Gå til innhold

Alkohol og mulighet for graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å bli gravide i to år. Etter to år ble jeg gravid men hadde desverre en ma. Men spørsmålet er altså mannen min og jeg drakk mye før jeg ble gravid. Med mye mener jeg at han drakk omtrent en flaske vin per dag men til tider mye mer (ja vi hadde dn tøff tid og han har innsett at dette var en slags flukt fra virkeligheten) jeg drakk en ganske god del men på langt nær ikke så mye som han. Men altså dagen før mensen fant jeg ut at jeg var gravid og vi sluttet på flekken. Det er nå 5 måneder siden. Og vi har bokstavelig talt ikke rørt en dråpe. Og som han sier det han savner det ikke i det hele tatt. Men nå er det på tide å prøve etter ma. Og spørsmålet er: er det lettere å bli gravid denne gangen eller har alkohol inntaket ikke noe å si?? Er så redd for at det tar like lang tid denne gangen og..

Anonymous poster hash: 23548...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bring barn inn i dette

Dere trenger hjelp mener jeg

Anonymous poster hash: 4bb99...3b5

Skrevet

Alkohol kan påvirke ja. Så kanskje dere er mer heldig denne gangen!

Anonymous poster hash: c20ca...544

Skrevet

Du burde for all del ikke bli gravid. Dere trenger hjelp både mannen og du.

Skrevet

Som skrevet tidligere så var dette en fase fra mannen på noe traumatisk som skjedde. Vi har vert sammen i 8 år og jeg tror jeg kjenner han litt bedre en dere og det er ingen fare for at han blir slik igjen. Som sagt så har vi bearbeidet dette og jeg er utrolig stolt av han. Håper virkelig det hjelper han har nå også kuttet ut absolutt all sukker og spiser veldig sundt og begynnt å trene. Så mannen har blitt total forandret på 5 måneder og er igjen slik han var da jeg ble forelsket i han. I tillegg så har han faktisk bevist at han ikke falt tilbake til gamle vaner da vi hadde ma en. Tvert i mot så er han bare blitt bedre og bedre:)

Skrevet

Men ser det kan bli litt missforstående det jeg skrev I hi. Han har ikke holdt på slik i to år men en periode på ca 6 måneder. Før det var jeg alvorlig syk som gjorde at jeg ikke ble gravid så selve realistiske prøvingen var på ett år.

Skrevet

Alkoholmisbruk påvirker fertiliteten ja, så det kan gå fortere denne gangen.

Men vær nå obs da, en person som misbruker alkohol på den måten bør aldri drikke igjen. Tøffe tider opplever de fleste, vi fikk f.eks et barn som ble hardt skadet under fødselen, og da kan man ikke ty til alkohol for å selvmedisinere seg gjennom problemene!

Anonymous poster hash: ac377...cfe

Skrevet

Som sagt han har innsett dette selv. Og for all støtten og hjelp han trenger.. :) og han har vert uendelig flink og jeg er der for han, han sin største drøm har alltid vert å få barn og når han selv etter en ma holdt seg uten en eneste tilbakefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...