Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Pappaen til gutten venter barn og gutten misliker det veldig. Han har ingen søsken fra før, og har alltid vært i fokus hos alle parter. Når jeg snakker med han om at det blir sååå stas og gøy med lillebror/søster sier han bl.a.: "Orker ikke å prate om det" "Det er så barnslig" "Orker ikke å dra til pappa" "Hater babyer som gråter" "Det blir kjedelig" Jeg har hele veien vært veldig positiv og oppmuntret han. Men likevel er han bare sååå negativ! Lurer på om det er et skalkeskjul han har, eller om han faktisk føler det slik. Utrolig synd dersom han faktisk gruer seg til å bli storebror! Jeg er selv gravid (10 uker) og sønnen nin vet ingenting ennå. Er spent på hvordan han reagerer. Hvordan reagerte deres større barn på å bli storebror/søster? Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å få han til å forstå at dette kommer helt sikkert til å bli kjenpe gøy. Anonymous poster hash: e023b...f39
Gjest Minnieropptatt Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Det blir jo ikke kjempegøy å få en liten bylt hjem. Ikke fokuser så mye på det.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Tror det kan være bedre for gutten å bli møtt med sine følelser. Han føler seg nok bare truet stakkars. Her kan både du og far trygge hans rolle for dere 😊 Anonymous poster hash: c828d...9f7
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 La han være og bli litt vant til det. Og ikke forvent at han skal juble av glede - babyer er ikke GØY for store barn nødvendigvis. Selv er jeg gravid og har en 7 åring fra før. Han begynte å gråte når han fikk vite det var ei jente. Og han har sagt mange ganger at han helst ikke ville hatt et søsken om han kunne velge. Men andre ganger spør han masse og snakker om hvordan det vil være å ha en baby her. Han gru-gleder seg. Ikke snakk så mye om det. Det går seg til. Anonymous poster hash: 6f6b2...af6
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #5 Skrevet 11. juni 2015 Kjempegøy? Jo mer du sier kjempegøy og jippi til han jo mindre føler han seg sett og forstått.. Han trenger at noen bekrefter følelsene hans, gir han tillatelse, forstår at det kan være dritt.. Han skal ikke behøve å ha dårlig samvittighet eller døle seg unormal i tillegg til å ha vonde følelser Anonymous poster hash: 4e5c2...400
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #6 Skrevet 11. juni 2015 Kjøp et par bøker om det å bli storebror. Les for han og snakk med han. Vær ærlig på at dere skjønner han ikke vil bli storebror. Snakk litt om at han kommer til å være forbildet til babyen. Kjenner han noen som har noen kule storebrødre? Ikke forvent at dette skal være gøy for han. La han få reagere som han vil. Anonymous poster hash: fbc90...0fd
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Tja, han har jo selvinnsikt om han skjønner han må dele på oppmerksomhet heretter. Min eldste var 12 da han fikk søsken og for stor til å være sjalu. Men han har nok kjent på det noen ganger når hans 'behov' har måtte vike. Nå har jeg nettopp fått nr 4 og han på 6 er den som firguder den nye over alt. Stuller og duller, klemmer ig susser og skravler med den lille. Men dere må jo være ærlige med gutten om at slett ikke alt blir så koselig. Det blir slitne foreldre som ikke klarer å sette han foran bestandig og kanskje mye gråt... og veldig mye kos. Og han blir nok flad i søsknene. .. Gratulerer,forresten! Anonymous poster hash: 5e63f...625
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #8 Skrevet 11. juni 2015 bortskjemt unge sier jeg da, for en oppførsel Anonymous poster hash: 8f0f4...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå