Gå til innhold

Blødninger og smerter, 9 uker gravid! Hvem kontaker jeg? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-(

Frem tul mandag er jeg bortreist, og er to timer kjøring unna fastlegen min.

Anonymous poster hash: 68fe7...fa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakt?

Anonymous poster hash: d8706...8db

Skrevet

Det er ikke noe de kan gjøre når du er så kort på vei. Mister du, så mister du. Hadde det vært snakk om mye senere i svangerskapet så kunne du trolig ha fått hjelp. Jeg har mistet 5 ganger rundt uke 10.

Anonymous poster hash: 8da1e...8fc

Skrevet

"Mister du, så mister du" Så utrolig kaldt av deg å si!

Jeg forstår at det ikke er noe å gjøre. Men jeg ønsker såklart å finne ut om spiren fortsatt lever eller ikke!

Hi

Skrevet

Legevakt men ikke sikkert de vil se på deg.

Det er jo ingenting å gjøre så tidlig.

Noen legevakter er snille og tar hensyn til DEG og undersøker deg for å gi deg visshet. Andre er kyniske og sier det som skjer det skjer.

Anonymous poster hash: 23ac2...7b2

Skrevet

"Mister du, så mister du" Så utrolig kaldt av deg å si!

Jeg forstår at det ikke er noe å gjøre. Men jeg ønsker såklart å finne ut om spiren fortsatt lever eller ikke!

Hi

Er det jeg har fått beskjed om alle gangene.

Anonymous poster hash: 8da1e...8fc

Skrevet

Det er ikke kaldt å si.. Desverre. Er mange legevakter som ikke har bra nok ultralydutstyr heller (opplevde jeg), ring og hør om de har eventuelt få hastetime til en klinikk som gjør ultralyd eller ring nærmeste sykehus og spør dem. Forum er uansett ikke første jeg ville kontaktet, det ville vært sykehus eller fastlege.

Anonymous poster hash: 7b0f2...1f7
Skrevet

Det er dessverre akkurat sånn realiteten er. Mister du så mister du. Det er som regel en grunn til at kroppen vår "rydder opp". Det er ingen leger som får gjort noe som helst så tidlig i et svangerskap.

Når du velger å spørre om ting på et forum må du også tåle å få de svarene du får. Denne gangen var jo svaret riktig også. Det er ikke hver gang det er det her inne.

Anonymous poster hash: 62b14...c6f

Skrevet

Ringer du legevakten her sier de bare at naturen må gå sin gang også får du kontakte fastlege til mandag for evt å sjekke at alt har kommet ut, de tar deg ikke inn i det hele tatt...

Men du kan jo se om det er en privat gynekolog der du befinner deg (sjekk 1881), da kan du kanskje få en hastetime og en ul om du er villig til å betale for det.

Anonymous poster hash: 40c1b...81f
Skrevet

Ordne akutt-time hos en gynekolog! Det gjorde jeg da jeg var i din situasjon. Her kom blødningen av lavtliggende morkake. Nå har jeg en frisk og fin baby.

Håper det går bra for deg, og ikke bry deg om de nedlatende kommentarene her. Jeg vet veldig godt hvor forferdelig det er å oppleve blødninger i svangerskapet. Jeg gråt selv. Heldigvis gikk det bra. Får tro og håpe det gjør det for deg også <3

Kjempestor klem

Anonymous poster hash: 467ed...ea7

Skrevet

Da jeg hadde blødninger i uke 6, ringte jeg legevakta for å høre, de ba meg komme ned med en gang for undersøkelse. Ble litt venting da dette var midt i Oslo, men de tok meg veldig seriøst og var veldig behjelpelige. 

Ring legevakta hvis du føler for det, det er aldri "for tidlig" til å få avklart hva som skjer i kroppen din.

Anonymous poster hash: b5460...97f
Skrevet

Først og fremst, jg blødde i uke 8, hadde smerter. Er nå 25 uker på vei, det gikk fint :) Håper på det samme for deg.

Mulig det var kaldt å si "mister du så mister du", men dessverre er det så brutalt. De færreste tar det alvorlig så tidlig, og man blir sjelden tatt som akutt.

Lever spiren din så lever den når du mest sannsynlig får ultralyd om noen dager. Jeg fikk ikke engang ultralyd, måtte ta blodprøve med noen dagers mellomrom.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 6cd8d...3c4

Skrevet

Ringt legevakta og fikk komme med en gang. :-) Fikk tatt UL og det viste seg at alt var bra!

Så nå kan jeg puste lettet ut! <3

Hi

Skrevet

Vet ikke hvilke leger/sykehus dere har kontaktet, men her tok de meg veldig alvorlig iallefall! Super hyggelig, fikk komme med en gang og de beroliget meg veldig. :-)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...