Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Hva burde jeg kjøpe til en baby som kommer i november? (Har termin tidlig i november) - Hvor mange ullbodyer, burde jeg ha en ullfleecedress? (Hvilken anbefaler du?) - hva med ullstrømpebukser osv, antall? - er merinoull og ull/silke tryggest valg? Noen som har en liste kanskje? Man trenger vel ikke så mange ullbodyer eller? Gjerne noen som kan vaskes i vaskemaskin, da min erfaring er at babyene gjør på seg og gulper innimellom. Anonymous poster hash: 0c605...851
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Ville i første omgang kjøpt 1 ullbody for å teste om barnet tåler ull. Anonymous poster hash: 2cc4c...92f
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Ville i første omgang kjøpt 1 ullbody for å teste om barnet tåler ull.Anonymous poster hash: 2cc4c...92f Kan jo bare selge det hvis babyen ikke tåler det Anonymous poster hash: 0c605...851
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Ville i første omgang kjøpt 1 ullbody for å teste om barnet tåler ull.Anonymous poster hash: 2cc4c...92f Kan jo bare selge det hvis babyen ikke tåler det Anonymous poster hash: 0c605...851 Men du kan ikke selge for fullpris. Ja vent og test. Ingen av oss foreldre og i våre slekter (til og med oldeforeldrene våre) er det allergi, ingenting. Allikevel fikk vi en sønn som ikke tåler ull. Og ull er faktisk ikke et must mange klarer seg uten. Ja og forresten så er butikkene åpne etter at babyen din er født Anonymous poster hash: c4de6...3d1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Nøstebarn sin ullfleecedress er super, anbefaler den 😊 ville kjøpt et par ullbodyer, kanskje en i merino og en med bomull inni og ull ytterst. Og et par strømpebukser til å starte med. Ull trenger du ikke vaske så ofte. Tynn ull lue er et must. Og ullsokker og ullvotter. Anonymous poster hash: eb7a1...077
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #6 Skrevet 11. juni 2015 Ville i første omgang kjøpt 1 ullbody for å teste om barnet tåler ull.Anonymous poster hash: 2cc4c...92f Kan jo bare selge det hvis babyen ikke tåler det Anonymous poster hash: 0c605...851 Men du kan ikke selge for fullpris. Ja vent og test. Ingen av oss foreldre og i våre slekter (til og med oldeforeldrene våre) er det allergi, ingenting. Allikevel fikk vi en sønn som ikke tåler ull. Og ull er faktisk ikke et must mange klarer seg uten. Ja og forresten så er butikkene åpne etter at babyen din er født Anonymous poster hash: c4de6...3d1 Ja, men jeg liker ikke å dra ut med baby så vil ha alt jeg trenger på forhånd. Anonymous poster hash: 0c605...851
labine Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Ullpysj! Den er også fin å bruke på dagtid - jeg brukte en uten bein og brukte ullsokker som satt godt siden jeg syns føttene har en tendens til å havne inni beina ellers. Ville også hatt et eller to todelt hjemmestrikka sett (bukse og jakke/genser) eller hel dress i str 3 mnd. Kan brettes opp på armer og bein i begynnelsen.
labine Skrevet 11. juni 2015 #8 Skrevet 11. juni 2015 Vet forresten ikke helt hvilken blanding som er best med tanke på allergier siden mine har tålt alt men ikke kjøp hvitt/offwhite! Kan være vanskelig å få bort flekker på ull og om du har noe med farge syns det dårligere om det i det hele tatt syns. Sikkert greit å begynne med 2-3 strømpebukser og bodyer i ull og det samme i bomull. Og ullsokker som sitter godt på beinet, greit å ha utenpå strømpebuksa om den er litt lang. 1 sett i str 50 og 1-2 i str 60 i tilfelle babyen er lang. Så får du heller noen til å handle for deg når du serhva du trenger om du ikke har lyst å dra med deg babyen på shopping.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #9 Skrevet 11. juni 2015 Ville i første omgang kjøpt 1 ullbody for å teste om barnet tåler ull.Anonymous poster hash: 2cc4c...92f Kan jo bare selge det hvis babyen ikke tåler det Anonymous poster hash: 0c605...851 Men du kan ikke selge for fullpris. Ja vent og test. Ingen av oss foreldre og i våre slekter (til og med oldeforeldrene våre) er det allergi, ingenting. Allikevel fikk vi en sønn som ikke tåler ull. Og ull er faktisk ikke et must mange klarer seg uten. Ja og forresten så er butikkene åpne etter at babyen din er født Anonymous poster hash: c4de6...3d1 Nei, selger det vel da som en pakke til redusert pris eller gir det bort til andre som skal ha baby i fam. Anonymous poster hash: 0c605...851
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #10 Skrevet 11. juni 2015 Vet forresten ikke helt hvilken blanding som er best med tanke på allergier siden mine har tålt alt men ikke kjøp hvitt/offwhite! Kan være vanskelig å få bort flekker på ull og om du har noe med farge syns det dårligere om det i det hele tatt syns. Sikkert greit å begynne med 2-3 strømpebukser og bodyer i ull og det samme i bomull. Og ullsokker som sitter godt på beinet, greit å ha utenpå strømpebuksa om den er litt lang. 1 sett i str 50 og 1-2 i str 60 i tilfelle babyen er lang. Så får du heller noen til å handle for deg når du serhva du trenger om du ikke har lyst å dra med deg babyen på shopping.Men ull er vel ganske tøyelig? husker med første (som var 6 mnd ved første vinter), hadde jeg bodyer lenge, fordi de strakk seg. Det var pierrre robert da, de er jo ganske tøyelige. Vet ikke hvordan det er med Nøstebarn osv? Anonymous poster hash: 0c605...851
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #11 Skrevet 11. juni 2015 Burde ha 2 bodyer liggende da? Et av problemene er også at ull er så DYRT så tenkte å spre utgiftene. Hvis ungen tåler ull, kan jeg ikke bestille ull for 1000kr bare fordi jeg trenger det der og da. Og regnet ut at det blir ganske dyrt, mtp at ull/silkebody koster endel mer enn bomull, selvom man ikke trenger mange. Anonymous poster hash: 0c605...851
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #12 Skrevet 11. juni 2015 Jeg ville hatt minst 3 ullbodyer og 3 ullstrømpebukser, Nøstebarn sine er ikke garantert å tåle maskinvask. Men den ullfleecedressen til Joha er fantastisk, den vokser med barnet og min sønn brukte sin i et halvt år tror jeg. Om ikke mer. Anonymous poster hash: cb8d9...d6f
Tantrum Skrevet 11. juni 2015 #13 Skrevet 11. juni 2015 Kjøp ull av god kvalitet så har du det lengre. OG til flere barn. Mine to er vår og høstbarn, de har brukt samme ullklær og bruker det nesten året rundt. I tillegg har klærne blitt brukt av to kusiner! Så fire unger i samme ullklær opp til de er tre år. Jeg har tre bodyer og tre strømpebukser, så har jeg to pysjer og en tykk ulldress for utebruk (vogn/bil). Veldig glad i Joha sine, Janus har mye bra og Nøstebarn er kanonbra! Tykk ulldress fra Nøstebarn (de sover i den hele året, også i barnehagen opp til de slutter med dagsovingen. Kjøp litt selv og ønsk deg ullklær av ulike typer og størrelser av de som ønsker å kjøpe en gave til babyen. De fleste ullklær er gode i størrelsene og trenge rikke vaskes med mindre de får flekker på seg. Luft de en natt på tørkesnoren. Aldri ødelagt et eneste ullplagg i vaskemaskin, noensinne! vask de på 40 grader (ullprogram) og heng de opp til tørk. Får du flekker, skyll de opp i vann og milo (el tilsvarende ) med en gang - så slipper de fleste flekker. Særlig viktig med bæsjeflekker - det er rett og slett no dritt å få på klærne de førtste månedene..... Uansett om det er ull eller bomull. Med ull vet jeg at temperaturen regulerer seg selv- baby holder jevn temperatur og blir ikke klam og kald. Jeg liker også at man ikke trenge rå vaske klærne så ofte - enkelte flekker (melk f.eks) kam man bare vente til har tørket og så børste den av med neglene/neglekost.... Sparer miljøet, strøm og vasketid betraktelig.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #14 Skrevet 11. juni 2015 På høsten er det ofte tilbud på ull til 99 kr pr body/stilongs. Ville ikke kjøpt mengder. En baby vokser fort. En nyfødt som tilbringer mest tid innendørs, trenger heller ikke ull døgnet rundt. Ville kjøpt to sett i 50-56 med ullbody/stillongs. Og en utenpådress i 56 kanskje. Anonymous poster hash: cc128...77b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå