Gå til innhold

PTSD etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 9c4fa...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på om jeg sliter litt med det selv.. Men har ikke noe konkret å komme med annet enn at jeg blir kvalm og skjelven, får nesten panikk når jeg tenker på den. Jeg har blokkert ut de fleste minnene, både av fødselen og tiden etterpå...

Anonymous poster hash: dd8bd...876
Skrevet

Jeg sleit med det.

Hadde mareritt i flere mnd etterpå hvor jeg våknet søkkvåt av svette, fordi jeg hadde drømt at jeg var gravid igjen.

Nektet å ha sex på over et år etterpå fordi jeg var redd for å bli gravid med prevensjon.

Skulle aldri ha flere barn, og slet så mye med angst at jeg måtte gå på medisiner i to år.

Etter noen år bestemte vi oss for at datteren vår burde få søsken, og etter å ha blitt lovet keisersnitt på sykehuset tok jeg ut spiralen.

I løpet av svangerskapet fikk jeg bearbeidet opplevelsen såpass mye at jeg ønsket å føde vaginalt.

Gikk i samtaler med jordmor på sykehuset hver uke, og endte opp med en drømmefødsel!

Er nå gravid led nummer tre, og gleder meg faktisk litt til å føde igjen 😄

Anonymous poster hash: 29622...788

Skrevet

Jeg sleit med det.

Hadde mareritt i flere mnd etterpå hvor jeg våknet søkkvåt av svette, fordi jeg hadde drømt at jeg var gravid igjen.

Nektet å ha sex på over et år etterpå fordi jeg var redd for å bli gravid med prevensjon.

Skulle aldri ha flere barn, og slet så mye med angst at jeg måtte gå på medisiner i to år.

Etter noen år bestemte vi oss for at datteren vår burde få søsken, og etter å ha blitt lovet keisersnitt på sykehuset tok jeg ut spiralen.

I løpet av svangerskapet fikk jeg bearbeidet opplevelsen såpass mye at jeg ønsket å føde vaginalt.

Gikk i samtaler med jordmor på sykehuset hver uke, og endte opp med en drømmefødsel!

Er nå gravid led nummer tre, og gleder meg faktisk litt til å føde igjen 😄

Anonymous poster hash: 29622...788

Skjedde det noe spesielt under første fødsel? Og hadde du noen sånne tanker etterr fødsel nr 2?

Skrevet

Jeg lurer på om jeg sliter litt med det selv.. Men har ikke noe konkret å komme med annet enn at jeg blir kvalm og skjelven, får nesten panikk når jeg tenker på den. Jeg har blokkert ut de fleste minnene, både av fødselen og tiden etterpå...

Anonymous poster hash: dd8bd...876

Hvis du slår på tv'n og det er fødeavd som står på, hva gjør du da? Ser på eller zapper fortest mulig?

Jeg klarer ikke å slå på tv'n i det tidsrommet jeg vet at fødeavdelingen går, får helt panisk opplevelse..

Etter å ha født barn nr 1 jobbet jeg på sykehuset i etasjen over fødeavdelingen, og jeg klarte nesten ikke gå trappene pga at jeg da måtte se inngangen til føden.. Fikk angst, høy puls og nærmest panisk følelse.

Skrevet

Fikk posttraumatisk stress etter fødsel, men det skyldes ikke selve fødselen, det helvete jeg var gjennom på sykehuset i 4 uker i forbindelse med den.

Anonymous poster hash: 4500c...a47
Skrevet

Fikk posttraumatisk stress etter fødsel, men det skyldes ikke selve fødselen, det helvete jeg var gjennom på sykehuset i 4 uker i forbindelse med den.

Anonymous poster hash: 4500c...a47

Kan du fortelle litt om hva du opplevde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...