du sier nei, og det er jo til det beste for jenta også. Anonymous poster hash: 76be5...518 Han har 40%Jeg har henne selvsagt for småting, jeg kan også ta henne med på badeland etc uten pappa. MEN når pappa skal på jobb så må han ta henne med. Han jobber seks dager i uka og 10-12 timers dager de dagene hun ikke er her så jeg synes vel han kan prioritere familien når hun er her. Vi har felles barn også og i ukedager ser de knapt pappa. Jeg vet at om jeg ikke sender med datter på jobben hans blir det ikke BARE to timer men fem/seks. Anonymous poster hash: ecdcb...1f6 Jeg tenker at det finnes en årsak til det første samlivsbruddet. Anonymous poster hash: 6a7db...2d4
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Hans barn= hans ansvar. Det er hans oppgave å ta seg av barnet sitt, å være sammen med henne. Hvis det var slik at du hentet barnet i bhg/sfo og far kom hjem en time senere ville det vært annerledes. Da ville dere delt oppgaven, barnet fikk være med pappa. Anonymous poster hash: 42644...c46
**snuskeluska** Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Stakkars jente! Det kan ikke være lett å få en sånn stemor... Anonymous poster hash: b91d3...bc9 Jeg vil jo nesten si hun er heldig som har en slik stemor. Om ikke stemoren hadde sagt nei til pass hadde hun vel knapt nok sett faren sin! (og det er vel viktigere å tilbringe tid med faren sin fremfor stemor)
Gjest Minnieropptatt Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Stakkars jente! Det kan ikke være lett å få en sånn stemor... Anonymous poster hash: b91d3...bc9 Hva mener du? Fint å ha en stemor som gjør sitt for at far skal se barnet sitt mest mulig vel? Og som samtidig vil ta henne med på badeland. Som vil barnets beste!
Kaklehøna Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Synd at far velger å jobbe så mye når han har datteren sin, men jeg synes at du er kjip som nekter å passe henne. Dere kunne i hvertfall ha funnet en mellomting..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Jeg tolker det som at stemor vil det beste for en jente hun har blitt glad i. Hun vil at stedatteren skal være hos de for å være far og fars familie. Det beste for alle er om far jobber mindre. Btw. Jeg tror nok mannen trenger litt hjelp på kontoret, så han kan jobbe mindre. Anonymous poster hash: 00fbe...4e0
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #15 Skrevet 12. juni 2015 Jeg tenker at når far bare jobber når hun er der, bør hun kanskje ha mindre samvær med ham. Det er stygt mot datteren å overlate henne til stemor! Anonymous poster hash: b9091...7e6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #16 Skrevet 12. juni 2015 Jeg tenker at når far bare jobber når hun er der, bør hun kanskje ha mindre samvær med ham. Det er stygt mot datteren å overlate henne til stemor! Anonymous poster hash: b9091...7e6 Far jobber jo ikke når han har henne fordi jeg sier nei til å passe. HI Anonymous poster hash: ecdcb...1f6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #17 Skrevet 12. juni 2015 Synd at far velger å jobbe så mye når han har datteren sin, men jeg synes at du er kjip som nekter å passe henne. Dere kunne i hvertfall ha funnet en mellomting.. Jeg sier jo at far IKKE jobber når han har henne fordi jeg setter en stopper for det ved å kreve at han selv tar seg mest mulig av sin datter. Jeg mener det er viktig at han sitter med oss alle måltider og at han kysser henne god natt. Selvsagt inkluderer jeg stedatter i alt jeg gjør med felles barn og selvsagt er hun alltid med de gangene far ikke kan. Som ved sykdom, noe ekstraordinært på jobb eller en sammenkomst med kompiser. Som jeg skrev, jeg nekter å passe når det er jobb. Enten får han ansette flere folk eller trappe ned på oppdrag. HI Anonymous poster hash: ecdcb...1f6
the amazing spidermamma Skrevet 12. juni 2015 #18 Skrevet 12. juni 2015 Jeg synes det er synd at han må presses til å være sammen med barnet sitt. Men jeg synes ikke du er kjip. Det virker som om du gjør dette for å sette en grense som han ikke greier å sette selv, Og da er det på en måte greit selv om det ikke er greit.