Gå til innhold

Litt sært eller ? Avslutning for barnas klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nylig på en sommeravslutning for klassen til minste, der det var lagt opp til litt uteaktiviteter og felles måltid med barn, foreldre og lærere. 

Et foreldrepar satte seg for seg selv på baksiden av skolen, på et eget bort og satt bare og snakket med hverandre. Barnet deres satt sammen med resten. 

Foreldregruppen spenner seg fra unge "kule" foreldre, og til oss som snart tipper 40. Disse var av den førstnevnte kategorien, uten at det betyr noe. 

Litt sært ? 

Anonymous poster hash: 2ec42...825
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de hadde en krise i forholdet?

Dødsfall i nær familie?

Det kan jo være en veldig god forklaring på hvorfor de plasserte seg som de gjorde.

Anonymous poster hash: d50ef...8e8

Skrevet

Må jo ikke like noen av de andre foreldrene selvom de har barn i samme klasse.

Anonymous poster hash: 62a43...38f

Skrevet

Må jo ikke like noen av de andre foreldrene selvom de har barn i samme klasse.

Anonymous poster hash: 62a43...38f

Nei, men det er lov å late som den timen det pågår. Rart å ikke klare være i nærheten av noen foreldrepar blandt 42 elever... Og trist for barnet deres som måtte spise uten foreldre. 

Anonymous poster hash: 2ec42...825

Skrevet

Kanskje en av dem lider av sosial angst, og har hentet frem kjempekreftene for å være tilstede for barnet denne ene kvelden?

Heller foreldre som er der og sitter for seg selv, enn foreldre som ikke kommer i det hele tatt. Du bør kanskje ikke være så rask til å dømme. Det opplevdes nok sært for deg, men de hadde sikkert sine grunner. :)

Anonymous poster hash: c56cb...f91

Skrevet

Vi kunne godt gjort det samme. Ikke fordi vi ikke vil sitte med noen andre, men fordi vi er livredde for å trenge oss på noen som ikke ønsker å sitte sammen med oss. Derfor pleier vi å komme tidlig, sette oss ved et bord som er helt ledig, og håpe noen vil sette seg ned med oss. Det gjør de aldri. Så da blir vi sittende å snakke med hverandre da.

Men hadde barnet vårt satt seg med noen andre, så hadde vi nok satt oss der hvis det var ledig ved siden av ham. Da hadde vi jo hatt en "unnskyldning".

Anonymous poster hash: 393a2...ea4
Skrevet

Der har du meg, klarer overhodet ikke integrere meg i slike sosiale sammenkomster med klassen til barna mine.
Jeg lider av sosial angst, ingen skulle tro det, for jeg er veldig sosial....På egne premisser, mennesker jeg velger selv, men å bli satt sammen i en slik setting får meg til å svette i hendene.
Jeg sender som oftest faren på sånne ting, men så må jeg vør med noen ganger selv, og det går aldri bra, det er jo klikker der, akkurat som på ungdomsskolen, så jeg blir bare hengdende utenfor, utveksler kanksje noen ord med noen foreldre, sp gå går de til noen andre.
Sånn er det alltid, og jeg har barn som er ganske store etterhvert.
Jeg bare takler det ikke.

Anonymous poster hash: 713ca...894
Skrevet

Må ha vært kjipt for barnet at foreldrene melder seg ut og at barnet måtte spise alene som eneste barn uten foreldrene ved samme bord

Anonymous poster hash: 38ad3...389

Skrevet

Og dere inviterte dem til å komme å sitte med dere andre? Eller lot dere dem bare sitte der uten å bry dere?  Uten å sjekke om de satt der fordi de ønsket det eller fordi beskjedenhet hindret dem i sitte med dere andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...