Gå til innhold

Foreldre til førsteklassinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere tenkt om lærer i klassen hadde tatt med sitt barn/ barnebarn som var 3 år til undervisning, kun for moro skyld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det var veldig rart og tenkt at læreren fikk enda mindre fokus på elevene.

Kanskje jeg til og med hadde spurt rektor om læreren virkelig fikk ta med barn/barnebarn inn i klasserommet når personen er på jobb.

Anonymous poster hash: af254...0cd
Skrevet

En gang pga pkanleggingsdag i bhg eller noe sånt hadde jeg nok ikke lagd no sak ut av. Dersom det skjer flere ganger hadde jeg likte det dårlig og gått til læreren selv eller til fau.

Anonymous poster hash: 280c6...6fb

Skrevet

Er bestemor som vil ha med min datter. Kun fordi det er morsomt, jeg er hjemme med henne.

Jeg synes det er kjemperart men hun hevder hun bestemmer i sitt klasserom.

Skrevet

Er bestemor som vil ha med min datter. Kun fordi det er morsomt, jeg er hjemme med henne.

Jeg synes det er kjemperart men hun hevder hun bestemmer i sitt klasserom.

Selvfølgelig bestemmer hun ikke i klasserommet, som forøvrig ikke er hennes.

Hun er en kommunal ansatt.

Skrevet

Sliter litt med å se hva som hadde vært så morsomt med det

Anonymous poster hash: e8152...fb9
Skrevet

Sært, og ikke greit... Hallo!

Anonymous poster hash: 57fb4...cca

Skrevet

Slik som jeg har forstått det, har en lærer på 1.trinn mer enn nok med å følge opp elevene sine. Det må vel være mer stress enn gøy, med mindre hun ikke bryr seg så mye om å gjøre jobben sin.

Anonymous poster hash: 280c6...6fb

Skrevet

En sjelden gang ville vært greit, hvis det var på grunn av planleggingsdag i barnehagen for eksempel, og hun ikke fant annen barnevakt. Jeg ville syntes det var bedre enn en tilfeldig vikar. Men en bestemor som vil ta med barnebarnet for moro skyld... Nei, absolutt ikke greit. Jeg kan tenke meg at det ville blitt kjedelig for treåringen temmelig fort, og forstyrrende for elevene.

Skrevet

Jeg er lærerbarn. Husker jeg skadet foten min stygt en gang, og måtte være med min far på skolen. Jeg var fire år. Satt på arbeidsplassen hans og tegnet mens han underviste i klasserommet. Tullete å ha med seg småbarn bare for moro. Respektløst overfor elevene. I en krisesituasjon er det noe annet, men ikke når det bare er for gøy.

Anonymous poster hash: 0021c...4d6

Skrevet

Takk for at dere gir gode synspunkter.

Er helt enig i at det sjulle bli kjedelig for treåringen og svært forstyrrende for klassen.

Skjønner virkelig ikke hvorfor dette skal være et tema men jeg blir bitchen igjen som sier nei.

Skrevet

For et idiotisk påfunn. Hadde som forelder ikke likt det.

Skrevet

Skulle min treåring vært med i klasserommet hadde det ikke blitt mye læring den dagen. Alle mine barn har vært veldig aktive og vanskelig å holde stille og i ro i den alderen

Anonymous poster hash: 395ce...628

Skrevet

Jeg synes det hørtes koselig ut, jeg : ) Bestemor er sikkert veldig stolt over barnebarnet sitt og det skader ikke om 1.klassingene på denne måten føler de blir enda bedre kjent med læreren sin.

Anonymous poster hash: ba889...900

Skrevet

Sånn på slutten av skoleåret som nå, tenker jeg at det er greitt.  Det begynner vel å minske på motivasjon både hos den ene og den andre på denne tida, så litt forandring kan vel bare fryde.  Men en hel skoledag kan fort bli kjedelig for barnebarnet kanskje, alt etter hvordan hennes personlighet er.

Skrevet

Sånn på slutten av skoleåret som nå, tenker jeg at det er greitt. Det begynner vel å minske på motivasjon både hos den ene og den andre på denne tida, så litt forandring kan vel bare fryde. Men en hel skoledag kan fort bli kjedelig for barnebarnet kanskje, alt etter hvordan hennes personlighet er.

Er snakk om i høst, i starten av skoleåret.

Skjønner virkelig ikke hvorfor da vi ofte får høre hvor vanskelig det er å holde orden på 28 barn alene i klassen.

Barnet blir 3 i oktober og jeg skjønner ikke hvordan bestemor skal klare og holde orden i klassen, undervise og samtidig gi barnebarnet den oppmerksomheten hun kommer kreve. Feks ved å måtte tisse.

Skrevet

Lærerne jeg hadde i grunnskolen hadde i blant med seg barn pga planleggingsdag, og det var stas i 5 min.

Anonymous poster hash: b5505...a20

Skrevet

Sånn på slutten av skoleåret som nå, tenker jeg at det er greitt. Det begynner vel å minske på motivasjon både hos den ene og den andre på denne tida, så litt forandring kan vel bare fryde. Men en hel skoledag kan fort bli kjedelig for barnebarnet kanskje, alt etter hvordan hennes personlighet er.

Er snakk om i høst, i starten av skoleåret.

Skjønner virkelig ikke hvorfor da vi ofte får høre hvor vanskelig det er å holde orden på 28 barn alene i klassen.

Barnet blir 3 i oktober og jeg skjønner ikke hvordan bestemor skal klare og holde orden i klassen, undervise og samtidig gi barnebarnet den oppmerksomheten hun kommer kreve. Feks ved å måtte tisse.

Hun kan jo ikke forlate klasserommet for å ta barnet på do.

Dette høres bare mer og mer rart ut.

I begynnelsen av skoleåret har hun mer enn nok å gjøre med helt ferske 1.klassinger.

Om hun vil være bestemor får hun gjøre det på fritiden sin. 

Hvorfor skulle 6 åringer som endelig er ferdig med bhg synes det er stas med en 3 åring på skolen?

Skrevet

Husker læreren vår hadde med datter si på skolen ett par ggr. Det synes jo vi unga var kjempemorsomt

Anonymous poster hash: 34d55...d14

Skrevet

Jeg er lærer. Jobber 60% og har da fri to dager i uken. Jeg tok barna mine på ett og fire med på besøk en kort stund siste skoledag før jul. Jeg kom da på min fridag og hadde ingen plikter i forhold til elevene. Hadde gjort akkurat det samme om det var bare eldstemann som var med. Han krever mye oppfølging i en slik situasjon. Dette gjorde jeg fordi eldste er nysgjerrig på min jobb.

Jeg hadde aldri tatt med meg en treåring en hel arbeidsdag i 1. klasse.

Anonymous poster hash: 41fa2...3df
Skrevet

Jeg jobber i u.skolen og har tatt m mine barn, men det har vært pga planleggingsdag eller sykdom. Ikke da de var tre..men fra fem. Men mine barn er veldig rolige og sitter helt stille med tegning, lego eller pad. Jeg hat vurdert at dette er mye bedre for klassen enn tilfeldig vikar. Da blir det nemlig raskt huskestue og dårlig læringsutbytte. Kunne jo vært hjemme, så gjør det ikke for gøy

Skrevet

Hvis du allikevel er hjemme med henne, si at dere kan stikke innom i siste time en fredag ettermiddag (da er man gjerne i litt helgemodus uansett), så får hun vist fram barnebarnet..?

Anonymous poster hash: c6034...f2e

Skrevet

Helt idiotisk påfunn og ekstremt respektløst overfor elever, og foreldre. Et par timer i en krisesituasjon, ja, men ikke en hel dag, ikke for morro og ikke med et sykt barn.

Anonymous poster hash: 72856...b08
Skrevet

Helt idiotisk påfunn og ekstremt respektløst overfor elever, og foreldre. Et par timer i en krisesituasjon, ja, men ikke en hel dag, ikke for morro og ikke med et sykt barn.

Anonymous poster hash: 72856...b08

Hvis det er meg ovenfor du sikter til når det gjelder sykdom, så kan jeg forsikre deg om at jeg gjør dette ut av omtanke for mine elever og deres læringsutbytte. Jeg er sikker på at dette er et bedre alternativ enn vikar, og jeg tror du hadde vært enig om du hadde vært flue på veggen i en time der et av mine barn er med og en time der min niende klasse herjer med en  vikar på 20 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...