Gå til innhold

Vurderer fedmeoperasjon... gastric sleeve.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fram til nå har denne tanken vært helt fjern. Klare selv, liksom.

Jeg innser at jeg er altfor tung, snart 110 kilo - og jeg får ikke gjort noe med det.

Så da tenker jeg:

Bør man jobbe aktivt selv for å gå ned, eller er det "ok" med en operasjon? Betale selv, selvsagt.

Jeg bør jo ned iallfall 40 kilo, minst. Klarer man dette på egen hånd, da....?

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: e7acf...dd0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du er tung nok.. Er ikke bmigrensen 40? Regner ikke med du er 150 høy.

Anonymous poster hash: 59bc7...6d2

Skrevet

Jeg har gjort det. angrer på en ting- og det er at jeg ikke gjorde det tidligere! :)

Jeg fikk det dekt. Da jeg hadde en bmi på 41.  Har gått ned 40kg nå og livet smiler! :D :D :D 

Anonymous poster hash: fc103...da2
Skrevet

Betalte 79000,- selv på kfk på Gjøvik og angrer ikke et sekund... Du veier ikke for lite... Lykke til

Anonymous poster hash: 04ffe...13f

Skrevet

Jeg har gjort det. angrer på en ting- og det er at jeg ikke gjorde det tidligere! :)

Jeg fikk det dekt. Da jeg hadde en bmi på 41.  Har gått ned 40kg nå og livet smiler! :D :biggrin: :D

Åh, så flott! Herlig for deg :-)!

Var det gastric sleeve du gjorde? Hvordan oppleves det liksom - blir man rett og slett mett av svært lite? Er godterisuget like ille etterpå...?

Var det vondt etterpå? Mange andre plager?

Skrevet

Sleeve ja. (selvfølgelig) noen annen operasjon hadde ikke vært aktuell for meg.. Altformange komplikasjoner. Da spesielt langtids.

Ja, jeg har like stort godterisug, men det er mye lettere og holde seg unna. Man blir mye mere motivert når man ser kiloenene forsvinne. Det er ikke en vidunderkur, man må jobbe selv. Men det er et sabla godt verktøy! :) 

Ja, blir rett og slett bare mett av lite.. Men det er ikke nødvendigvis så LITE, sånn egentlig. Spiser en hel brødskive med et kokt egg på, uten problem liksom.. (bare for å nevne en sammenligning) 

Ingen andre plager og ikke noe vondt etterpå! :) Jeg har vært heldig! :D 

Skrevet

Sleeve ja. (selvfølgelig) noen annen operasjon hadde ikke vært aktuell for meg.. Altformange komplikasjoner. Da spesielt langtids.

Ja, jeg har like stort godterisug, men det er mye lettere og holde seg unna. Man blir mye mere motivert når man ser kiloenene forsvinne. Det er ikke en vidunderkur, man må jobbe selv. Men det er et sabla godt verktøy! :)

Ja, blir rett og slett bare mett av lite.. Men det er ikke nødvendigvis så LITE, sånn egentlig. Spiser en hel brødskive med et kokt egg på, uten problem liksom.. (bare for å nevne en sammenligning) 

Tusen takk for svar :-)!

Så flott! Høres helt fantastisk ut.

Hvordan er det ulike typer mat? Spiser du det samme som før, bare i små mengder, eller er det egen "diett" etter en slik operasjon? Tenker jo da på om man må spise "egne" middager i forhold til resten av familien.

Får jeg lov til å spørre hvor mye du veide da du ble operert, og hvor mye du har gått ned?

Skrevet

Tusen takk for svar :-)!

Så flott! Høres helt fantastisk ut.

Hvordan er det ulike typer mat? Spiser du det samme som før, bare i små mengder, eller er det egen "diett" etter en slik operasjon? Tenker jo da på om man må spise "egne" middager i forhold til resten av familien.

Får jeg lov til å spørre hvor mye du veide da du ble operert, og hvor mye du har gått ned?

Her spurte jeg egentlig litt feil. Ser jo tidligere at du har gått ned 40 kilo (helt fantastisk!) - men hvor lang tid har du brukt på disse kiloene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...