Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Hei, håper noen kan hjelpe meg. Vi flytter denne måneden og leiligheten vår blir overtatt av ny eier 1.7. På gamle leiligheten har jeg betalingsfrist 1 i hver måned og har nå fått e-faktura på lånet for juli. Skal denne betales selv om jeg ikke bor der lenger? Banken min får ikke oppgjøret før i midten av måneden, så antar at jeg skal betale? Mens jeg skriver dette innser jeg vel egentlig at jeg bør ringe banken uansett Anonymous poster hash: 62ed6...da6
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd.. Anonymous poster hash: 62ed6...da6
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd.. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse. Anonymous poster hash: 96635...362
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Du må betale som normalt 1 juli. Men hvis du ringer og spør er banken sikkert behjelpelige med å la deg hoppe over i og med lånet skal innfris i løpet av kort tid Anonymous poster hash: b1149...19d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Du må betale som normalt 1 juli. Men hvis du ringer og spør er banken sikkert behjelpelige med å la deg hoppe over i og med lånet skal innfris i løpet av kort tid Anonymous poster hash: b1149...19d Eh nei. Pengene kjøper skal betale skal være på bankens konto FØR overtagelse 1. juli. Da skal HI ikke betale for et lån på en leilighet hun ikke lenger eier eller har lån på. Anonymous poster hash: 96635...362
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Du mener vel at baken får oppgjøret nå i midten av juni siden nye eiere overtar 1.juli? Da skal du selvfølgelig ikke betale for juli mnd. Ring banken din du. Anonymous poster hash: a4caa...78f
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Du mener vel at baken får oppgjøret nå i midten av juni siden nye eiere overtar 1.juli? Da skal du selvfølgelig ikke betale for juli mnd. Ring banken din du. Anonymous poster hash: a4caa...78f Beklager, glemte å spesifisere. Lånet vil ikke bli innfridd før i midten av Juli. Pengene for leiligheten skal jo først innom megler før de innfrir lånet og overfører penger på det nye lånet (ny bank). Anonymous poster hash: 62ed6...da6
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd.. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse. Anonymous poster hash: 96635...362 Mente at mitt lån på leiligheten jeg har solgt ikke vil bli innfridd før ca to uker etter at ny eier har overtatt. Pengene skal via megler først. Anonymous poster hash: 62ed6...da6
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #9 Skrevet 11. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd.. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse. Anonymous poster hash: 96635...362 Mente at mitt lån på leiligheten jeg har solgt ikke vil bli innfridd før ca to uker etter at ny eier har overtatt. Pengene skal via megler først. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 Jeg gjentar meg selv for tredje gang; hele kjøpesummen skal være på konto FØR overtakelse. Om pengene ikke er på konto før overtakelse må du IKKE gi dem nøkkelen. Har ikke megler opplyst deg om det? Anonymous poster hash: 96635...362
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #10 Skrevet 11. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd.. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse. Anonymous poster hash: 96635...362 Mente at mitt lån på leiligheten jeg har solgt ikke vil bli innfridd før ca to uker etter at ny eier har overtatt. Pengene skal via megler først. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 Jeg gjentar meg selv for tredje gang; hele kjøpesummen skal være på konto FØR overtakelse. Om pengene ikke er på konto før overtakelse må du IKKE gi dem nøkkelen. Har ikke megler opplyst deg om det? Anonymous poster hash: 96635...362 Sett deg inn i det før du svarer. Kjøper skal betale til meglers konto før overtagelse. Pengene blir stående sperret på meglers konto inntil eiendommen er overskjøtet på ny eier. Dette tar normalt ca 10 dager. Hi vil først få pengene når dette er på plass, som hun skriver tar det fort 14 dager etter hun har gitt fra seg leiligheten Anonymous poster hash: b1149...19d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #11 Skrevet 11. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd..Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse.Anonymous poster hash: 96635...362 Mente at mitt lån på leiligheten jeg har solgt ikke vil bli innfridd før ca to uker etter at ny eier har overtatt. Pengene skal via megler først. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 Nei, nei, nei!!! Eier overtar selvfølgelig ikke leiligheten før DU har fått pengene! Anonymous poster hash: 489c7...2bf
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #12 Skrevet 11. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd.. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse. Anonymous poster hash: 96635...362 Mente at mitt lån på leiligheten jeg har solgt ikke vil bli innfridd før ca to uker etter at ny eier har overtatt. Pengene skal via megler først. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 Jeg gjentar meg selv for tredje gang; hele kjøpesummen skal være på konto FØR overtakelse. Om pengene ikke er på konto før overtakelse må du IKKE gi dem nøkkelen. Har ikke megler opplyst deg om det? Anonymous poster hash: 96635...362 Jeg gir selvfølgelig ikke fra meg nøklene FØR pengene er inne på MEGLERS konto. Men det tar ca 10-14 dager før pengene finner veien fra meglers konto til banken og til min konto. Anonymous poster hash: 62ed6...da6
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #13 Skrevet 11. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd..Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse.Anonymous poster hash: 96635...362 Mente at mitt lån på leiligheten jeg har solgt ikke vil bli innfridd før ca to uker etter at ny eier har overtatt. Pengene skal via megler først. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 Nei, nei, nei!!! Eier overtar selvfølgelig ikke leiligheten før DU har fått pengene! Anonymous poster hash: 489c7...2bf Har du noensinne solgt eiendom via megler? Det er helt vanlig at oppgjøret fra megleren kommer en tid etter overtakelse. HI: ja, du skal betale som vanlig. Dersom det betales for mye i forbindelse med oppgjøret, vil du få pengene tilbake fra banken. Anonymous poster hash: 16cc6...806
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #14 Skrevet 11. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd..Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse.Anonymous poster hash: 96635...362 Mente at mitt lån på leiligheten jeg har solgt ikke vil bli innfridd før ca to uker etter at ny eier har overtatt. Pengene skal via megler først. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 Nei, nei, nei!!! Eier overtar selvfølgelig ikke leiligheten før DU har fått pengene! Anonymous poster hash: 489c7...2bf Har du noensinne solgt eiendom via megler? Det er helt vanlig at oppgjøret fra megleren kommer en tid etter overtakelse. HI: ja, du skal betale som vanlig. Dersom det betales for mye i forbindelse med oppgjøret, vil du få pengene tilbake fra banken. Anonymous poster hash: 16cc6...806 Takk! Da vet jeg det! 😊 Anonymous poster hash: 62ed6...da6
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #15 Skrevet 11. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd.. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse. Anonymous poster hash: 96635...362 Mente at mitt lån på leiligheten jeg har solgt ikke vil bli innfridd før ca to uker etter at ny eier har overtatt. Pengene skal via megler først. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 Jeg gjentar meg selv for tredje gang; hele kjøpesummen skal være på konto FØR overtakelse. Om pengene ikke er på konto før overtakelse må du IKKE gi dem nøkkelen. Har ikke megler opplyst deg om det? Anonymous poster hash: 96635...362 Er du litt kort? Pengene skal være på klientkonto hos MEGLER før overtakelse. Det tar et par uker før søt er i orden og pengene blir betalt ut. Anonymous poster hash: 8d446...1e8
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #16 Skrevet 11. juni 2015 Mente selvfølgelig at oppgjøret ikke er klart før i midten av måneden og at lånet da blir innfridd..Anonymous poster hash: 62ed6...da6 ???? Pengene for leiligheten skal være på konto FØR overtagelse, ikke to uker etter overtagelse.Anonymous poster hash: 96635...362 Mente at mitt lån på leiligheten jeg har solgt ikke vil bli innfridd før ca to uker etter at ny eier har overtatt. Pengene skal via megler først. Anonymous poster hash: 62ed6...da6 Nei, nei, nei!!! Eier overtar selvfølgelig ikke leiligheten før DU har fått pengene! Anonymous poster hash: 489c7...2bf Har du noensinne solgt eiendom via megler? Det er helt vanlig at oppgjøret fra megleren kommer en tid etter overtakelse. HI: ja, du skal betale som vanlig. Dersom det betales for mye i forbindelse med oppgjøret, vil du få pengene tilbake fra banken. Anonymous poster hash: 16cc6...806 Det har jeg! Flere ganger faktisk:) Og nei, jeg har ALDRI levert fra meg nøklene før JEG har hatt pengene. Det har vært flere tilfeller av snusk med meglerkontoer. Jeg vet at noen meglere bruker uhorvelig lang tid på å utbetale oppgjøret til selgere. Det er det faktisk ingen grunn til! Anonymous poster hash: 489c7...2bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå