Gå til innhold

Flere som har lest denne tråden inne på kvinneguiden?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser nå jeg linket til side 6 i tråden, bla dere bakover for å få med starten.

HI

Anonymous poster hash: e04aa...9f5

Skrevet

Mangler ord.. :-o

Skrevet

Er det mulig! Håper foreldrene er sterke nok til å sende en klage til rett instans, de burde fått sparket og inndratt autorisasjonen asap og aldri mer hatt mulighet til å jobbe med mennesker!

Anonymous poster hash: 08d3f...5dc
Skrevet

Fy flate, det er det styggeste jeg har hørt. Håper hun helsesøsteren skammer seg dypt og inderlig og hun BØR virkelig ta kontakt med denne jenta å beklage seg. At det går an!!! Jeg er sjokkert :-O

Anonymous poster hash: a9bff...467
Skrevet

Æsj, nå ble jeg kvalm :(

Anonymous poster hash: 4e8fd...085

Skrevet

Dumt sagt, men jeg må si jeg synes dere tar alt for mye av her...

Anonymous poster hash: 02823...a93
Skrevet

Nei, det gjør de ikke. Voksne mennesker, et hjelpeapparat, omtaler et spedbarn som stygt - har det som en intern morsomhet. 

Anonymous poster hash: 06560...bda

Skrevet

Nei, det gjør de ikke. Voksne mennesker, et hjelpeapparat, omtaler et spedbarn som stygt - har det som en intern morsomhet.

Det er godt vi ikke vet alt som blir sagt om oss og barna våre på skoler, i barnehager, på helsestasjoner, på sykehus osv.

Mennesker prater om andre seg i mellom.

Anonymous poster hash: bf51a...a3b

Skrevet

Det er godt vi ikke vet alt som blir sagt om oss og barna våre på skoler, i barnehager, på helsestasjoner, på sykehus osv.

Jeg jobber selv på skole, og har hørt mye rart. Har derimot aldri opplevd at et nedsettende kallenavn har blitt tatt i bruk av flere mennesker. Har heller aldri opplevd at noen har sagt noe negativt på grunnlag av et barns utseende, kun oppførsel. Å gi et spedbarne et slikt kallenavn er bare rystende!

Skrevet

Det gjør de, men de burde i alle fall være profesjonelle nok til å sørge for at vi ikke hører det! Jeg var innlagt på sykehus for gallestein og overhørte noen diskutere på gangen, rett utenfor den åpne døren inn til rommet mitt, om de kunne operere meg på det lokale sykehuset eller om de måtte sende meg videre. Han ene sa: "Nei, det er helt umulig, har dere SETT hvor feit hun er eller?!"

Det kunne de godt tatt et annet sted. Med lukket dør.

Anonymous poster hash: c0e4d...d7e

Skrevet

Nå har jeg lest hele saken og er sjokkert og sint. Om ungen er fin eller ikke skal ikke helsepersonell over lengre tid lage en "morsom intern ting" om at de kalte ungen Ugly Andy, som videre ble til Den stygge andungen!!!

Slik noen skrev, tenk om du sitter på legekontoret og blir omtalt som " kan du ta blodprøve av feita/negeren/hun med nesen/ cellulittdama"?

At dette har skjedd over lengre tid hvor de har videreutviklet navnet er så sjokkerende at jeg ikke har ord.

Anonymous poster hash: 14e47...509

Skrevet

Jeg jobber selv på skole, og har hørt mye rart. Har derimot aldri opplevd at et nedsettende kallenavn har blitt tatt i bruk av flere mennesker. Har heller aldri opplevd at noen har sagt noe negativt på grunnlag av et barns utseende, kun oppførsel. Å gi et spedbarne et slikt kallenavn er bare rystende!

Det er nok ikke så uvanlig uansett hvor lite ålreit det er.

Men etter å ha jobbet på skole, i barnehage og på sykehus er jeg på ingen måte overrasket.

Skrevet

Jeg kikket riktignok bare gjennom deler av tråden, og jeg er selvfølgelig enig i at Helsesøsteren gikk langt over streken.

Men, - så utrolig mange av hønsene som kommenterer kommer med en eller annen variant av: " ikke bry deg, han blir nok pen til slutt bare de får operert ham litt!" Og det er det ingen som reagerer på.. Snakker om dårlig feiing for egen dør!

Skrevet

Jeg er og helsepersonell. Man lager ikke kallenavn på sine brukere/pasienter!! Fy fader for en drittkjerring den helsesøstera.

Anonymous poster hash: b0d6b...b05

Skrevet

Jeg er og helsepersonell. Man lager ikke kallenavn på sine brukere/pasienter!! Fy fader for en drittkjerring den helsesøstera.

Kallenavn og kallenavn, jo det gjør vi faktisk. Om vi møtes ute og må dele informasjon om en pasient(hjemmebaserte tjenester, treffes underveis) kan vi gjerne bruke kallenavn for anonymisering. "Solstrålen" i femte, for eksempel...