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #19 Skrevet 12. juni 2015 Enig med deg HI, dersom du gjør det en gang vil det bli en vane. Jenta trwnger selvfølgelig faren sin, og jeg synes du er snill som hjelper henne med pappabesøkene. Anonymous poster hash: 5aa39...80f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #20 Skrevet 12. juni 2015 Jeg synes absolutt han bør prioritere barna sine. La den tiden stebarnet ditt er på besøk være familietid også for ditt barn. Selvsagt vil det være situasjoner hvor det er unntak. (han bør forøvrig da være sammen med begge barna og kanskje du av og til kan få skippe pliktene dine og være bare deg en time eller fire) Spørsmålet er hvorfor i alle dager han har valgt å få barn hvis han ikke skal få oppleve verden sammen med dem, være med å formen dem osv! Anonymous poster hash: 5d485...a7f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #21 Skrevet 12. juni 2015 Hvis du sier nei for sikre at far er sammen med sitt eget barn så syntes jeg ikke det er kjipt jeg syntes det er bra. Noen mannfolk (og kvinnfolk) velger bort barna for jobb, hobby eller festing og da er det selvsagt det beste for barna at de ikke har noen som stepper inn slik at de får gjort det. Men på den andre siden tror jeg ikke jeg hadde valgt å være med en mann som jeg visste ville velge bort barna sine om han fikk sjansen. Regner med at denne mannen bare har de max 50% og da burde han fint kunne klare å legge ting til andre dager hvor barna ikke er hos han. Enten det er ekstra jobbing eller noe bare for gøy. Om man har barna boende hos seg på fulltid må man faktisk være mer rundt for å få familielivet til å gå rundt. Anonymous poster hash: 6bdf7...01e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #22 Skrevet 12. juni 2015 Ja du er kjipt. .. Hans barn burde jo bety mye for deg, barnet er jo halvparten av han.... Anonymous poster hash: b0163...d42
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #23 Skrevet 12. juni 2015 Ja du er kjipt. .. Hans barn burde jo bety mye for deg, barnet er jo halvparten av han.... Anonymous poster hash: b0163...d42 Er vel derfor hun sier nei, for at barnet skal få se far! Synes det virker som hun bryr seg, jeg. Anonymous poster hash: 7825b...67b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #24 Skrevet 12. juni 2015 Hvor mye samvær har han da? Hvis han har annenhver helg, og han ellers ville valgt å jobbe en dag eller to(!) så er jo det nesten hele samværet. Da skjønner jeg godt at du sier nei, og det er jo til det beste for jenta også. Anonymous poster hash: 76be5...518 Han har 40%Jeg har henne selvsagt for småting, jeg kan også ta henne med på badeland etc uten pappa. MEN når pappa skal på jobb så må han ta henne med. Han jobber seks dager i uka og 10-12 timers dager de dagene hun ikke er her så jeg synes vel han kan prioritere familien når hun er her. Vi har felles barn også og i ukedager ser de knapt pappa. Jeg vet at om jeg ikke sender med datter på jobben hans blir det ikke BARE to timer men fem/seks. Anonymous poster hash: ecdcb...1f6 Høres ut som en kjip mann som alltid prioriterer jobbe forran familien. Høres ikke noe kjekt ut for datteren han heller. Etter hvert vil hun nok heller være hos mammaen om han/dere fortsetter slik. Anonymous poster hash: 55659...f3e Han har masse fine sider og er flink med barna. Han kan sitte og perle med barna i fire timer når han har fri. Han kan være "hesten" deres i stua. Han fletter hår og smører matpakke. Han er en flott pappa men firmaet hans er blitt for stort. Datteren elsker pappa så jeg tviler på at hun noensinne vil velge han bort. Anonymous poster hash: ecdcb...1f6 Min datter elsker også sin far, men etter flere år hvor hun opplevde at far måtte tvinges til å bruke tid med henne nektet hun å reise til han. Hun var da 13 år og uansett hvor mye både jeg og far prøvde å overbevise henne om at han ønsket å tilbringe tid med henne så har hun ikke sovet over en natt hos han på 4 år. Mao selvom jenta er glad i sin far er ikke det en sikkerhet for at hun skal ønske å komme til dere i fremtiden. Anonymous poster hash: c158a...087
Gjest Darwinia:-) Skrevet 12. juni 2015 #25 Skrevet 12. juni 2015 Stakkars jente! Det kan ikke være lett å få en sånn stemor... Anonymous poster hash: b91d3...bc9 Du må ha tidenes dårligste leseforståelse! Hun sier jo at hun gjerne passer datteren innimellom og tar henne med på aktiviteter UTEn faren, Det hun ikke gidder er å stille opp som barnevakt HELE dagen slik at mannen kan stikke på jobb når han egentlig skulle hatt samvær med datteren sin. Med andre ord: hun forsøker å ordne det slik at stedatteren skal få den tiden sammen med sin far som hun har krav på. Og så sitter du og synes hun er en fæl stemor??? HI, stå på ditt. Jenta har krav på å treffe faren sin når hun kommer på samvær. Det er ikke rett (ovenfor datteren sin) at han lemper samværet over på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå