Gå til innhold

Hadde du blitt irritert? Mannen tar barnet med på "pappa-ferie"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann jobber noe hinsides og han har knapt sett barnet vårt selv om vi bor sammen. I sommer har han valgt å ta seg 2 mnd fri noe som virkelig er fortjent siden han jobber så grusomt. 

Iallefall. Han fant ut at han skulle ta barnet med på en ferie slik at de fikk være sammen alene og knytte litt bånd og både jeg og barnet jublet for dette har de virkelig godt av, men... "plutselig" finner han ut at svigermor skal bli med slik at HUN kan passe barnet slik at han får være i fred. Jeg ble egentlig litt sjokkert og barnet har gledet seg noe enormt for at endelig skulle h*n få være sammen med pappa ALENE. :( Jeg hadde forstått det hvis denne ferien var den eneste stunden han hadde fri, men han skal faktisk på ferie senere i sommer helt alene! Svigermor var informert før hverken jeg eller barnet visste det. Når barnet fikk høre det fortalte barnet meg at h*n ønsket at jeg kunne bli med isteden for svigermor :( Jeg unnskyldte meg med at jeg måtte dessverre jobbe. Huff, hadde jeg visst at han ville være litt i fred på ferien så kunne jeg tatt meg fri, men det gjorde jeg jo ikke siden dette var liksom en pappa-ferie..

Hadde dere blitt irritert? 

Anonymous poster hash: b6018...1b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette virkelig sant? 

Irritert er bare forbokstaven!

Anonymous poster hash: cf18f...d35
Skrevet

Jeg hadde ikke bare blitt irritert, jeg hadde blitt skuffet også. Her høres det ut som det er alvorlig kommunikasjonssvikt.

Skrevet

Ja!! Mangel på kommunikasjon? Han burde prata med deg.. Han har vel selv sagt det var for å knyttes mer med barnet? Merkelig å spørre svigermor uten å snakke med deg

Anonymous poster hash: 3523a...2eb

Skrevet

Ja!! Mangel på kommunikasjon? Han burde prata med deg.. Han har vel selv sagt det var for å knyttes mer med barnet? Merkelig å spørre svigermor uten å snakke med deg

Anonymous poster hash: 3523a...2eb

Tydeligvis er det mangel på kommunikasjon, visste ikke at vi hadde det :( 

HI

Anonymous poster hash: 050c2...3d1

Skrevet

Det hadde ikke blitt noe av for å si det sånn. Men noe slikt kunne aldri aldri mannen min funnet på.

Anonymous poster hash: b1138...c6f

Skrevet

Dette hadde vært en dealbraker for meg. Så egoistisk går det ikke an å være.

Anonymous poster hash: 3e526...833

Skrevet

Wow.. Meget spesielt.. Hadde min mann aldri gjort.. Er det kvalitetstid tar man ikke med barnevakt!

Skrevet

Omg, over og UT!!

Anonymous poster hash: 76850...883

Skrevet

Whaaaat??! Her kjenner jeg at jeg er ekstremt spent på hva mannen sier når du konfronterer han. Hvis ikke du allerede har gjort det,da.

Skrevet

Hvis han sier/mener at han vil få "være i fred", er det meget spesielt. Og særlig når han skal på aleneferie senere. Men hvis han tenker at det er litt skummelt å reise avgårde helt alene med barnet, og synes det er tryggere å ha med svigermor for å hjelpe litt i blant, er det noe annet. Kanskje han også ikke helt tør å innrømme det? Selv om det uansett er skuffende når han sier først de skal på ferie bare han og barnet.

Anonymous poster hash: 50911...de4
Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt her. Hadde det vært min menn hadde han fått så ørene flagret( noe heldigvis ikke min ville gjort)

Du får si at det ikke er aktuelt at han tar med moren sin på en ferie han har lovet ungen sin skulle være kun for de.

Først jobber han og ikke bruker tid på deg og ungen og du må gjøre alt. Og nå skal han ta med barnevakt når han skal være sammen med ungen og i tillegg skal han på egotur.

Vet han at han har familie?

Når er dere sammen?

Anonymous poster hash: fda02...8bd
Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt her. Hadde det vært min menn hadde han fått så ørene flagret( noe heldigvis ikke min ville gjort)

Du får si at det ikke er aktuelt at han tar med moren sin på en ferie han har lovet ungen sin skulle være kun for de.

Først jobber han og ikke bruker tid på deg og ungen og du må gjøre alt. Og nå skal han ta med barnevakt når han skal være sammen med ungen og i tillegg skal han på egotur.

Når er dere sammen?