Anonymous poster hash: f33cb...096

Skrevet

Kallenavn og kallenavn, jo det gjør vi faktisk. Om vi møtes ute og må dele informasjon om en pasient(hjemmebaserte tjenester, treffes underveis) kan vi gjerne bruke kallenavn for anonymisering. "Solstrålen" i femte, for eksempel...

Men dette er jo snakk om en baby!

Skrevet

Ikke bare helsesøstra, det var jo tydeligvis flere med på dette.

Håper trådstarteren på kvinneguiden melder dette til fylkesmann/pasientombud! En eller annen advarsel bør jo gis!

Skrevet

Jeg er og helsepersonell. Man lager ikke kallenavn på sine brukere/pasienter!! Fy fader for en drittkjerring den helsesøstera. Anonymous poster hash: b0d6b...b05

Kallenavn og kallenavn, jo det gjør vi faktisk. Om vi møtes ute og må dele informasjon om en pasient(hjemmebaserte tjenester, treffes underveis) kan vi gjerne bruke kallenavn for anonymisering. "Solstrålen" i femte, for eksempel...Anonymous poster hash: f33cb...096
hva hadde du syntes om det var din mor som ble omtalt som "solstrålen"???

Skrevet

Jeg er og helsepersonell. Man lager ikke kallenavn på sine brukere/pasienter!! Fy fader for en drittkjerring den helsesøstera. Anonymous poster hash: b0d6b...b05

Kallenavn og kallenavn, jo det gjør vi faktisk. Om vi møtes ute og må dele informasjon om en pasient(hjemmebaserte tjenester, treffes underveis) kan vi gjerne bruke kallenavn for anonymisering. "Solstrålen" i femte, for eksempel...Anonymous poster hash: f33cb...096

Akkurat det kallenavnet hadde jeg syntes var koselig

Skrevet

Nei vet du hva, da er dere ikke mye profesjonelle. Jobber i barnehage, og all tid vi ikke sitter i et møte, er i en setting det er naturlig å bruke barnets navn bruker vi forbokstav, kjønn, alder, det vil si Lj4 for å beskrive at det er Lise, ei jente på 4 vi snakker om. Vi har IKKE kallenavn på barna. Barna får heller ikke bruke nvn som f.eks LilleOskar og StoreOskar om det er to barn med samme navn i barnehagen. Kallenavn er belastende og unødvendige.

Eksempelet du viser, om "solstrålen" er heller ikke relevant i denne sammenhengen, her har de brukt barnets virkelige navn, og bevisst laget et kallenavn på det over lang tid, hvor det også fokuseres på hans utseende.

Sjokkert over mangelen på profesjon her altså.

Anonymous poster hash: 4df4d...79f

Skrevet

Det er uprofesjonelt å lage kallenavn på pasienter, brukere, elever, barnehagebarn og andre man møter i sitt profesjonelle virke. Jeg håper TS i den tråden melder ifra til Fylkesmannen om denne saken, for det er virkelig ikke akseptabelt å opptre slik som de ansatte på denne helsetasjonen har gjort. 

Jeg reagerer også på hvordan flere i tråden syns det er greit å skrive sånt som at bare barnet blir operert, så blir han så fin så. Det er jo det samme som å si at han er stygg nå. Det blir så håpløst dumt! Og alle de som trekker fram at egentlig så kalte ikke hs ham for stygg, fordi eventyret om den stygge andungen handler om en som ble den vakreste av dem alle. Så utrolig tåpelig! Det viste seg jo også at de ansatte definitivt kalte ungen stygg, da den stygge andungen kun var en videreutvikling fra det groteske ugly Andy. Disse menneskene trenger en oppvekker om hva som er greit og ikke greit å si og gjøre i sitt profesjonelle virke. Slik TS beskrev så virket det ikke som at f.eks. fysioterapeuten hadde forstått alvoret i saken, noe som er helt utrolig. Det sier en hel del om holdningene der i gården.

Anonymous poster hash: b016c...955
Skrevet

Herregud. Det er ikke noe å diskutere en gang, det et bare så uprofesjonelt og forkastelig å gjøre slik.

Anonymous poster hash: 36a26...d6f

Skrevet

Akkurat det kallenavnet hadde jeg syntes var koselig

Å bli kalt solstrålen regner jeg med er ironisk  ment

Anonymous poster hash: 1cf1b...66d

Skrevet

hva hadde du syntes om det var din mor som ble omtalt som "solstrålen"???Anonymous poster hash: e04aa...9f5
Akkurat det kallenavnet hadde jeg syntes var koseligAnonymous poster hash: bf51a...a3b

Å bli kalt solstrålen regner jeg med er ironisk  ment Anonymous poster hash: 1cf1b...66d
ikke sant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...