Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 I samværsavtalen (som ble revidert senest i februar) står det at sommerferien skal avtales senest 1. Mai. Jeg var på ham i starten av april og lurte på om han hadde noen idé (pga påmeldingsfrist til sfo som gikk ut i de tider), og da fikk jeg omtrent tvunget ut av ham at han i alle fall ikke trengte å ta de siste to ukene. For min del er det forsåvidt ikke kjempenøye, jeg har termin på august og planen vår er dermed stort sett hjemmeferie uansett. Men det kan jo være greit å kunne planlegge noen helgeturer og sånn... Så, skal jeg i det hele tatt gidde å spørre? Det er vel forlengst passert det stadiet hvor han kan velge uker selv, men hvor "slem" kan jeg tillate meg å være - f.eks ved å planlegge aktiviteter sånn at han blir nødt til å dele opp sine uker...? Hadde samme greia i jula (men da var det kun en ettermiddag det var snakk om). Jeg spurte ikke og dermed ble det ikke noe av... og jeg er dritt lei av å minne ham på alt mulig. Anonymous poster hash: 5090c...c63
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 I samværsavtalen (som ble revidert senest i februar) står det at sommerferien skal avtales senest 1. Mai. Jeg var på ham i starten av april og lurte på om han hadde noen idé (pga påmeldingsfrist til sfo som gikk ut i de tider), og da fikk jeg omtrent tvunget ut av ham at han i alle fall ikke trengte å ta de siste to ukene. For min del er det forsåvidt ikke kjempenøye, jeg har termin på august og planen vår er dermed stort sett hjemmeferie uansett. Men det kan jo være greit å kunne planlegge noen helgeturer og sånn... Så, skal jeg i det hele tatt gidde å spørre? Det er vel forlengst passert det stadiet hvor han kan velge uker selv, men hvor "slem" kan jeg tillate meg å være - f.eks ved å planlegge aktiviteter sånn at han blir nødt til å dele opp sine uker...? Hadde samme greia i jula (men da var det kun en ettermiddag det var snakk om). Jeg spurte ikke og dermed ble det ikke noe av... og jeg er dritt lei av å minne ham på alt mulig. Anonymous poster hash: 5090c...c63 Hvorfor skal du være slem når du bare skal være hjemme? Send en melding til far at du må vite ukene innen en dato for å kunne planlegge deres ferie. Kanskje han går og venter på at du skal si fra hvilke uker som passer best for dere og så kan han ta de andre? Anonymous poster hash: 77efa...e34
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 "Slem" som i å si ja til helgebesøk e.l. uten å spørre ham først dersom han ikke har sagt noe. Vi har ikke noen avsatt ferie med meg (annet enn om jeg ser at ordinært samvær kræsjer med sydenferie eller noe), hun er jo hos meg resten av ferien uansett. Så avtalen er at far sier i fra til meg innen 1. Mai hvilke to uker han vil ha, så tar vi det derfra. Og poenget er at jeg er dritt lei av å mase - om alt. Om jeg ikke spør, og deretter minner ham på det med jevne mellomrom, så dukker han ikke opp på noe. Og jeg er faktisk ikke mora hans... Anonymous poster hash: 5090c...c63
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 1. Mai er passert for lenge siden. Du legge de planene du vil og så får du se om han i det hele tatt tar kontakt for å få tid med barnet sitt i sommer. Om det ikke passer med allerede lagte planer får han tilpasse seg. Anonymous poster hash: dd366...f22
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Kan du ikke bare skrive noe sånt som: "Ettersom du ikke har kommet med noe ønske om tidspunkt for å ha barna i ferien foreslår jeg 14-28 juli. Dette passer for meg. Hvis jeg ikke hører noe innen fredag regner jeg med at det er greit for deg. Håper det passer. Ha en fin dag videre." Anonymous poster hash: d13a2...961
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Jeg hadde gitt blaffen siden han ikke er interessert. Hadde planlagt ferien som det passet meg. Anonymous poster hash: 41963...6ea
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Litt nysgjerrig... Hva hadde skjedd hvis du ikke hadde spurt i det hele tatt? Anonymous poster hash: bbf8e...723
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Litt nysgjerrig... Hva hadde skjedd hvis du ikke hadde spurt i det hele tatt? Anonymous poster hash: bbf8e...723 Det er vel det jeg er litt nysgjerrig på jeg og... som sagt; i jula ble det ikke noe av den ekstra dagen fordi jeg ikke spurte. Men jeg må innrømme at jeg lurer litt på om han greier å glemme hele sommerferien... Sist juletrefest minnet jeg ham ikke på det dagen før, så da jeg ringte og etterlyste ham (han hadde meldt seg på) lå han og sov... Ellers er han størst i å ikke stille opp, i skoleåret som har gått (1. Trinn) har han misset alle foreldremøter, kontaktmøter, første skoledag og sommerfest, det eneste han har vært med på er juleavslutninga. Så det hjelper ikke nødvendigvis at jeg minner ham på det heller. Anonymous poster hash: 5090c...c63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå