Gå til innhold

Blir snart sprø!vekt problemer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 6 mnd,sluttet og amme for 3 mnd siden pga at jeg hadde for lite melk og fett i melken.Etter det har jeg prøvd og gått ned i vekt.La på meg ca 9 kg i svangersakepet og enda en 2 kg når jeg ammet.Har enda inne gått ned 1 gram.

Løper 3-4 ganger i uken i ca 1 time,går/triller uten om dette.

Spiser frokost alt mellom kl 07-08 2 knekkebrød enten brunost eller kaviar på og et til to glass vann eller biola.

Kl 09.30 tar jeg en yogurt 0/1% og ei frukt

Kl 12 to knekkebrød

Kl 14 frukt

Kl 16.30 middag kun en porsjon

Kl 20 kveldsmat 2 knekkebrød,yogurt og frukt

Drikker masse vann inni mellom måltidene.

Har testet for stoffskifte og andre prøver til legen min finner ikke noe.Dette var mitt fjerde barn og har ikke opplevd dette før....er nå 32 år.

Kjenner jeg blir litt irritert og deprimert av at vekten ikke reagere.

Noen som har noen tips eller råd❓

Anonymous poster hash: 1e29c...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mye yoghurt og frukt. Brunost er bare fett og sukker og knekkebrød (kjøpe) er tomme kalorier. Hvis du ønsker å gå ned må du enten spise masse sett og null sukker og null karbo (ketolyse) ellers så må du spise magert, med fulllort, masse grønnsaker, og godt med protein.

Anonymous poster hash: adb9e...859

Skrevet

Veldig mye yoghurt og frukt. Brunost er bare fett og sukker og knekkebrød (kjøpe) er tomme kalorier. Hvis du ønsker å gå ned må du enten spise masse sett og null sukker og null karbo (ketolyse) ellers så må du spise magert, med fulllort, masse grønnsaker, og godt med protein.

*fullkorn, ikke fulllort .. 😂

Skrevet

*fett, ikke sett.. Det var da veldig..

Skrevet

Med helt små barn blir man ofte veldig mye mer stillesittende enn man var før, spessielt i permisjonstiden. Det kan godt hende forbrenningen din nå er nede i 1600-1700 kcal i døgnet selv om den var på rundt 2100 kcal før du fikk barn. Dette kan være en helt normal konsekvens av å bevege seg mindre enn man pleide. Da er det ikke rart om kiloene sitter som spikret.

Anonymous poster hash: 87b5f...183
Skrevet

Jeg tenker snakk med ernæringsfysiolog ikke hør på de tulledamene her inne ketolyse er faktisk Ikke bra for kroppen! Kan si hva de vil men kroppen trenger noe karohydrater. Nei vi trenger ikke sukker, men fiber og noe karbohydrater skal man ha. Glukose er det hjernen jobber på!

Anonymous poster hash: 59f1c...ad1

Skrevet

For mye frukt og sukker, og ikke nok fett. Spis mer olivenolje, nøtter og avokado.

Anonymous poster hash: 094b1...8d7

Skrevet

For menn :

66,5+(13,8*vekt)+(5*høyde)-(6,8*alder) =dette forbrenner du i ro.

for kvinner

655,1+(9,6*vekt)+(1,8*høyde)-(4,7*alder)= forbrenner i ro

Gangre det du forbrenner i ro med tallene neden

Kaloribehov i aktivitet:

Stillesittende 1,1-1,2

Stillesittende arbeid med litt aktivitet 1,6-1,7

Rolig arbeid stående, gående 1,8-1,9

Hardt kroppsarbeid/ trening 2-2,4

Regne ut hva du faktisk forbrenner på et døgn og begynn å telle kalorier.

Bare frukt er ikke et måltid. Et måltid skal alltid inneholde karb, protein og fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...