Jeg kjenner at det rett og slett er urettferdig. Her går jeg og barnet "alene", jeg og barnet er alene på alle sammenkoster, barnehage, middag - på et vis er det bare oss to.. Er faktisk mange som har trodd at jeg var alenemor og nå når han endelig har mulighet til å knytte bånd med barnet så vil(?) han ikke allikevel, huff :( 

Jeg skal ta en god prat med ham senere om både det jeg føler og ikke minst hva barnet føler, barnet er også skuffet :( Kan jo være som ei her oppe sier at han synes det er skummelt å dra alene, men da skulle han ikke lovet barnet en pappa-tur der det bare var de to. 

HI

Skrevet

Når er dere sammen?

Jeg kjenner at det rett og slett er urettferdig. Her går jeg og barnet "alene", jeg og barnet er alene på alle sammenkoster, barnehage, middag - på et vis er det bare oss to.. Er faktisk mange som har trodd at jeg var alenemor og nå når han endelig har mulighet til å knytte bånd med barnet så vil(?) han ikke allikevel, huff :( 

Jeg skal ta en god prat med ham senere om både det jeg føler og ikke minst hva barnet føler, barnet er også skuffet :( Kan jo være som ei her oppe sier at han synes det er skummelt å dra alene, men da skulle han ikke lovet barnet en pappa-tur der det bare var de to. 

HI

Nei det skulle han ikke lovet og han skulle diskutert dette med deg og ikke bare invitere med seg moren sin.

Ja det må nok en samtale til.

Håper han forstår og ikke går rett i forsvar slik enkelte gjør.

Skrevet

Når du snakker med ham, legg vekt på hvor skuffet barnet ble. Han/Hun trodde dette var en fin pappa/barn ferie, og nå er det noe helt annet aom er planlagt.

Be ham tenke seg om, om hvilke minner han ønsker at barnet skal ha med videre i livet fra denne ferien.

Anonymous poster hash: e7e71...fe8

Skrevet

herregud, barnet ditt dør ikke at farmor er med. hvorfor er alle så i mot svigermor her inne?

Anonymous poster hash: 2de57...479
Skrevet

Jeg skjønner at du er skuffet HI.

Tror faktisk det er ganske vanlig at menn fort ber sin mor om hjelp til ungene.

Jeg jobbet sammen med et utenlandsk par med to barn for noen år siden, de hadde ikke familie her og jobbet ofte på litt ukurante tider.

Kona var mye alene med ungene og den ene gangen hun faktisk skulle være borte noen dager fikk mannen tilkalt foreldrene sine. Helt fra Israel kom de, for å hjelpe ham i disse dagene..

Skrevet

herregud, barnet ditt dør ikke at farmor er med. hvorfor er alle så i mot svigermor her inne? Anonymous poster hash: 2de57...479

Les innleggene en gang til du.

Anonymous poster hash: a4ba1...afb

Skrevet

herregud, barnet ditt dør ikke at farmor er med. hvorfor er alle så i mot svigermor her inne?

Anonymous poster hash: 2de57...479

Jeg hadde blitt irritert om så han hadde invitert min mor med seg. Dette handler ikke om svigermor, men at min mann har skuffet barnet vårt - og meg. 

HI

Skrevet

Hvordan gikk det, HI?

Anonymous poster hash: a6c84...82d

Skrevet

Skjønner godt at barnet ble skuffet, som hadde gledet seg til ferie sammen med BARE pappa......

Anonymous poster hash: 4750b...1c6
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Kanskje pappaen er engstelig for å være alene med h*n? Idiotisk oppførsel uansett....

Anonymous poster hash: e8191...5c0
Skrevet

Jeg ville ikke bare blitt irritert! Jeg ville eksplodert å det hadde endt med at pappaen dro alene på ferie med barnet sånn som var planen i utgangspunktet. Jeg hadde virkelig ikke gitt meg på dette! Stakkars barnet. Jeg kan akseptere mye, men å skuffe sine egne barn er ikke en av tingene jeg aksepterer!

Anonymous poster hash: f61e6...ac8

Skrevet

En sånn hadde jeg ikke klart å være sammen med.

Skrevet

Jeg tviler på at hun er invitert med slik at han kan få fri fra barnet, hun er nok invitert med for at hun sikkert også treffer barnebarnet sitt sjeldent, det er utvilsomt greit å ha barnevakt med seg uansett om du ikke planlegger å ha fri fra barnet, men på denne måten får han kanskje sove litt lenger om morgenen mens farmor står opp noen av dagene med poden. Og så er de to stykker. Jeg hadde ikke blitt irritert, som du sier, han jobber hinsides mye og om jeg i utgangspunktet ikke hadde et behov for å bli med så ville jeg gitt blaffen og nytt tiden hjemme alene mens guttungen, mann og farmor koste seg på tur.

Anonymous poster hash: cb385...850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...