Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Hei! Leste i en tråd at mange forbinder ukedager med farger. Jeg derimot ser ikke farger, men hvordan uka er bygd opp. Det er 7 plater med MTOTFLS, som går i en trapp nedover. :-p Året går som en oval, der desember/januar er i "toppen", og juni/juli i "bunnen". Hvordan tenker du? Anonymous poster hash: 08baf...051
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Barnehagen la alt tilrette for meg at mandag var gul, tirsdag var grønn, onsdag var lilla osv i form av en plastlagt papptavle. Året var et vevd veggteppe med månedene delt inn i sirkler. Ser for meg både ukedagene og månedene etter veggene i barnehagen. Men, jeg har vel en slags ubehag-synestesi Feber er firkant, magesmerter er ovalt, kuttskader/skrubbsår gir trekanter, brennende smerter er sylinder osv. Selv i voksen alder ankom jeg sykehuset i sykebilen og klarte bare å stutte frem "det er ovalt, det er ovalt!" Som om ikke det var nok trodde legen eller sykepleieren at jeg mente oralt, så det ble fort fokusert på munn og svelg. Anonymous poster hash: fa622...97c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Det der er helt merkelig! Jeg ser ukedagene for meg sånn: mandag - tirsdag - onsdag som en rett linje, torsdag litt på skrå nedover, fredag enda mer på skrå, lørdag og søndag rett opp. Året er en oval. Den begynner helt til Høgre på midten liksom. Nå er vi nesten på midten til venstre! Vanskelig å forklare. Noen som vet hvorfor det er sånn? Vet det har et navn, men husker ikke hva det var... Anonymous poster hash: 2e39b...401
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Jeg tenker ikke farger. Jeg tenker det som en firkant, som er delt opp i alle dagene som på kalenderen. Året, derimot, er for meg en oval sak.. Der jul er i bøyningen til høyre, januar er akkurat på toppen og mot sommeren går det til venstre. Anonymous poster hash: 33cd1...16e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Jeg tenkte farger når jeg var liten. Husker at mandag var blå, tirsdag grønn, onsdag oransje, torsdag svart, fredag og lørdag husker jeg ikke og søndag var rød Anonymous poster hash: 593d2...f5e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Jeg ser for meg både uken og år som en sirkel, kanskje noe oval. Mandag begynner så langt til venstre som mulig, og uken går mot klokka. Lørdag og søndag ligger da helt på toppen av sirkelen. Året er som en klokke, hvor januar begynner ca halv tolv. Går fremdeles mot klokka. Jeg ser enkelte bokstaver i farger, men ikke så mange. A er definitivt blå, det er vel den sterkeste. G har ingen farge, men det er den mest feminine bokstaven vi har Føles nesten feil at noen gutter har g i navnet (inkludert min sønn faktisk!) T er gul.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Ser for meg ukedagene som en linje mandag-fredag og med lørdag/søndag oppå de fem første, slik at når søndagen er slutt så bikker det ned til mandag. Året ser jeg helt likeens, men januar-september i øverste linje og okt-desember under. Anonymous poster hash: c1eeb...380
Miss Honey Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Det kalles synestesi. Jeg er synestetiker og ser ord, bokstaver og tall i farger. Noen ser dager, uker, måneder i en slags form. Trapp, sirkel osv.. Mens noen ser musikk i farger. Den skulle jeg gjerne hatt. For meg er dagene i farger fordi ordene er i farger. Sånn som dette: Mandag-rød Tirsdag-gul Onsdag-lyseblå Torsdag-mørkeblå Fredag-rosa Lørdag-hvit/grå/sølv(lys, vanskelig å forklare fargen je ser for meg) Søndag- gul (men bittelitt varmere enn den gule fargen på tirsdag) Fargene kommer altså i mange nyanser her😂
Miss Honey Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Barnehagen la alt tilrette for meg at mandag var gul, tirsdag var grønn, onsdag var lilla osv i form av en plastlagt papptavle. Året var et vevd veggteppe med månedene delt inn i sirkler. Ser for meg både ukedagene og månedene etter veggene i barnehagen. Men, jeg har vel en slags ubehag-synestesi Feber er firkant, magesmerter er ovalt, kuttskader/skrubbsår gir trekanter, brennende smerter er sylinder osv. Selv i voksen alder ankom jeg sykehuset i sykebilen og klarte bare å stutte frem "det er ovalt, det er ovalt!" Som om ikke det var nok trodde legen eller sykepleieren at jeg mente oralt, så det ble fort fokusert på munn og svelg. Anonymous poster hash: fa622...97c Hahaha😂 denne var bra. Tror jeg ser feber som ovalt jeg. Noe i meg protesterte i hvert fall da du mente det var firkantet😂👍🏻
Miss Honey Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Jeg ser for meg både uken og år som en sirkel, kanskje noe oval. Mandag begynner så langt til venstre som mulig, og uken går mot klokka. Lørdag og søndag ligger da helt på toppen av sirkelen. Året er som en klokke, hvor januar begynner ca halv tolv. Går fremdeles mot klokka. Jeg ser enkelte bokstaver i farger, men ikke så mange. A er definitivt blå, det er vel den sterkeste. G har ingen farge, men det er den mest feminine bokstaven vi har Føles nesten feil at noen gutter har g i navnet (inkludert min sønn faktisk!) T er gul. Neeeei A er gul, T er blå og G er lysebrun og i hvert fall ikke feminin!😂
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Jeg ser for meg både uken og år som en sirkel, kanskje noe oval. Mandag begynner så langt til venstre som mulig, og uken går mot klokka. Lørdag og søndag ligger da helt på toppen av sirkelen. Året er som en klokke, hvor januar begynner ca halv tolv. Går fremdeles mot klokka. Jeg ser enkelte bokstaver i farger, men ikke så mange. A er definitivt blå, det er vel den sterkeste. G har ingen farge, men det er den mest feminine bokstaven vi har Føles nesten feil at noen gutter har g i navnet (inkludert min sønn faktisk!) T er gul. Neeeei A er gul, T er blå og G er lysebrun og i hvert fall ikke feminin! Å nei du er jo helt på jordet! Typisk dib-skrulle
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Sønnen min på 3 fortalte meg at bokstaven min "T" er gul i dag tidlig Kanskje han er en sånn variant han og Anonymous poster hash: 72916...a34
FlinkePike Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Ser ukedagene i en rett rekke fremover, fra start til slutt. Månedene ser jeg derimot som en sirkel, hvor sommermåneder er på topp og vinter på bunn. Høstmnd på høyresiden og vår på venstre. Akkurat som på et kompass
Miss Honey Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Forresten, må bare fortelle om datteren min som mener sanger er kalde eller varme😂 hun var 3 år da hun begynte å klage på at jeg ikke forsto henne. "Nei mamma denne sangen er VARM jeg vil høre en KALD sang når det er kaldt ute du må jo forstå det" merkelige greier😂❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå