Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Får man egentlig medisiner for dette? Har noen et godt råd for rask tilfriskning? Har feber og er sengeliggende av det i dag. 😢
zrah Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Skyll masse med saltvann med ett nesehorn... Lunka vann og litt salt i, sørg for å være åpen(nesespray) og skyll og snyt mellom hvert nesebor. 3-4 ganger om dagen! Fått et nytt liv etter jeg begynte med det... Klarer å forebygge når jeg kjenner antydning. Går fortere over om du begynner når det har brutt ut... Litt ekkelt og vondt hvis man har for mye salt i og til man får teken på det...
Roheryn Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Skyll masse med saltvann med ett nesehorn... Lunka vann og litt salt i, sørg for å være åpen(nesespray) og skyll og snyt mellom hvert nesebor. 3-4 ganger om dagen! Fått et nytt liv etter jeg begynte med det... Klarer å forebygge når jeg kjenner antydning. Går fortere over om du begynner når det har brutt ut... Litt ekkelt og vondt hvis man har for mye salt i og til man får teken på det... Det hun sa 😊 nesehorn kjøper du forøvrig på apoteket, og det følger med måleskje for salt. Det beste er å koke vann for så å avkjøle til 37 grader. Ellers er det lurt å heve hodeenden på senga og knaske paracet/ibux.
sug lut Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Jeg går og får antibiotika når jeg får en av de som er så ille, når jeg er helt utslått og har feber det er vondt å ta på punkter i panna osv. Men jeg lærte en gang at det finnes et punkt rett ut på kinnet fra nesevingen som man kan massere forsiktig/holde trykk på lenge som hjelper på bihulegørra. Jeg trodde det var tull, men kjente etter og fant et helt sykt ømt punkt og "jobbet" med det en del et par dager, og det lettet noe, faktisk. Så enten funka det eller så var betennelsen på retur uansett, selvsagt. (Nå når jeg er frisk kan jeg ikke finne det nøyaktig, men prøv deg fram et par cm ut fra nesevingen.)
Gjest Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Jeg må gå på Klexane når den dritten kommer. Har kronsik bihulebetennelse og vurderer operasjon. God bedring
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Hatt det en gang. Var syk i 12 dager! Fikk antibiotika. Aldri vært så dårlig. God bedring Anonymous poster hash: 749b3...3be
Ventende1982 Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Det første som gjelder er symptomlindring, dvs sm.stillende og nesespray for å holde bihulene åpne. Ligg høyt med hodet og ikke bøy deg ned for å knyte sko o.l. Hvis ikke bedring etter godt over en ukes tid kan det være greit å oppsøke fastlege for å vurdere antibiotika. Sinusitt er utrolig vondt men ikke så veldig farlig. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå